Amazed Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Hvordan velger man egentlig størrelse for tampong? Jeg har hørt at om en har lite blødning, skal man bruke den minste, hvis en har middels skal en bruke blå og hvis det er mye blødning skal en bruke den største. Jeg bruker som regel den blå siden min mesenblødning er ganske middels. Jeg merker av og til at jeg har litt blod i trusa selv om jeg har tanpong. jeg må også tørke av litt blod etter at jeh har vært på do. Kan på en måte si at det "leker/lekker" eller hvordan det skrives :gjeiper: Betyr dette at jeg trenger en større størrelse? eller har jeg ikke puttet tampongen skikkelig inni? er det ikke vondt å ha den største inni hvis det er det som er problemet? og det føles jo ut som om den sitter godt..
Gjest Grafica Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Hvis det lekker kan det enten være at du ikke skifter nok, eller fordi du blør mer enn den størrelsen greier å suge opp. Så jeg ville nok gått opp en størrelse, slik at du slapp å bytte en gang i timen
Amazed Skrevet 15. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2008 Hvis det lekker kan det enten være at du ikke skifter nok, eller fordi du blør mer enn den størrelsen greier å suge opp. Så jeg ville nok gått opp en størrelse, slik at du slapp å bytte en gang i timen Okey takk! skal prøve den rosa neste gang da. Men er det ikke vondt? de ser jo så svære ut?
Hinata Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Hvis det lekker kan det enten være at du ikke skifter nok, eller fordi du blør mer enn den størrelsen greier å suge opp. Så jeg ville nok gått opp en størrelse, slik at du slapp å bytte en gang i timen Skriver under på den..
Gjest Grafica Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Okey takk! skal prøve den rosa neste gang da. Men er det ikke vondt? de ser jo så svære ut? Litt mer ubehagelig å ta inn og ut, ja. Vel ikke for meg da, jeg var vant til å bruke de grønne, hehe. Så de rosa er piece of cake. Men du venner deg til det
Gjest Gl@mB@be Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Jeg blør ikke spesielt lite, og jeg kan faktisk bruke mini (den gule). Trenger vel å skifte hver 5. - 6. time på det "verste."
Hinata Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Jeg blør ikke spesielt lite, og jeg kan faktisk bruke mini (den gule). Trenger vel å skifte hver 5. - 6. time på det "verste." Da tror jeg kanskje du må revurdere "lite"
Gjest Grafica Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Gl@mb@be jeg vil si du blør veldig lite... Jeg brukte som sagt de grønne før, og skiftet hver 2-3 time...
thapara Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Man skal vel uansett skifte oftere enn hver 6 time?
Gjest Grafica Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Tror det er hver 4-5 time... Husker ikke helt, lenge siden jeg har brukt tamponger etter å ha vært mensenfri i to år ;P
alicia2 Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Tror det er hver 4-5 time... Husker ikke helt, lenge siden jeg har brukt tamponger etter å ha vært mensenfri i to år ;P Det stemmer,en tampong skal ikke" sitte" mer enn MAX 5 timer.Helst bør en jo (og har vel behov for også) skifte oftere.Husk faren for "TAMPONGSYKEN"!
Gjest Gl@mB@be Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Det er 6 timer som er satt som max. Jeg har for øvrig hatt tamponger i mye lenger enn dette, fordi jeg de første og siste dagene glemmer den siden jeg (tydeligvis) ikke blør så mye. Aldri vært i nærheten av noe "tampongsyke." Bare oppspinn.
Gjest Susa Skrevet 16. september 2008 #13 Skrevet 16. september 2008 Det er 6 timer som er satt som max. Jeg har for øvrig hatt tamponger i mye lenger enn dette, fordi jeg de første og siste dagene glemmer den siden jeg (tydeligvis) ikke blør så mye. Aldri vært i nærheten av noe "tampongsyke." Bare oppspinn. Tampongsyke kan oppstå ved urenslighet, men dette kan faktisk menn få også, og de bruker ikke tamponger! De "nye" tampongene kan brukes i 6 timer eller mer. Det står faktisk i "bruksanvisningen" at du trygt kan bruke de over natten, bare du skifter når du står opp.
alicia2 Skrevet 16. september 2008 #14 Skrevet 16. september 2008 Det er 6 timer som er satt som max. Jeg har for øvrig hatt tamponger i mye lenger enn dette, fordi jeg de første og siste dagene glemmer den siden jeg (tydeligvis) ikke blør så mye. Aldri vært i nærheten av noe "tampongsyke." Bare oppspinn. Da er det nok nye typer ja,for det har da stått max 5 timer på de jeg har brukt.Men tampongsyke er det jo jenter som har opplevd-det har jo også vært skrevet om tilfeller i avisene(og vært på nyheter).Heldigvis er det ikke ofte,men det har i alle fall skjedd -skal vi tro det vi har lest og sett på tv! Men lurer på om det også var forbundet til visse tampong-merker(?)Husker ikke. Jaja,vi kan ialle fall være sikker på en ting,og det er at tampongen skal byttes innenen en viss tid uansett
mustapippuri Skrevet 16. september 2008 #15 Skrevet 16. september 2008 Intill 8 timer står det på mine tampongpakker, og det har det stått lenge.
Gjest Grafica Skrevet 16. september 2008 #16 Skrevet 16. september 2008 Det er jo større fare for sopp om man går med tampongene for lenge. Ei venninne av meg fikk alltid sopp under mensen, helt til hun sluttet å sove med tamponger. Etter det har hun aldri hatt sopp igjen.
Gjest Miley Skrevet 16. september 2008 #17 Skrevet 16. september 2008 8 timer er grensen på de jeg og har, kan ikke drive å bytte hele tiden. Da får man jo gnagsår
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #18 Skrevet 16. september 2008 8 timer er grensen på de jeg og har, kan ikke drive å bytte hele tiden. Da får man jo gnagsår Tror jeg hadde implodert hvis jeg måtte ha den i 8 timer. Man blir jo relativt "full" på 3-4 timer...
hufsa! Skrevet 16. september 2008 #19 Skrevet 16. september 2008 Jeg blør ikke spesielt lite, og jeg kan faktisk bruke mini (den gule). Trenger vel å skifte hver 5. - 6. time på det "verste." Samme her,brukte den blå men bytta og fant ut at det var likegreit jo mindre jo bedre.
hufsa! Skrevet 16. september 2008 #20 Skrevet 16. september 2008 Hva er tampongsyken?er jeg dum? har aldri hørt det før..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå