Lilith Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Forrige vinter hadde jeg fryktelig tørr hud - så tørr at hudpleieren ikke turte å gi meg annen behandling enn en intens fuktbehandling til en million kroner + produkter (decleor). Produktene lindret, men jeg synes ikke det hjalp i lengden. Da våren kom, ga det seg og huden min ble normal igjen, men nå som kulden kommer, kjenner jeg at huden begynner å strammes ... Det er spesielt i pannen, på nesen og på hver side av nesen at jeg plages. Har noen tips til produkter som kan hjelpe? Jeg har en tube purelan - kan det hjelpe å smøre dette på de tørre områdene? Jeg er også ute etter oppskrifter på gode, hjemmelagde fuktmasker! Håper noen kan hjelpe! *krysser fingre*
tante fiolett Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Hvis du vil lage masker selv, er f.eks honning, yoghurt og aloe vera ingredienser som er bra for tørr hud
Jean Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Du bör inte förvärra huden genom att bruka kosmetiska produkter med högt naturligt innehåll, och än mindre använda växtextrakt, honung och vaxer. Täpper igen och kan inte penetrera dermis. Finns inget sämre i det fallet. Kan kännas skönt på överhuden för stunden, enbart. Du behöver få se över dina hudvårdsprodukter och börja om från början. Låta huden fjälla av hornlagret, för att sedan bygga upp ny frisk vävnad. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
tante fiolett Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Jean: Kan honning, yoghurt og aloe vera tett til porene? Jeg pleier å blande aspirinmaske med en eller flere av disse ingrediensene. Har lest på et annet hudpleieforum at det skal hjelpe på huden, og ikke skal tette til porene. Bare aspirin blandet med vann virker nemlig for uttørrende på huden min...
Lilith Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2008 Du bör inte förvärra huden genom att bruka kosmetiska produkter med högt naturligt innehåll, och än mindre använda växtextrakt, honung och vaxer. Täpper igen och kan inte penetrera dermis. Finns inget sämre i det fallet. Kan kännas skönt på överhuden för stunden, enbart. Du behöver få se över dina hudvårdsprodukter och börja om från början. Låta huden fjälla av hornlagret, för att sedan bygga upp ny frisk vävnad. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Mm ... den ene gangen jeg fikk hjelp av hudpleier til å finne "gode" hudprodukter for meg, endte jeg opp blakk og med like tørr hud, så jeg har ikke så veldig lyst til å gjøre den feilen igjen ...
Jean Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Tante: Tyvärr må jag göra många besvikna gällande Aspirinmasken. Det låter ju onekligen som att den ska funka eftersom den innehåller just Salicylsyra. verkligheten är lite mer komplicerad än att krossa en tablett för att sedan få ur de minsta beståndssdelarna ur syran. Sanningen är lite annorlunda. Varför du upplever att huden bara torkar ut helt och om du skulle fortsätta så skulle du sannolikt få nässelutslag, beror på att detta inte är ett kliniskt framtaget ämne (som man brukar ha i krämer). Molekylerna från en salicylsyretablett är tyvärr alldeles för stora för att kunna penetrera dermis. Då lägger sig istället lösningen som en hinna på överhuden och enbart irriterar, vilket medför fler orenheter då talgen stimuleras att bilda ännu mer olja. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest_gine_* Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 (endret) Hei. Jeg vil virkelig anbefale deg i å prøve noe helt annet: Extra Emollient Night Cream fra Mary Kay. Extra Emollient Night Cream, 60 ml. For ekstremt tørr hud. Hjelper til med å gi huden tilbake en god fuktighetsbalanse på ekstremt tørre hudpartier. Inneholder bivoks og mineralolje som â€låser†inn fuktigheten. En annen ting jeg også vil anbefale er en av maskene til Mary Kay: Moisture Rich Mask 1, 100 ml. Denne fuktighetsmasken tar varsomt bort døde hudceller, porene blir mindre synlige og en mer strålende ungdommelig hud eksponeres. Gir huden fuktighet og fjerner urenheter fra hudoverflaten forårsaket av ytre omgivelser. For tørr til normal hud. 100 % uparfymert, tetter ikke til porene og er klinisk testet mot hudirritasjon og allergi. Brukt som maske er den sikker for sart hud. Lykke til Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod) Endret 16. september 2008 av Skya
Chianty Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 oii her har vist jeg gått glipp av ting. bruker ansikt piling (eller hvordan det staves) i ansiktet og smører meg med kombikrem. Var veldig tørr i panne,hake og nese, en mye bedre nå. Veninna mi pleier å si at jeg har babyhud hehe Kanskje det enkleste er best ?
Gjest *lucky* Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 (endret) Hei. Jeg vil virkelig anbefale deg i å prøve noe helt annet: Extra Emollient Night Cream fra Mary Kay. Extra Emollient Night Cream, 60 ml. For ekstremt tørr hud. Hjelper til med å gi huden tilbake en god fuktighetsbalanse på ekstremt tørre hudpartier. Inneholder bivoks og mineralolje som â€låser†inn fuktigheten. En annen ting jeg også vil anbefale er en av maskene til Mary Kay: Moisture Rich Mask 1, 100 ml. Denne fuktighetsmasken tar varsomt bort døde hudceller, porene blir mindre synlige og en mer strålende ungdommelig hud eksponeres. Gir huden fuktighet og fjerner urenheter fra hudoverflaten forårsaket av ytre omgivelser. For tørr til normal hud. 100 % uparfymert, tetter ikke til porene og er klinisk testet mot hudirritasjon og allergi. Brukt som maske er den sikker for sart hud. Lykke til Må man absolutt bruke MK produkter så er vel det beste rådet å gi at det kan kjøpes på Ebay! Sitat endret. Skya (mod) Endret 16. september 2008 av Skya
Gjest Portis Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Hold deg unna produkter med mye parfyme og parafin i - dette törker ut huden og gjör deg "avhengig" av mer slike produkter for å hele tiden föle at huden er myk. Til veldig törr hud så pleier jeg å bruke hjemmelaget ringblomstsalve. Har t.ex. eksem som kommer hver höst og vår og etter at jeg begynte med dette så varer eksemen bare et par uker (för var det et par mnd) og jeg klör lite. Når jeg opplever törr hud (som oftes kommer i forbindelse med dusjing) så tar jeg på litt ringblomstsalve og vips så er problemet borte for en god stund.
tante fiolett Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Hold deg unna produkter med mye parfyme og parafin i - dette törker ut huden og gjör deg "avhengig" av mer slike produkter for å hele tiden föle at huden er myk. Til veldig törr hud så pleier jeg å bruke hjemmelaget ringblomstsalve. Har t.ex. eksem som kommer hver höst og vår og etter at jeg begynte med dette så varer eksemen bare et par uker (för var det et par mnd) og jeg klör lite. Når jeg opplever törr hud (som oftes kommer i forbindelse med dusjing) så tar jeg på litt ringblomstsalve og vips så er problemet borte for en god stund. Kan jeg spørre om oppskriften på ringblomstsalve? Jeg pleier å få tørre flekker på kroppen (mest armene) om vinteren.
Gjest Portis Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Har kjöpt ferdig ringblomstolje, samt lavendel for go lukt. Smeltet bivoks i vannbad og bare tilsatt det for så å helle de i krukker. Husker ikke heeeelt da det er noen år siden sist jeg laget det. Har laget et lager av kremer og ikke så ofte jeg trenger å lage nye da, siden de er veldig dröye
Gjest itla Skrevet 16. september 2008 #13 Skrevet 16. september 2008 Redningen for min hud har vært rosehip oil på dagen og denne på natta. Når det er kaldt bruker jeg krem over, men den er helt fin på egen hånd også. Jeg prøvde alskens hudpleieserier tidligere (både fra parfymeri og hudpleier), ingenting "tok" den tørre huden, men etter at jeg startet med disse to oljene er det ikke lenger et problem. Vet jo ikke om det gjelder for flere enn meg, da, eller om det bare er jeg som har funnet "mine" produkter. Men det kan jo være verdt et forsøk? Jeg bruker forøvrig rens fra enten REN eller Burt's Bees. Trilogy er ikke å få i Norge, men oljen kan bestilles fra f.eks. HQhair til godt under 200 kr. REN selges på Visage i Oslo, men er også billigere å bestille på nett.
Regndråpe Skrevet 16. september 2008 #14 Skrevet 16. september 2008 Jeg har slitt med ekstremt tørr hud siden jeg var liten. Innimellom har det vært så ille at det har sett sånn ørken-aktig ut, store flak som har flasset av. Har knekt selvtilliten min helt til tider Og det var fryktelig vondt, jeg kunne ikke smile en gang. Og huden min sprakk. Ble klisset inn med Apo-salve når jeg var liten, men det var også pga. atopisk eksem. Men over til problemet Nå har huden min blitt HELT forandret. Jeg må fremdeles bruke 45 min i dusjen med masse rutiner, men det har forandret huden min helt mirakuløst. Jeg bruker en Clinique peeling krem i dusjen, og en Clinique fuktgivende "ansiktskremsåpe". De to produktene er jeg helt avhengig av, og er helt fantastiske. Men den kremen som virkelig har forandret livet mitt totalt er Lancôme Hydra Zen for tørr hud. EN HELT UTROLIG KREM!! For meg i allefall. Jeg kan bare ikke få anbefalt den nok jeg altså! Men lykke til, Lilith
Lilith Skrevet 16. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. september 2008 Tusen takk for råd og tips, alle sammen! Jeg skal prøve alle forslagene i tur og orden (eller til jeg finner det som funker for meg ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå