Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Noen som kan hjelpe? Jeg lurte på hvordan det var mht baking og bytting av vanlig sukker mot f.eks. splenda(dia sukker)? Hvordan gjør man det hvis sukkeret skal røres inn i smør, på samme måte? Og hvordan gjør man det når man skal piske egg og sukker hvitt?? Regner med at det står på pakken hvor mye kunstig sukker som tilsvarer vanlig sukker? Datteren min på 1,5 år har fått diabetes og jeg vil gjerne bake noe hun kan spise når vi skal bort til helgen. Ja, jeg vet hun kan ta mer insulin og spise som resten, men det hadde vært fint med en egen kake som var litt mer blodsukker vennlig..... Takker og bukker for all hjelp!!
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Nå får man kjøpt Sukrin på helsekosten. Den kan erstattes med sukker på omtrent samme måte tror jeg. Kommer litt an på hva du skal bake, for den kan ikke brukes som 300 gram sukker. Men om det er snakk om en oppskrift med litt sukker, så burde det ikke være noe problem. F.eks. vafler eller søt gjærbakst som ikke inneholder ekstreme mengder sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå