Gjest Gest Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Jeg har ikke vært i så mange bryllup enda, og lurer derfor hva som er vanlig. Jeg trodde at det var vanlig å sende ut takkekort, og da innen 3-4 mnd. etter bryllupet. I to av de fire bryllupene jeg har vært i har vi ikke fått takkekort. Det ene er et par år siden og det andre er det nå ganske nøyaktig 6 mnd. siden. Jeg er litt snurt og synes at det bør man sende ut. Begge bryllupene var av tradisjonell stil med kirkebryllup, stor hvit kjole og bryllupsfest/middag med mange gjester. Jeg merker at jeg blir litt irritert på de det gjelder. Har jeg grunn til det, eller er jeg smålig?
Gir Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Jeg mener det er normal høflighet å sende ut takkekort i etterkant, og helst så raskt som mulig. Men kanskje det er litt i tiden å ikke sende? Har vært i flere brylluper og konfirmasjoner siste årene, men har ikke fått noe takkekort i noen av dem.
Sunny80 Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Jeg mener også at man skal sende ut takkekort, og det har alltid blitt gjort i de bryllupene jeg har vært i. Men jeg vet at det kan ta litt tid, et vennepar av oss giftet oss i mai, og vi fikk takkekort først nå. Men der var det rett og slett fotografen som hadde så mye å gjøre, så de fikk ikke takkekortene før nå. Men noe særlig mer enn 4-5 måneder bør det jo ikke ta... Synes det er koselig med takkekort jeg
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Det er ren høflighet å senne ut takke kort. Selv fikk jeg en sønn i mai, og har ikke hatt tid til å sende ut takkekort for alle de fine gavene han har fått, noe jeg har enormt dårlig samvitighet for. Tror jeg skal sette meg ned med en gang og lage disse takkekorta:)
Gjest78 Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 (endret) Vi brukte faktisk et helt år på å sende ut takkekort. Først tok det ca en måned før vi fikk bildene (vi brukte en venn av mannen som er proff fotograf, så vi ble vel litt nedprioritert i forhold til de som faktisk betaler), deretter måtte vi velge bilde, og det tok vel fort en måned til. Så fikk vi kortene vi skulle sette bildene i, og det var feil vei (vi skulle ha stående, fikk liggende). Så fikk vi feil design (ville ikke ha kirke, da vi giftet oss med HEF), og tilslutt fikk vi feil farge (fikk hvit, ville ha svart). Så alt det der tok jo en del måneder. Deretter skulle vi faktisk lage dem, og jeg hadde jo ikke helt tenkt på hvor vanskelig det er å printe noe på svart, og både jeg og mannen har stygg håndskrift. Så jeg tenkte lenge på designet, jeg har problemer med å gjøre ting hvis jeg ikke får dem perfekt. Dumt at det tok så sinnsykt lang tid, men de kom da ut til slutt. Jeg vet av flere som har vært så treige også. Endret 15. september 2008 av Lady Lovelace
Disco Biscuit Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Såvidt jeg vet er det fremdeles vanlig å sende ut takkekort så fort brudeparet får tid/mulighet til dette mtp bilder/ fotograf m.m. Synes ikke du er smålig når du forventer en takk for gaven/oppmerksomheten ifm med andre sin store dag, det skulle bare mangle mener nå jeg Har du forsøkt å ta dette opp med de respektive parene?
Gjest Pysepus Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Vi har nå gjort ferdig de fleste takkekortene - det er litt over seks uker siden vi giftet oss. Er veldig tidlig ute i forhold til hva venner av oss har vært, men fikk dem laget tidlig og jeg ville gjøre dem ferdig fortest mulig også! Har nok ventet i ett år på det meste på å få takkekort, men har aldri opplevd å ikke få!
Rampolina Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Har også opplevd å ikke få takkekort. Synes det, som flere her, at det er ren høflighet å takke for en gave man får. Og i bryllup er det passende med et takkekort. Samme til konfirmasjon.
Gjest Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 Jeg har vært i to brullyps og fikk takkekort i begge. Ene var litt etterpå, men det var også pga det ble levert til foreldrene mine og ikke meg.
Jade Skrevet 15. september 2008 #10 Skrevet 15. september 2008 (endret) Har fått takkekort i alle bryllupene vi har vært i. Men ga gave til et brudepar hvor vi ikke var invitert for et par år siden, + i en dåp for 6 mnd siden, hvor vi ikke har fått takkekort. Kanskje det er noen som ikke synes slikt er viktig - at det holder at de sier takk muntlig? Eller som noen sier, at ting tar tid? Hvis noen kjøper takkekort fra en fotograf og må betale 30-40 kr pr stk, så skjønner jeg kanskje at kun utvalgte kan få, eller at takkekort blir droppet, men det er vel ingen som gjør det? :O Synes at det bare skulle mangle at man får en koselig takk med fint bilde av brudeparet eller dåpsbarnet! Endret 15. september 2008 av Jade
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Å sende takkekort hører med, og bør regnes inn i bryllupsbudsjettet, synes jeg. Hvis du har gitt gave, og ikke får takkekort, synes jeg det er de som er smålige. Ikke du.
Lilywhite Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Synes det er normal høflighet å sende takkekort, helst innen 3-4 mnd...
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #13 Skrevet 16. september 2008 Jeg har fått takkekort etter alle de bryllupene jeg har vært i, dvs ca seks ganske forskjellige. Men noen har brukt lang tid på å sende kortene, opptil over et år (da hadde brudeparet bl.a fått ny og travel jobb, startet bedrift, reist mye, kjøpt leilighet og blitt gravide, i månedene etter bryllupet, så de hadde det ganske travelt med andre ting ). Forresten er det ett bryllup jeg bidro kun med gave fordi jeg ikke kunne delta, hvor jeg ikke har fått kort, hmmm... mens et annet par jeg også bare ga gave til (ikke nær nok til å bli invitert), sendte takkekort. Jeg ville nok forventet å få et kort ja, men man må nok regne med at det kan ta litt tid...
Coriander Skrevet 16. september 2008 #14 Skrevet 16. september 2008 Synes det er utrolig daarlig folkeskikk aa ikke sende ut takkekort, synes man skal sende det til de som kom i bryllupet og de som ikke kom, men sendte gave. Jeg hadde rett og slett blitt drittsur om jeg ikke hadde faatt takkekort!
Strix Skrevet 17. september 2008 #15 Skrevet 17. september 2008 Jeg kan forstå at noen bruker lang tid på å sende ut takkekortene og det er forsåvidt greit, selv om en kanskje venter dem senest rundt 3-4mnd etter bryllupet. Men å ikke sende ut takkekort, det er bare smålig og ganske uhøflig syns jeg.
angeleyes Skrevet 18. september 2008 #16 Skrevet 18. september 2008 Jeg synes det er obligatorisk å sende ut takkekort til de som har gitt gave, uavhengig om de var i bryllupet eller ikke. Noen bruker lang tid på å sende ut kort, men så lenge de kommer til slutt så gjøre det ikke noe.
simba80 Skrevet 27. september 2008 #17 Skrevet 27. september 2008 Jeg synes det er en selvfølge at man sender ut takkekort til alle som har gitt gave i bryllup. Vi hadde bryllupsfest i august og jeg holder på nå å sende ut takkekort:) Apropos en annen tråd her inne: Nåde dem som kaster kortet i søppla!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå