Gå til innhold

Hjelp, gammel venninne tok kontakt etter 18 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei gammel venninne fra minst 18 år tilbake tok kontakt via mail og skrev at hun hadde hørt om at jeg hadde fått jobb på X sted og lurte på hvordan "det står til" eller noe.

Vi kjente hverandre godt da vi var mindre/ungdommer, og har ganske mange minner sammen, men vi var jo så unge da. Vi var vel litt rampete også :fnise:

Nå er vi voksne og begge har fått ansvarsfulle jobber.

Forplikter det å besvare meldingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du får svare om du har lyst.

Om du ikke vil ha kontakt trenger du ikke å svare, heller. Men ha i bakhodet atdet ikke er sikkert hun vil være bstfriends pga en mail og "Hvordan går det med deg?"

:)

Skrevet

Ja, hvorfor ikke svare? Hvis det ikke er noen vonde minner eller opplevelser med dette mennesket, kan det jo ikke være noe annet enn positivt å ta opp kontakten igjen?

Skrevet

Jeg synes det bare høres koselig ut jeg :)

Hun kan jo ikke akkurat forvente at dere plutselig er bestevenner igjen, men hadde det ikke vært spennende og snakke med henne igjen da?

Skrevet

Det forplikter ikke. Du gjør som du vil, men hvorfor ikke svare! Hvem vet hva som kan komme ut av det :) Selv om dere gled fra hverandre for 18 år siden, kan det hende dere har mer til felles nå enn noen gang, men det får du ikke vite før du svarer :) Ingenting å tape på det!

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg ville svart. Har selv både blitt tatt kontakt med og kontaktet andre etter lang tid (om ikke riktig 18 år). Og det har sjelden blitt noe mer enn en litt utveksling av hva som har skjedd i det siste, før kontakten igjen har "dabbet ut".

Gjest Chrissy82
Skrevet

Jeg synes også at du skal svare henne. Det kan jo komme noe godt ut av det. Spesielt siden dere var gode venner før. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...