Gå til innhold

Typisk mat for jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er typisk jentemat? Jeg er ute etter noe du absolutt ikke ville finne i mat- eller kjøleskapet til en ungkar...

Skrevet

Jeg aner ikke hva ungkarene ikke spiser, men i mitt kjøkken kan man f eks finne Dream yoghurtis med sjokolade/mintsmak, haagen daas-is (vet ikke helt hvordan den skrives) med strawberry cheesecake-smak, brownies ferdigpose, et glass med rifleskivede rødbeter(!), Litago bananyoghurt... Og mye mer men det er mest frukt og grønt og helt vanlige matvarer.

Skrevet

Jeg vil tippe at du ikke vil finne sånt som Yoplait 0% yoghurt, brun ris, ruccolasalat, hummus, generelt en del råvarer og grønnsaker, med unntak av de vanlige som tomat og paprika, mais og agurk - de finnes kanskje i ungkarers kjøleskap.

Generelt litt "avanserte" grønnsaker tror jeg ikke man finner...

Hos meg går det gjerne i frokostblandinger med masse fiber, Fiberrik knekkebrød, kalkunpålegg, lettsmør, lettoster, fullkornpasta, masse grønt.

Vil tippe at det ikke er overfylt med snack a jacks hos ungkarer heller. Men hva vet jeg... ;)

Skrevet

Ungkarer har ølbokser og kneipbrød, de forstår ikke bra kosthold.

Skrevet

Og gulost og ketchup og grillkrydder.. Og kanskje en grandis i frysen...

Skrevet

Jeg ville ikke trodd at man kunne finne så mye lettprodukter hos ungkarer. Da tenker jeg på slikt som lettost, lettyoghurter, pølser med mindre fett osv. I tillegg er kanskje ikke grønnsaksutvalget av det helt store.

Skrevet

Vel, ut i fra mine begreper består ikke et bra kosthold av lightprodukter heller, som så mange nevner i denne tråden. Hvis lightprodukter virkelig er den mest typiske kvinnematen, blir jeg rett og slett trist på kvinners vegne.

Jeg vil vel heller si at kvinner spiser lettere mat enn menn (særlig når de spiser ute blant folk og blir sett, og ikke minst når de spiser lunsj med venninner :eeeh:). Altså fisk, kylling, mye grønnsaker (gjerne salater), lette sauser, lette pastaretter, lite rødt kjøtt (flere kvinner enn menn er også vegetarianere eller pescetarianere). Lunsjrestauranter med menyer som sikter seg inn mot venninnelunsjer blant kvinner i 30-årene er ofte helt parodisk ensartede på denne type mat, og har typisk flere tørre hvitviner i glass.

En usunn bankers er selvsagt også sjokolade i alle fasonger. Dessuten har jeg inntrykk av at gulrotkake er typisk damekake.

Skrevet

Og gulost og ketchup og grillkrydder.. Og kanskje en grandis i frysen...

Hahaha.. det der var som om dere stod å så inn i kjøleskapet til kjæresten min. :ler:

Skrevet

PS: Jeg glemte quiche med eggestand og grønnsaker, samt pastasalater - typisk venninnekveldmat. Definitivt ikke noe man finner på bordet til menn som skal se fotballkamp. :lur:

Skrevet (endret)

At eg ikkje er singel er kansje det som er forskjellen, for i mitt kjøleskap kan ein rett som det er finne gulrotkake og pastasalat.

Det vil aldri inneholde lettmajones, lettmargarin .. ol.

Men heller ansjos, soltørka tomater i olje, oliven, parmesan ..

Ølbokser er sjelden kost, medan det er sjelden at det ikkje står ei flaske kvitvin der. ;)

Endret av Toro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...