Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som kan anbefale et hotell i Praha som er bra, nært sentrum, men samtidig ikke så dyrt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde kanskje nevne at jeg tenkte vi skulle reise i begynnelsen av november.

Forloveden min har bursdag i oktober(blir 30 år), og jeg tenkte å overraske han med en Praha tur :)

Men så har jeg jo ikke all verden med penger :ler:

Skrevet

vil anbefale green lobster. ligger rett nedenfor slottet og knapt 15 min å gå til karlsbroen. koster fra 800 per natt for et dobbeltrom.

http://www.booking.com/hotel/cz/residenceh...CFROA1Qodmz7dXg

var her i august og hadde himmelseng.... vakre rom, hyggelige og hjelpsomme resepsjonister og pikkoloer og fin beliggenhet. mye lux for pengene syns jeg!

Skrevet
vil anbefale green lobster. ligger rett nedenfor slottet og knapt 15 min å gå til karlsbroen. koster fra 800 per natt for et dobbeltrom.

http://www.booking.com/hotel/cz/residenceh...CFROA1Qodmz7dXg

var her i august og hadde himmelseng.... vakre rom, hyggelige og hjelpsomme resepsjonister og pikkoloer og fin beliggenhet. mye lux for pengene syns jeg!

Takk for svar!:)

Så fort på det i sta, og det så jo veldi bra ut! Skal studere det nemere etterpå:)

Tar gjerne i mot flere forslag :jepp:

Skrevet

Vi har bodd på Penzion Merlin like ved "dancing buildings" Ok etter vår standard.

Skrevet
Vi har bodd på Penzion Merlin like ved "dancing buildings" Ok etter vår standard.

Takk for tips :)

Er det forresten noen som vet om en side som har billige pakkereiser(fly og hotell).

Skal reise fra Trondheim.

Har vært inne på www.hotell.no feks. De har jo ganske rimelige reiser. Andre?

Noen som har erfaring fra hotell.no forresten?

Har aldri vært i Praha før jeg. Har bestandig hadd lyst til å dra dit, men aaaner jo ikke hvor det e best å bo. Er jo hundrevis av hoteller å velge mellom :)

Tar i mot alle forslag!! :jepp:

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Vi reiste med Norwegian, bodde på The Charles. Ligger så og si PÅ Karlsbroen, på mala strana-siden (den siden hvor slottet er). Betalte ca 2000 nok for 4 netter. Bestilte direkte av de på hj.siden dems.

Rene, fine rom. Harde senger er eneste minuset. Også blir man litt koko av flisene på badet.

Men det var superdeilig at det var så sentralt. Vi travet jo rundt hele dagen, men det var ingen omvei å gå innom hotellet med varene vi hadde f.eks.

Skrevet

jeg anbefaler SuiteHome på det sterkeste! ligger 10 minutter unna nye hovedgaten. Flere artige butikker rundt på vei inn mot gaten, stoooore rom(med kjøkken/bord/sofa/eget soverom og bad), og vi var der i August mandag til fredag, betalte kun 4000 kr:)

http://www.suitehome.cz/index.php

Skrevet
jeg anbefaler SuiteHome på det sterkeste! ligger 10 minutter unna nye hovedgaten. Flere artige butikker rundt på vei inn mot gaten, stoooore rom(med kjøkken/bord/sofa/eget soverom og bad), og vi var der i August mandag til fredag, betalte kun 4000 kr:)

http://www.suitehome.cz/index.php

Jeg mente vi var der fra mandag til søndag:)

Skrevet

Var der i Januar på Yasmin Hotel. Fancy hotell med god frokost (les: wienerbrød++). Betalte 800 eller 850 kr natta for et dobbeltrom. 3 min å gå til hovedgaten. Billettene bestilte vi fra Norwegian. Var forøvrig der vi fant link til hotellet.

Skrevet

Tusen tusen takk for svar alle sammen! :)

Nå har jeg noen hoteller å se på!

Har forresten vært inne på norwegian å sett. De har kjempe billige billetter, men har ikke de dagene jeg vil vi ska reise på :ler:

Jeg må vell klare å finne ut noe lurt. Blir det ikke lang helg, så får jeg bare snakke med sjefen hannes og fikse han litt fri;) ( jeg har enda noen ferie dagen til gode:) )

Skrevet (endret)

Hotel Rott. Ligger midt i gamlebyen, rett ved Old Town Square (2 min å gå). Har ikke bodd der selv, men tenkte sist jeg var der i juli, at der skal jeg bo neste gang :) Bodde forøvrig på Residence verona. Kjempeflott, veldig fornøyd. det tok ca 10 min å gå fra torget så hvis du synes det er ok, så anbefaler jeg hotellet på det varmeste :)

begge disse hotellene er rimelige med veldig god standard (haded suite på verona...dete r kun suiter der...stor stue, soverom, bad, minikjøkken). Vi vurderte Hotel Rott, men vi landet altså på Verona denne gangen. Men Rott var fristende nære når vi hadde masse handleposer vi gjerne skulle lagt på hotellet før vi skulle spise feks ;) noe å tenke på...vi ble gående å dra på alle posene for vi gadd ikke gå frem og tilbake til hotellet...hehehehe

Endret av kitekatt
Skrevet

Jeg bruke hotels.com for å finne billig hotell med bra beliggenhet. Det er ikke noe krise om hotellet ikke ligger i sentrum synes jeg. Det er vel så viktig at det er kort veg til metroen, som funker glimrende.

Skrevet

Takker igjen for svar! :)

Supert at man kan spørre om ting man lurer på her inne, og få svar fra koselige folk!

:klemmer:

Gleder meg skikkelig allerede,og jeg har ikke bestillt turen en gang :ler:

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Praha i oktober er nydelig! Var der i fjor og bodde på Akcent hotell. Praktisk med t-banestopp like utenfor døra. Ganske billig, stort, fint rom med balkong. Ikke midt i sentrum, men visstnok midt i Prahas handlestrøk, var kjempesvært shoppingsenter like ved og t-banen til sentrum tok ca 5 min.

Skrevet
Praha i oktober er nydelig! Var der i fjor og bodde på Akcent hotell. Praktisk med t-banestopp like utenfor døra. Ganske billig, stort, fint rom med balkong. Ikke midt i sentrum, men visstnok midt i Prahas handlestrøk, var kjempesvært shoppingsenter like ved og t-banen til sentrum tok ca 5 min.

Takk for svar!

Må sjekkes ut :)

Skrevet

Henger meg på og anbefaler http://www.hotelrott.cz/

Har anbefalt det før her inne og anbefaler det igjen.

Kjempekort avstand til gamletorget med det berømte uret, ikke langt fra Karlsbroen heller. Nå er jeg mer den typen som liker å rusle rundt i gatene omkring og ikke shoppe (som jeg kan gjøre hjemme) liker å bo sentralt da i nærheten av gamlebyen (gjelder alle storbyer) der det er mest koselige cafeer, puber etc.

Bestilte på hjemmesiden deres og det gikk helt greit.

God tur!

Skrevet
Henger meg på og anbefaler http://www.hotelrott.cz/

Har anbefalt det før her inne og anbefaler det igjen.

Kjempekort avstand til gamletorget med det berømte uret, ikke langt fra Karlsbroen heller. Nå er jeg mer den typen som liker å rusle rundt i gatene omkring og ikke shoppe (som jeg kan gjøre hjemme) liker å bo sentralt da i nærheten av gamlebyen (gjelder alle storbyer) der det er mest koselige cafeer, puber etc.

Bestilte på hjemmesiden deres og det gikk helt greit.

God tur!

Takk for svar:)

Har faktisk sett på hotell Rott, og vurdert å gå for det, så svaret ditt gjorde bare at jeg ble enda sikkrere:D

Skrevet

Hei igjen! :)

Ville bare takke alle for svar å hjelp. :klemmer:

Fly og hotell er nå bestillt. Ble hotel Rott. Reiser 1. november. Gleeeder meg!!! :)

Skrevet

Hei!

Beklager sent svar,men det beste hotellet i Praha er nok Corinthia tower.

Det er et 5 stjernes 10 min unna sentrum. 3 netter=2100,- NOK

GOD TUR:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...