Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2003 #1 Del Skrevet 6. juni 2003 Hei, Sambos søster kommer fra USA med en 2 mnd gammel sønn og med barnefaren og vil bosette seg her.. hvor mye kan hun få i bidrag og hjelp..hun har bodd i USA i 10 år. Barnefaren har ingen jobbtillatelse i norge enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nokså Skrevet 8. juni 2003 #2 Del Skrevet 8. juni 2003 Det beste er å høre med trygdekontoret... Som utgangspunkt vil jeg anta at hun må være medlem av det norske trygdesystemet for å få noen ytelser. (Det er ikke tilstrekkelig å være norsk statsborger - må ha betalt trygdeavgift til Norge). Som medlem av det norske trygdesystemet vil hun nok ha krav på barnetrygd. Svanerskapspenger er jo avhengig at hun har arbeidet 6 av de 10 siste månedene før fødselen (må ha vært medlem av det norske trygdesystemet vil jeg tro). Nedkomststønad blir får hun vel bare dersom hun var bosatt i Norge da barnet kom. Kontantstøtte får hun jo ikke før barnet er 1 år. Slik som jeg forstod innlegget ditt bodde hun sammen med barnefaren og hun vil da ikke få noe bidrag/hjelp som enslig forsørger. Uansett snakk med trygdekontoret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå