Gjest Frk. Grønn Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Hvilke andre romaner av John Irving er verdt å lese? Hvilke andre romaner kan ligne på Garps bok?
Gjest Gjeste Blonde65 Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Den eneste jeg har lest av John Irving som jeg ikke likte var Hotel New Hampshire og "A Son Of The Circus". Den jeg likte aller best var "Until I find you" (fra 2006). Ellers er jo "Ciderhusreglene", "Widow For A Year" og "A Prayer For Owen Meany" gode bøker. Beklager at jeg ikke har gode norske titler - jeg har lest alle på engelsk. Skrivestilen i disse er ganske lik stilen i Garps bok.
SuperNova Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Jeg vil ikke direkte sammenligne noen andre av hans romaner med Garps bok. Selv liker jeg godt "En bønn for Owen Meany" og "Sirkusbarn". Jeg tror det er litt sånn at enten liker man John Irwings bøker, eller så liker du dem ikke. I like!
Gjest *Mim* Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Liker også "En bønn for Owen Meany" godt. "Enke for et år" er også fin.
Anglofil Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Synes "The Cider House Rules" var en nydelig bok. En forfatter som er litt i samme gate er Kazuo Ishiguro, en av mine favorittforfattere. Skriver dog med litt annen tematikk, men nydelige bøker jeg aldir blir lei, slik som "The Remains of the Day", "Never Let Go" osv. Mvh Yvonne
thapara Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 (endret) . Endret 5. mars 2009 av thapara
Gjest Frk. Grønn Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Har tenkt på A prayer for Owen Meany (det skal være en gave). Er det andre forfattere som skriver noe á la slik Irving skriver i Garps bok? Tenker først og fremst på historien i seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå