Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Jeg har ikke spist "skikkelig" på 9 uker. Kanskje en pakke små tomater og en skive pr. dag. Noen ganger bare kaffe. Har etter dette følelsen av å måtte gå på do mange ganger om dagen (ikke tisse eller spy...). Sånn var det ikke da jeg spiste normalt. Hvorfor???
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Eh, hva med å begynne å spise igjen da? Eller ønsker du å dø kanskje? Du vet man dør hvis man ikke spiser, ikke sant?
Pingting Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Eh, hva med å begynne å spise igjen da? Eller ønsker du å dø kanskje? Du vet man dør hvis man ikke spiser, ikke sant? Fjomp! Sånt kødder man ikke med! Du kan gå et annet sted og plage andre for å få ego-boosten din. Kjære TS. Hvis du er i ferd med å utvikle et spiseproblem bør du komme deg til lege/psykiater så fort som mulig! Før det går for langt. Det er mange som er i din situasjon, og det er hjelp å få.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 TS her: Datteren min døde for 9 uker siden, og derfor mistet jeg lysten på å spise. Går til fastlegen med jevne mellomrom, men vi fokuserer på helt andre ting, som naturlig er....
Pingting Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Så trist å høre! Jeg skal ikke si at jeg skjønner deg, for jeg har aldri vært i en lignende situasjon selv. Men kanskje du kunne ta det opp med legen din, ved siden av alt det andre? Du hjelper ikke deg selv ved å utvikle enda ett problem i tillegg til det som må være noe av det vondeste noen kan oppleve. Håper virkelig at alt order seg for deg, med tiden til hjelp.
yoga Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Først og fremst vil jeg kondolere og sender de varmeste klemmer til deg. Du spør om hvorfor du får en følelse av at du må på do på en helt annen måte nå som du nesten ikke klarer å få i deg noe mat? Jeg sitter ikke med noe fasitsvar på dette, men noe av årsaken kan være at tarmperistaltikken i magen din jobber uten å ha noe å jobbe med. Hvis du skjønner hva jeg mener? At det som skjer når du har spist noe, er at kroppen suger til seg all næring i det som er svelget, og samtidig sendes det signaler til tarmene at de og kan begynne å jobbe, uten at de har noe å jobbe med. Og derfor kan nok dette oppleves på en helt annen måte nå.. Men jeg ville tatt opp dette med legen din for å få ett mer utfyllende svar..
Gjest *Mim* Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Synes du skal nevne for legen din at du ikke spiser. Det er jo ikke bra i lengden.
Gjest Miley Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 (endret) Kondolerer. Jeg har i perioder gått uten å spise. I de periodene har jeg spist omtrent det samme som deg. Altså veldig lite mat og mye kaffe. Jeg kan skrive under på at det ikke er bra for magen! Tror det er en kombinasjon av ingen mat og sterk kaffe. Ikke bra uansett. Så du er ikke alene om å oppleve at du springer ofte på do når du ikke spiser hvertfall, selv om jeg ikke kan fortelle deg hva som er årsaken. På apoteket har de små bokser med næringsdrikke. Semper heter det vel. Kan være greit å prøve om du ikke får i deg mat. edit: skrivefeiler i fleng Endret 14. september 2008 av Miley
yoga Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Ja, som Miley nevner over her, så har de næringsdrikker på apoteket. Kanskje det kunne vært noe å prøve? De har ulike merker, men en ved navn Nutridrink er fullverdig, og inneholder alt det kroppen trenger.. Finnes og i flere ulike smaker og er absolutt ikke ille på smak...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå