Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man hvor lang syklus man har egentlig? Er det antall dager mellom hver gang man får mensen? Det skjer jo sjeldent likt hver gang.. regner man frem til et snitt..? Håper noen kan svare meg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. dag du har mensen, er første dag i syklusen. Syklusen varer så fram til neste gang du har mensen.

Jeg tror normalvariasjonen på sykluser fra kvinne til kvinne er 21-35 dager (3-5 uker) eller lignende, men den bør være omtrent det samme fra gang til gang hos en og samme kvinne. Hvis din har veldig store variasjoner, kan det være hormoner som tuller litt.

kanskje du da har manglende/sviktende eggløsning. Eneste måten å få god kontroll på eggløsning osv, er å måle basal kroppstemperaturen. Da måler du rett og slett temperaturen hver morgen, etter 3 timer med sammenhengende søvn, til samme tidspunkt hver dag. (høres slitsomt ut kanskje, men jeg bruker det som prevensjon, og man blir vant med det :) )

Hvis du f.eks. har eggløsning på forskjellige dager hver syklus, men at tiden fra eggløsning og fram til mensen er den samme, så er det jo litt lettere å forutsi når mensen kommer, i alle fall...

Skrevet

Pg husk at 1. mensdag regnes fra første dag med friskt blod, spotting regnes dermed ikke med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...