Gå til innhold

FY F***!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære kom hjem igår kveld og var tålig stresset... Han hadde snakket med sin mor på telefonen og var småstresset stakkar!

Foreldrene hans har sagt at de ønsker å betale fest-regningen. De har vært med å se på lokalet, menyen, prisen på maten og drikken (alkoholfritt)osv.. De skulle betale hele festen, og alt var så flott...

får vi beskjed igår at de bare har tenkt å spytte i en viss sum med penger som er 12 000kr under det festen kommer på! Vi har sagt at vi aldri hadde valgt det lokalet hvis ikke de skulle betale det (var svigers ide sånn i utgangspunktet!), for vi hadde aldri hatt råd til det, og det var de klar over..

HVA GJØR VI NÅ?? 12 000kr?? Er jo ikke bare å knipse og så ligger de der! Herregud, jeg er fortvilet! :grine:

Skrevet

Dette må dere ta opp med de, selvsagt.

Si det som det er, så kommer dere sikkert frem til en løsning i fellesskap.

Skrevet

Ja, den eneste løsningen er å si fra til de.

De kan jo ikke først love en viss sum, for så å tilfeldigvis komme med ett annet beløp rett før bryllupet. Nei 12.000 kommer ikke i en håndvending, så jeg ville satt meg ned, å forklart for de at dette setter dere i en knipe, at dere ikke har de pengene, og at det var de som foreslo å betale/leie det lokalet...

Det forstår de forhåpentligvis godt..

Skrevet

Vel..(med fare for å få passet påskrevet!) Jeg er nå av den mening at brudeparet selv skal betale for bryllupet sitt jeg da...

Hvordan kan bryllupet bli så sabla dyrt når dere ikke skal ha alkohol? :o

Det er DEN som koster...

Dere får ta opp et lån da veit du..

Eller,hva med dine foreldre da?

Kan ikke de hjelpe?

-Men jeg skjønner frustrasjonen din,det var jo lovlig seint å komme med det nå da! :evil:

Barbie

Skrevet

Først av alt: Det var de som sa VI VIL BETALE!!! Skulle vi liksom si nei?

Har foreldrene til brudeparet lyst til å hjelpe økonomisk, synes jeg det er flott. Det blir jo opp til hvert enkelt brudepar, og jeg hadde ikke lyst at dette skulle bli en diskusjon om hvorvidt vi skulle betalt alt på egenhånd! Mine foreldre (Les: min mor. Min far har jeg lite kontakt med) har også gitt oss litt støtte, men ikke på langt nær så mye. Hun hadde ikke mulighet, men hadde veldig lyst til å betale litt. Jeg er eneste barnet hennes, og hun ønsket dette veldig sterkt. Sånn, ferdig med det!

Hvordan bryllupet blir dyrt: Vel, vi er studenter og har deltidsjobber ved siden av. Og når vi visste hvor mye penger vi fikk av foreldrene våre + hvor mye vi klarte å spare, så bestemte vi oss for å spandere på oss en bryllupsreise, som vi har spart til! Det er DER pengene våres har gått. Vi har i tilllegg spart 30 000 til selve bryllupet, klær, blomster, fotograf, alt småpell.. DET BLIR PENGER AV DET!

Og, Barbie: Hadde vi ikke fått noe hjelp i det hele tatt fra foreldrene våres, hadde vi likevel hatt penger til bryllupet. Vi ville bare gjort det enklere og billigere. Det var jo de som foreslo det sinnsykt dyrt alternativ! Da hadde vi ikke dratt på bryllupsreise.. Men det er litt sent nå!

Skal snakke med de imorgen igjen. Får høre hva de har å si.. Skikkelig, skikkelig dårlig!!

Skrevet

Enig med deg Solstrålen!

Har noen først lovet å spytte inn penger er det innmari dårlig gjort å trekke seg, og særlig tre uker før!!!

Ta det opp med dem, og hør om dere eventuelt da kan låne pengene så lenge og betale dem tilbake siden...

Kjipinger......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...