Gjest Klumpen Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Litt rart spørsmål, men jeg håper noen har et seriøst svar til meg. Jeg trodde at jeg "kjente" kjeden min godt, og har aldri før kjent en klump der.. Bruker nå DivaCup når jeg har mens, og da kjenner en jo ekstra godt etter med fingeren om den har brettet seg ut osv. Så da går en jo lenger opp i skjeden enn når en fører inn en tampong. I går skulle jeg sette den inn, og kjente en stor myk kul rett ovenfor Gpunktet. Altså bare litt under en pekefingerlengde opp i skjeden så den satt ikke langt opp.. Den fylte nesten skjeden når jeg sto, men var myk og med en liten "grop" i midten.. Har aldri kjent noe slikt før, og vet at jeg ikke har "kort" skjede.. Har iallefall ikke hatt det frem til nå.. Har også tidligere hatt for høy celledeling, noe alle søstrene mine også har hatt. I tillegg har jeg hatt kjønnsvorter.. Ellers har jeg ikke merket noe, bare litt blødning og smerter etter samleie i det siste, men har ikke tenkt over det siden det var så lite.. Men er det livmorhalsen jeg har kjent? Ligger den "på" skjedeveggen? trodde livmor halsen lå mer "rett opp"? Jeg kjente at jeg kom forbi klumpen med fingeren, og klumpen ligger på skjedeveggen ut mot magen på en måte.. skal selvfølgelig bestille time hos lege, men er enda en stund til jeg får lønn, så ville bare høre om noen her inne har noen ide om hva det kan være Tankene flyr fort når en kjenner noe unormalt på kroppen... På forhånd takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Selv har jeg aldri kjent livmorhalsen min pga lang skjede, men det kan høres ut som om den på forklaringen din. Livmorhalsen behøver ikke å ligge rett i skjeden og man kan fint komme bak den. Den kan være litt skjev uten at det er noe farlig i det. Den har forskjellig lengde etter hvor du er i syklusen så det kan fint være den.
Gjest gladlaks Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 I går skulle jeg sette den inn, og kjente en stor myk kul rett ovenfor Gpunktet. Altså bare litt under en pekefingerlengde opp i skjeden så den satt ikke langt opp.. Den fylte nesten skjeden når jeg sto, men var myk og med en liten "grop" i midten.. Sånn er det med meg også! Helt likt! Har også vært veldig bekymra for om det kunne være noe unormalt. Da da er vi iallefall to som har det Lurer veldig på hva det er. Var hos en gynekolog en gang som sa at det var helt normalt, men han sa ikke hva det var...
Gjest Klumpen Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Sånn er det med meg også! Helt likt! Har også vært veldig bekymra for om det kunne være noe unormalt. Da da er vi iallefall to som har det Lurer veldig på hva det er. Var hos en gynekolog en gang som sa at det var helt normalt, men han sa ikke hva det var... Godt og høre det ikke bare var jeg da hehe Har du kjent det så lenge du kan huske? jeg har ikke kjent det før igår, så ble litt bekymra.. Har nok en tanke på at det faktisk er livmorhalsen som gjest over her skriver, og at den er mer hoven pga mens.. Skal uansett få en time hos fastlegen når lønnen kommer, best og være på den sikre siden
Gjest Klumpen Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Hehe, det er livmortappen, ja. Hehe, såpass Offda, litt trist og begynne og få livmor"nedfall" når en er 26 år da Tappen/klumpen er så langt nede at det er skummelt, aldri kjent den der før.. Og jeg har hatt både finger, kjærest osv oppi der et par år nå Men, thats life.. tenkte med en gang på søstrene mine som har hatt for høy celledeling, og begge operert for cyster.
Gjest78 Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Hehe, såpass Offda, litt trist og begynne og få livmor"nedfall" når en er 26 år da Tappen/klumpen er så langt nede at det er skummelt, aldri kjent den der før.. Og jeg har hatt både finger, kjærest osv oppi der et par år nå Men, thats life.. tenkte med en gang på søstrene mine som har hatt for høy celledeling, og begge operert for cyster. Altså, det er jo litt rart at du kjenner den nå når du ikke har kjent den før (jeg har alltid nådd den), men jeg tror egentlig ikke den har flyttet på seg heller. Sannsynligvis har det med at du satt på en annen måte en før, og/eller er på et annet tidspunkt i syklusen. Skjønner at du ble litt bekymret når du ikke visste hva det var.
Gjest78 Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Ikke for å være slem, men jeg ser levende for meg at noen kommer til legen og forklarer "Jeg har en stor klump inne i skjeden! Den har aldri vært der før, jeg er skikkelig redd nå!" Hvorpå legen undersøker og sier "hmm, nei, kan ikke se noe jeg" Lete, lete, "Det er vel ikke livmortappen du mener?"
Gjest Klumpen Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 Ikke for å være slem, men jeg ser levende for meg at noen kommer til legen og forklarer "Jeg har en stor klump inne i skjeden! Den har aldri vært der før, jeg er skikkelig redd nå!" Hvorpå legen undersøker og sier "hmm, nei, kan ikke se noe jeg" Lete, lete, "Det er vel ikke livmortappen du mener?" Hehehe, ser den Er nok ikke grunn til å være urolig, men som sagt kjenner jeg skjeden min godt både på den ene og andre måten både når jeg står oppreist, ligger på ryggen, sideveis, opp ned osv Så derfor jeg reagerte og spurte her. I tillegg når kuler og ting & tang med underlivet er vanlig for oss "kvinner" i familien, så tar jeg heller sjansen på å drite meg ut hos legen :gjeiper: Skulle uansett vært og sjekka meg for lenge siden, pleier og få innkallelse pga jeg har høy celledeling, men droppet sist gang. Takk for innspill
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #10 Skrevet 15. september 2008 Ikke for å være slem, men jeg ser levende for meg at noen kommer til legen og forklarer "Jeg har en stor klump inne i skjeden! Den har aldri vært der før, jeg er skikkelig redd nå!" Hvorpå legen undersøker og sier "hmm, nei, kan ikke se noe jeg" Lete, lete, "Det er vel ikke livmortappen du mener?" Ordrett beskrevet hva jeg gjorde!
Gjest gladlaks Skrevet 15. september 2008 #11 Skrevet 15. september 2008 Godt og høre det ikke bare var jeg da hehe Har du kjent det så lenge du kan huske? jeg har ikke kjent det før igår, så ble litt bekymra.. Har nok en tanke på at det faktisk er livmorhalsen som gjest over her skriver, og at den er mer hoven pga mens.. Skal uansett få en time hos fastlegen når lønnen kommer, best og være på den sikre siden Nei, jeg kjente den "plutselig" en dag. Men det virker som om den ikke er like stor hele tiden ja... Er det nedfallen livmor?? Ble litt bekymra igjen nå...
Pityriasis Skrevet 15. september 2008 #12 Skrevet 15. september 2008 Jeg synes definitivt du skal ta deg en tur til lege for en ny GU. Cervixcancer/livmorhalskreft er dessverre ganske utbredt blant kvinner i fertil alder, og siden du allerede har slektninger med problematikk i den gaten og såkalte kjønnsvorter bør alle "nye" symptomer/funn kontrolleres av lege! Mulig det er livmorhalsen du kjenner på, men ville absolutt ikke slått meg til ro med den forklaringen om jeg var deg ettersom du ikke har kjent den før. Med din historie synes jeg det er KJEMPEBRA at du er såpass OBS på din egen kropp at du reagerer på dette, og ingen leger med respekt for seg selv vil finne det morsomt eller latterlig at du oppsøker dem pga dette. Jeg ville nok ha fått dette undersøkt ganske raskt om jeg var deg, både fordi det er slitsomt å bekymre seg for noe en kanskje ikke trenger bekymre seg for - men også fordi at det KAN være noe annet, som trenger behandling så raskt som mulig. At du har blødning etter samleie, for høy celledeling, kjønnsvorter og er i den aldersgruppen er ALENE nok til at du bør kontrolleres ofte gynekologisk. Når du da i tillegg opplever noe "mistenksomt" som en klump, bør du få en time ganske raskt! Så - kom deg til legen og få en GU! -Snart lege-
Gjest Klumpen Skrevet 15. september 2008 #13 Skrevet 15. september 2008 Jeg synes definitivt du skal ta deg en tur til lege for en ny GU. Cervixcancer/livmorhalskreft er dessverre ganske utbredt blant kvinner i fertil alder, og siden du allerede har slektninger med problematikk i den gaten og såkalte kjønnsvorter bør alle "nye" symptomer/funn kontrolleres av lege! Mulig det er livmorhalsen du kjenner på, men ville absolutt ikke slått meg til ro med den forklaringen om jeg var deg ettersom du ikke har kjent den før. Med din historie synes jeg det er KJEMPEBRA at du er såpass OBS på din egen kropp at du reagerer på dette, og ingen leger med respekt for seg selv vil finne det morsomt eller latterlig at du oppsøker dem pga dette. Jeg ville nok ha fått dette undersøkt ganske raskt om jeg var deg, både fordi det er slitsomt å bekymre seg for noe en kanskje ikke trenger bekymre seg for - men også fordi at det KAN være noe annet, som trenger behandling så raskt som mulig. At du har blødning etter samleie, for høy celledeling, kjønnsvorter og er i den aldersgruppen er ALENE nok til at du bør kontrolleres ofte gynekologisk. Når du da i tillegg opplever noe "mistenksomt" som en klump, bør du få en time ganske raskt! Så - kom deg til legen og få en GU! -Snart lege- Takk for et betryggende og seriøst svar! Setter utrolig pris på det! Jeg er ikke en person som springer til legen med det første, men med dette så synes jeg det er greit og finne ut av siden vi har så mye av det i familien.
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 23. mars 2009 #14 Skrevet 23. mars 2009 Hei! Jeg kjente inni skjeden i går kveld og ble litt redd. Rett innenfor åpningen på vegg mot mage, er det noe "svamplignende" mykt som jeg kan ta rundt. Er på en måte en "klump" eller tapp. Vanskelig å forklare. Med speil og når jeg på en måte "åpner" åpningen der nede, kan jeg se det jeg kjenner øverst i åpningen. Hva er dette? Er dette livmorhalsen? Helt umulig å finne ekte bilder på nettet av hvordan man skal se ut der nede.. Det jeg kjenner strekker seg oppover så langt jeg kan kjenne, er på en måte den veggen mot magen som er slik. Er dette unormalt? Hva kjenner du når du tar finger inn der nede? Noen som våger beskrive hva de kjenner?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #15 Skrevet 23. mars 2009 Hei! Jeg kjente inni skjeden i går kveld og ble litt redd. Rett innenfor åpningen på vegg mot mage, er det noe "svamplignende" mykt som jeg kan ta rundt. Er på en måte en "klump" eller tapp. Vanskelig å forklare. Med speil og når jeg på en måte "åpner" åpningen der nede, kan jeg se det jeg kjenner øverst i åpningen. Hva er dette? Er dette livmorhalsen? Helt umulig å finne ekte bilder på nettet av hvordan man skal se ut der nede.. Det jeg kjenner strekker seg oppover så langt jeg kan kjenne, er på en måte den veggen mot magen som er slik. Er dette unormalt? Hva kjenner du når du tar finger inn der nede? Noen som våger beskrive hva de kjenner? Har du født barn?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #16 Skrevet 23. mars 2009 Hei! Jeg kjente inni skjeden i går kveld og ble litt redd. Rett innenfor åpningen på vegg mot mage, er det noe "svamplignende" mykt som jeg kan ta rundt. Er på en måte en "klump" eller tapp. Vanskelig å forklare. Med speil og når jeg på en måte "åpner" åpningen der nede, kan jeg se det jeg kjenner øverst i åpningen. Hva er dette? Er dette livmorhalsen? Helt umulig å finne ekte bilder på nettet av hvordan man skal se ut der nede.. Det jeg kjenner strekker seg oppover så langt jeg kan kjenne, er på en måte den veggen mot magen som er slik. Er dette unormalt? Hva kjenner du når du tar finger inn der nede? Noen som våger beskrive hva de kjenner? Hvis det er en liten grop i det du kjenner er det nok livmortappen. Hvis det bare er noe mykt så kaaan det være fremfall av urinblæra. Det er veldig vanlig etter fødsler.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 23. mars 2009 #17 Skrevet 23. mars 2009 Har ikke født barn nei:( men hvordan er "konsistensen" på deres "vegg" da? Det jeg kjenner er helt mykt, med masse små tapper på, på en måte. Hm.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #18 Skrevet 23. mars 2009 Har ikke født barn nei:( men hvordan er "konsistensen" på deres "vegg" da? Det jeg kjenner er helt mykt, med masse små tapper på, på en måte. Hm. Hvis du ikke har født så er det nok helt normalt. Det kan være G-punktet du kjenner. Det kan kjennes som en litt ruglete forhøyning i det området du beskriver.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 23. mars 2009 #19 Skrevet 23. mars 2009 Hvis du ikke har født så er det nok helt normalt. Det kan være G-punktet du kjenner. Det kan kjennes som en litt ruglete forhøyning i det området du beskriver. Det er vekdig ruglete ja, og super "ømt" - eller rart press der. Men da kan dette være helt normalt da? Må innrømme at jeg sjeldent/aldri har kjent på meg selv der nede og samboeren hadde ikke noe i nærliggende hukommelse og sammenligne med. Hehe, ble veldig stressa her.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 4. august 2009 #20 Skrevet 4. august 2009 Hei.. Jeg har det akkurat som du beskriver nå.. Ser at innlegget ditt er fra 2008, lurer derfor på hvordan det gikk? Jeg har også hatt HPV virus, og nå denne store, rare klumpen.. Er såååå redd for at det er kreft... :( Men skal til GU om noen dager.. Håper svaret er positivt.. Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå