Gå til innhold

Frokost, lunsj, kvelds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å slanke meg, men vet ikke hva jeg kan spise som slankemat? Middag klarer jeg å finne ut hva jeg kan lage, men ikke til frokost, lunsj og kvelds ?

Noen tips til hva jeg kan spise da som slankemat ? :)

Skrevet

Hei Spissa!

Så fint du ønsker å gjøre noe! Selv la jeg om livsstil for noen år siden. Jeg tror litt av trikset er å se på det som en varig endring, og ikke tenke at "nå skal jeg slanke meg". Det fungerte for meg ihvertfall - nå kan jeg fremdeles spise kake med god samvittighet, for jeg vet at jeg spiser fornuftig ellers. Hvis du nekter deg selv å spise noe som helst usunt vil du før eller senere klikke fullstendig og spise tre poser med potetgull og fire sjokoladekaker på ett kvarter (snakker nesten av erfaring her :fnise:)

Frokost:

Havregrøt er godt! Billig er det og. Jeg pleier å koke litt små porsjoner, men fylle opp med frukt (epler, pærer, frosne eller friske bær, banan), rosiner og annen tørket frukt og hekkde nøtter. Mmmmm. Enkelt er det og lage og, frukten kan skjæres opp kvelden før, og hives rett opp i gryta!

Ellers er omelett/eggerøre og grønnsaker (paprika, tomat, selleri, avocado) godt. Og fruktsalat er jo alltid en vinner!

Smoothies!

Grove knekkebrød med cottage cheese og frukt på (eventuelt litt honning på topp, om du unner deg det)

Lunsj:

Jeg spiser ofte salat, med fullkornspasta eller grovt brød ved siden av.

Et annet alternativ er fullkornswraps med masse godt, eller grove pitabrød.

Eller du kan med vilje lage litt for mye middag, slik at du kan ha det til lunsj dagen etterpå :D

Lag gazpacho (spansk grønnsakssuppe som skal spise kald) og ha med på termos

Smoothies går det også an å lage til lunsj, man kan ta med på flaske eller termos. Jeg liker å spise smoothies med grønnsaker i til lunsj, det er lett å finne oppskrifter hvis du søker etter det på nett.

Oppskjærte grønnsaker og dipp laget av kesam

Hmmm, jeg vet det er mere rart jeg spiser. Mulig jeg sniker meg innom med noen tips etterhvert :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...