Gå til innhold

Ned 5 kilo, hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest Vektnedgang
Skrevet

Nå har jeg bestemt meg. Skal gå ned minst 5 kilo! Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det eller hvordan jeg skal spise ?

Har dere noen tips til mat som slanker (frokost, lunsj og kvelds) og kanskje ett fint treningsopplegg jeg kan bruke ?

Foresten så har jeg bare mulighet til å gå turer, jogge og sykle. Treningssenteret og svømmehallen er 1 time unna. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få litt kontroll på hvor mye eller lite du faktisk spiser. Somebody.no er veldig greit til det. Det koster noen kroner, men er verdt det. Gå turer. Gjerne en halvtime til time hver dag.

Har du ikke muligheten til det, så ta deg ut litt i helgene.

Skrevet

Det beste for å gå ned i vekt er kombinert trening og kosthold, og man trenger ikke gå på helsestudio for å klare det :)

Det viktigste er at du spiser minst 5 måltider om dagen. Spis masse frukt og grønt! En tommelfingerregel er at du tar et kjøtt- eller fiskestykke som er like stor som håndflagen din og ris/pasta som knyttneven din. Når man ønsker å gå ned i vekt er det viktig å redusere både karbohydrater og proteiner. Brød er derfor noe du kan ta til lunsj for eksempel og korn eller havregrynsgrøt til frokost :spise:

Løping er veldig effektivt når det gjelder vektreduksjon. Nå er det jo nydelig luft og fint i skogen, så det er deilig å legge løpeturen utendørs. Vekttrening er også meget effektivt kombinert med kondisjon og riktig kost. Kjøp deg noen hantler og strikker og bruk de hjemme siden det er langt til et treningssenter for deg :jepp:

Det er de små tingene man endrer i hverdagen som gjør at man lykkes med å gå ned i vekt. Og husk at det er lov å kose seg innimellom :enig:

Lykke til :ball:

Gjest Gjest_eee_*
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å prøve spirulina, spesielt om du er fysen eller alltid er sulten. Jeg har flere venninner som går fast på det, og de sier de mister litt av sultfølelsen samtidig som det sørger for et jevnt blodsukker og mye god næring. Det finnes som tabletter, kapsler og i pulverform. Jeg vet at www.soyou.no kommer med flere gode ingredienser du kan ha i shaker og blant annet spirulina.

Kutt ellers ut alle karbohydrater!

Lykke til!

Skrevet

Å kutte ut alle karbohydrater er bare tull! Å kutte ut en hel matvaregruppe kan være skadelig. Å redusere litt, derimot, er helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...