Sjokoladekake Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Har du konkrete eksempler fra din hverdag?
Gjest Gjest_maiken_* Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Har alt for mange eksempler.. Kvinner er litt mer gjennomtenkte enn menn, og kan fint bruke denne evnen til å spille en mann ut på sidelinjen siden menn ofte tenker litt firkantet. En kvinne kan ikke bruke sin kvinnelist ovenfor en annen kvinne. It takes one to know one.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Har alt for mange eksempler.. Kvinner er litt mer gjennomtenkte enn menn, og kan fint bruke denne evnen til å spille en mann ut på sidelinjen siden menn ofte tenker litt firkantet. En kvinne kan ikke bruke sin kvinnelist ovenfor en annen kvinne. It takes one to know one. Det er det dummeste og mest sjåvinistiske jeg har hørt i dag.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Temaet ble diskutert for noen år siden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=12699 ..der Aline også finner det vel så viktig å påpeke at kvinner er smartere. Om det samme hadde vært påstått av en mann hadde det blitt bråk fra damene..
Sekretæren Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Jeg føler det er et litt gammelt begrep som ble brukt for å beskrive de "smutthullene" en kvinne måtte skape for seg selv for å oppnå visse ting i hverdagen, ting som menn tradisjonelt sett hadde styring over. Om det så var mer husholdningspenger, eller andre ting det ikke var en selvfølge for en gift kvinne å ha tilgang på. Snakker selvsagt om en tid da kjønnsrollemønstrene var mye skarpere enn i dag. Føler ikke at begrepet har noe for seg i dag. Har opplevd at menn har brukt det som "unnskyldning" når de har blitt spilt ut på sidelinjen av en kvinne. Eller at kvinner bruker det fordi de tror de har en større fordel i utgangspunnktet.
Gjest Gjest_maiken_* Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Temaet ble diskutert for noen år siden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=12699 ..der Aline også finner det vel så viktig å påpeke at kvinner er smartere. Om det samme hadde vært påstått av en mann hadde det blitt bråk fra damene.. Og det blir bråk fra mennene når kvinner påstår at DE er smartere. Bare se på mannen (ja, jeg er synsk) som akkurat har lest dagens dummeste og mest sjåvinistiske i denne tråden
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Har alt for mange eksempler.. Kvinner er litt mer gjennomtenkte enn menn, og kan fint bruke denne evnen til å spille en mann ut på sidelinjen siden menn ofte tenker litt firkantet. Ja, det er derfor det har vært så mange kvinnelige ledere opp gjennom historien.
Sekretæren Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Ja, det er derfor det har vært så mange kvinnelige ledere opp gjennom historien. Og der kom trommevirvelen!! For en punchline!! Så banalt og forenklet at du fremstår som uhyre historieløs. Det er maaaaaaaange kompliserte årsaker til at det ikke har vært like mange kvinnelige som mannlige ledere opp gjennom historien.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Ja, det er derfor det har vært så mange kvinnelige ledere opp gjennom historien. Tror du DET er en indikasjon på at menn er smartere enn kvinner? Er bevisst undertrykking smart, slik menn har gjort i århundreder og fortsatt bedriver? Heller et svakhetstegn og tegn på stor usikkerhet på egne vegne. Hvilket kvinner er iferd med å reversere.
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 15. september 2008 #10 Skrevet 15. september 2008 Har samme oppfatning av ordet "kvinnelist" som Miss Shorty har. Dette er et utdatert begrep som slett ikke "alle" bruker.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #11 Skrevet 15. september 2008 Her er mitt eksempel på kvinnelist.. Jeg vil ikke lenger bruke hormonspiral,jeg er lei av bivirkningene.Å sterilisere meg er uaktuellt siden jeg ikke får panikk av tanken på et barn til. Så da jeg luftet sterilisering for min mann så reagerte han med et kontant "det kommer aldri til å skje at noen får bruke en kniv nær mine edlere deler.Basta!!!!!!!!!!!!!!!!!" Da tok jeg ut spiralen,sa til han at nå er prevensjon opp til deg,men husk,-kondom er ikke sikkert og om jeg blir gravid så er abort totalt uaktuellt. Plutselig fant min mann ut at sterilisering ikke var så dumt allikevel. Dette er kvinnelist for meg. Jeg sa ikke at jeg ville han skulle sterilisere seg,jeg truet han selvfølgelig ikke,jeg luftet problemstillingen for han og fikk et svar. Så fikk han vite at et evt barn nå ble opp til han.Han fikk tid til å ta en beslutning og beslutningen var hans. Men at jeg indirekte bidro til at ideen gikk fra uaktuellt til utført,det vet jeg. Da
Gjest Tigress Skrevet 15. september 2008 #12 Skrevet 15. september 2008 Her er mitt eksempel på kvinnelist.. Jeg vil ikke lenger bruke hormonspiral,jeg er lei av bivirkningene.Å sterilisere meg er uaktuellt siden jeg ikke får panikk av tanken på et barn til. Så da jeg luftet sterilisering for min mann så reagerte han med et kontant "det kommer aldri til å skje at noen får bruke en kniv nær mine edlere deler.Basta!!!!!!!!!!!!!!!!!" Da tok jeg ut spiralen,sa til han at nå er prevensjon opp til deg,men husk,-kondom er ikke sikkert og om jeg blir gravid så er abort totalt uaktuellt. Plutselig fant min mann ut at sterilisering ikke var så dumt allikevel. Dette er kvinnelist for meg. Jeg sa ikke at jeg ville han skulle sterilisere seg,jeg truet han selvfølgelig ikke,jeg luftet problemstillingen for han og fikk et svar. Så fikk han vite at et evt barn nå ble opp til han.Han fikk tid til å ta en beslutning og beslutningen var hans. Men at jeg indirekte bidro til at ideen gikk fra uaktuellt til utført,det vet jeg. Da Viss dette er kvinnelist vil eg ikkje vere ved at eg nokon gong har brukt kvinnelist, dette er berre dårleg evne til samarbeid iblanda litt vrangvilje. Dæven søkke så glad mannen min må vere for at eg spelar reint.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #13 Skrevet 15. september 2008 Viss dette er kvinnelist vil eg ikkje vere ved at eg nokon gong har brukt kvinnelist, dette er berre dårleg evne til samarbeid iblanda litt vrangvilje. Dæven søkke så glad mannen min må vere for at eg spelar reint. Om noen ikke liker tanken på noe,så kan det å ta en ny innfallsvinkel ofte løse problemet. Her fikk mannen ta valget selv. Er du alltid like seriøs?
Gjest Tigress Skrevet 15. september 2008 #14 Skrevet 15. september 2008 Er du alltid like seriøs? Nei, eg er veldig sjeldan seriøs. Men eg er alltid fair.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå