Gå til innhold

Utrolig forvirret

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Hei...

Er aktiv prøver, tar temperaturen og har god kontroll på eggløsning osv.

Vanlig: Jeg får mensen 11-12 dager etter eggløsning (altså på dag 12-13 etter EL). Jeg spotter fra 4-7 dager etter EL. Denne spottingen går så over i vanlig mensen. Temperaturen min begynner å synke et par dager før mensen.

Denne syklusen: Spotting fra dag 11 etter EL, er nå på dag 14 - altså 4 dager med spotting når jeg skulle hatt mensen. I går kom det rent blod, såpass at jeg så litt i vannet når jeg tisset. Dette skjedde én gang, og så så jeg pittelitt blod på papiret en gang til i løpet av samme timen. Ikke rent blod før eller etter det, kun brun utflod. Temperaturen ligger fremdeles høyt.

Jeg vet jeg må ta en test for å være sikker på hva som skjer, men det jeg lurer på...: Kan jeg spotte, og fremdeles være gravid? Kan det komme rent blod, så mye at jeg ser det i vannet, selvom jeg er gravid??

Jeg er utrolig forvirret nå, hele syklusen har vært fullstendig unormal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har lest om de som har blødd friskt blod og at det har gått bra likevel, men ifm. min SA så sa legen til meg at friskt blod er skummelt. Brun spotting derimot trenger ikke å være farlig. Kan det være at du har hatt en veldig tidlig SA? Tenker på at du spottet lenger enn vanlig og at det kom friskt blod på overtid? Har lest at mange ikke vet at de har spontanabortert fordi det oppleves som en forsinket mens. Men det er kanskje litt rart at du bare blødde litt... Beklager, men jeg vet ikke helt her.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. :)

Jeg spottet ikke lenger enn vanlig. Vanligvis begynner jeg å spotte 4-7 dager etter EL, og denne fortsetter over i vanlig mens ca 11-13 dager etter EL. Mensblødningen er nokså kraftig - sånn at vannet er mørkt av blod (beklager detaljene)

Har også tenkt at denne spottingen jeg opplever denne syklusen kan være en tidlig spontanabort. Jeg går og venter og venter på en ordentlig blødning, men ingenting skjer. Har ikke brun utflod nå heller....

Jeg tester på tirsdag, hvis ikke det har endret seg. Da er jeg 16 dager over EL. Kanskje jeg venter til onsdag. Hvis det er en tidlig abort, vil jeg ikke vite det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...