missLynch Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Hva ligger i begrepet? Kjenner flere som sier de er husredde, men jeg har ikke spurt mer inngående hva eksakt det er man er redd for.
Gjest Miley Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Å være alene hjemme. Det er hvertfall det jeg legger i det.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Hva ligger i begrepet? Kjenner flere som sier de er husredde, men jeg har ikke spurt mer inngående hva eksakt det er man er redd for. jeg er det vi kaller husredd. Det er ikke å være alene hjemme jeg er redd. Det er først når kvelden/natten kommer med mørket. er det dårøig vær med vind og det kommer masse lyder, så er jeg ile ute. Ligger jeg i sengen, så kan jeg høre lyder....tør ikke stå opp....eller jeg kan bruke timer på å kle på meg å snike meg inn på badet med tlf osv.... aldri redd om vår-sommer
Gjest Gaby Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Å være husredd kan gjøre at man blir redd alle lyder i huset, man hører dem såklart ekstra godt da. Det er spesielt når det er mørkt ute, er det dårlig vær som gjesten over her sier, blir det mye verre. Man er livredd for å se ut gjennom vinduene, fordi man føler at det står noen der og ser inn på deg. Man innbiller seg at man ser skygger som farer rundt hjørnene, osv.. Ringer telefonen er det panikk
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Jeg er husredd, bokstavlig talt. I leilighet går det helt fint! Med husredd mener jeg at jeg ikke føler meg helt trygg når jeg er alene i et hus. Når jeg hører lyder så lurer jeg på om et vindu har blitt stående åpent sånn at noen har klart å komme seg inn... Liker ikke å tilbringe natta alene i et hus. Men i leilighet er det helt annerledes. Da er det jo naturlig å høre lyder fra naboene. Jeg klager aldri på støy fra naboene, men setter stor pris på lydene!
Crawling Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Jeg bor i leilighet men kan fort bli "redd". Jeg hater hvis folk ringer på her mitt på natta. Og rett etter jeg hadde lagt meg i natt så var det noen som tok i dørhåndtaket på utgangsdøra(den var takk og lov låst). Da lå jeg våken ei god stund og trodde jeg kom til å dø. Har en dør på soverommet mitt som går ut til en "rømningsterasse" eller hva jeg skal kalle det. Rett ved døra mi der er det en annen dør som går inn til gangen her igjen også har naboen dør helt i enden av denne terassen som går inn til stua dems (der bor tante og onkel så kan vel ringe de om noen prøver å bryte seg inn her ;p)
Gjest Portis Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Når jeg sier at jeg er husredd, så er jeg redd for å väre alene i det spesiellte huset. Der hvor jeg bodde för så var jeg veldig husredd, men jeg er IKKE husredd i den leiligheten jeg bor i nå. Det gamle huset ga meg dårlige vibber, jeg likte meg ikke der, var skremt når jeg var alene, turte ikke gå rundt i huset om natta.... i denne leiligheten så föler jeg meg hjemme, har ingen problemer med å gå rundt i huset om natta, ikke noe problemer med å väre alene etc.
momajoja Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 "jeg er det vi kaller husredd. Det er ikke å være alene hjemme jeg er redd. Det er først når kvelden/natten kommer med mørket. er det dårøig vær med vind og det kommer masse lyder, så er jeg ile ute. Ligger jeg i sengen, så kan jeg høre lyder....tør ikke stå opp....eller jeg kan bruke timer på å kle på meg å snike meg inn på badet med tlf osv.... aldri redd om vår-sommer " Jeg er akkurat som dette! Og har derfor ofte lurt på om jeg egentlig er husredd eller mørkredd eller bare redd for å være alene... det er jo bare når alle disse faktorene kombineres at jeg virkelig blir nervert..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå