Junebug Skrevet 6. juni 2003 #1 Skrevet 6. juni 2003 Jeg tror jeg har fått vepsebol som nærmeste nabo :x Det er stadig vepser som flyr inn og ut av en sprekk i husveggen. Vi har trepanel rundt innebygd takterrase og det er denne panelen de flyr inn og ut av. Tror det er et bol inne i veggen. Hvordan fjerner man det? Selv har jeg tenkt å spraye radar inn i dette hullet. Men jeg får jo aldri tak i bolet siden det er skjult bak veggen. Skal jeg tette hullet? Men tenk om de flyr inn i leiligheten istedet - et sted må de jo komme ut fra og i en gammel leiegård som denne vet man aldri hvor mange hull og sprekker som finnes. Noen råd?
Gjest Hilde K S Skrevet 7. juni 2003 #2 Skrevet 7. juni 2003 Røyke dem ut ! Tette igjen etter at vepsene har kommet ut og spraye med insektsmiddel, da kommer de ikke tilbake.
Junebug Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2003 Takk for tips! Men hva røyker jeg dem ut med da? jeg vil jo ikke brenne ned huset heller... Gruer meg til å stå i en sverm med veps å røyke dem ut...
Gjest Vega Skrevet 7. juni 2003 #4 Skrevet 7. juni 2003 Salmiakk skal hjelpe. Prøv å sett ut et syltetøyglass med fifty-fifty vann og salmiakk. Kan også dusje ren salmiakk opp i mønet - sprayflaske. Vepser liker ikke lukten, kanskje miljøet blir så ille - at de flytter frivillig? Dekk deg til når du skal opp der og spraye, solbriller, hansker, plastpose over hodet osv... Du kan også ringe et skademiddelfirma og få råd.
Junebug Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2003 Takk for svar, Vega! Likte den sprayflaske-varianten bedre enn utrøyking. Foreslo dette for Junebug-mannen som ble bekymret for om malingen på trefveggen skulle forsvinne av veggen med salmiakksprayen. Jeg tviler på det og uansett er det bedre med litt avflasset maling enn med en skokk med veps som nærmeste nabo. Gruer meg fremdeles til å gå til verks mot vepsene.
@lfa Skrevet 7. juni 2003 #6 Skrevet 7. juni 2003 "Leieboerne" her flyttet ut etter at sambo beiset huset og rundt sprekken der de fløy inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå