Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I går røyk det gamle apparatet her i stua, og jeg må ut og shoppe ny TV. Selvfølgelig blir det da flat-TV denne gangen.

Har vært inne på de forskjellige nettsidene til elektroforhandleren, men blir jo ikke særlig klokere... det er jo så mye å velge mellom!

Jeg vil ha en stor TV. Stua er på over 30kvm, så jeg tenker den må iallefall være over 42"... Eller? Har ikke tenkt å bruke en formue, men ca. 15 000. Ser de har mange med ok pris på www.elkjop.no...

Jeg er litt kresen på slike elektoniske ting, og vil ikke ha noe "halvdårlig" allikevel vil jeg heller ikke spandere 20-30 000... Vil ha noe billig og bra.. :) Går heller ned i tommer, for å få god billedkvalitet og litt ekstra annet, men ikke mindre enn 42".

Her er det jeg vil ha:

* Minst 42" (Den kan gjerne være 46"/ 47" eller 50")

* Full HD

* LCD

* Alle vanlige innganger/ utganger, pluss PC

Lyd ikke så viktig da jeg kobler itl eksternt anlegg.

På forhånd takk for hjelpen! :)

Endret av CeeCee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,da sier den superkresene gubben min at du har 2 valg.Enten Samsung LE46A656 eller Sony Bravia.Vi har selv Samsung 40 men skal kjøpe ny og større nå og flytte den andre i ett annet rom, men blir Samsung igjen på oss.Lykke til.

Skrevet

Ta en titt på denne du:

Amentio

Der har du absolutt en god TV, Samsung levererer mye bra. Eller så kan du vurdere Sony, da de i mine øyne er best på LCD. Men tør jeg spørre hvorfor du skal ha full HD? Av erfaring ser du ikke noe forskjell på 1080i og 1080p før du kommer over 50 tommer.

Skrevet (endret)

For meg står det nå mellom disse to:

Samsung LE46A656

Sony 46W4000..

Ååååå Valgets kval....

PS: Noen som vet hvilke forhandlere som har disse? Vil ikke kjøpe på nettet...

Endret av CeeCee
Skrevet
Ta en titt på denne du:

Amentio

Der har du absolutt en god TV, Samsung levererer mye bra. Eller så kan du vurdere Sony, da de i mine øyne er best på LCD. Men tør jeg spørre hvorfor du skal ha full HD? Av erfaring ser du ikke noe forskjell på 1080i og 1080p før du kommer over 50 tommer.

Tja, si det... Kunne gjerne kjøpt en 50" også jeg da.. Hehe! Men er vel prisen som stopper meg der...

Skrevet
For meg står det nå mellom disse to:

Samsung LE46A656

Sony 46W4000..

Ååååå Valgets kval....

PS: Noen som vet hvilke forhandlere som har disse? Vil ikke kjøpe på nettet...

Ja,kan du tenke deg..Samsungen er vel finest utsendemessig men ellers ville jeg tatt den jeg likte best,er vist ikke noe å bytte på.Men prisen blir vel dyrere i butikk?Vi kjøpte på Ekspert men tror Elkjøp også har..Ta turen å se de i "live"så er sikkert den ene finere enn den andre,da er det fort å bestemme seg,hehe.

Skrevet

Ja, må se dem... Desing er ikke viktig for meg... Viktigste er at dener brukervenlig, har god billedkvalitet, og "alle" innganger/ utganger...

Virker som om det stort sett er detaljer som skiller disse to TVene.. Men hvilke? Sto lite specs på Samsung'en på hardware....

Skrevet

Revurderer virkelig tanken på å kjøpe på nettet.... Prisen på Sonyen i Expert buttikken er på 18 000...

Noen som har erfaring med å kjøpe tv på nettet?

Kan noen anbefale en nettbutkk, eller er det samma?

Hva gjør dere om det skulle være noe galt med apparatet, når dere har handlet på nett?

Finnes det gode og billige alternativer til de to apparatene jeg har nevnt?

Skrevet
Revurderer virkelig tanken på å kjøpe på nettet.... Prisen på Sonyen i Expert buttikken er på 18 000...

Noen som har erfaring med å kjøpe tv på nettet?

Kan noen anbefale en nettbutkk, eller er det samma?

Hva gjør dere om det skulle være noe galt med apparatet, når dere har handlet på nett?

Finnes det gode og billige alternativer til de to apparatene jeg har nevnt?

Ja,det blir jo billigere men sjekk om de har avtaler i din by..Kameraten min må kjøre 20 mil for å rep.tven og det hadde ikke jeg gidda.Lurer på om Komplett har avtaler med forhandlere rundt...Nei,nå får du gå for det du har råd til..Størst mulig til lavest pris ut av de 2,hehe.Lykke til.

Gjest Forbruker
Skrevet

En venn av meg kjøpte nettopp ny flat-tv og etter å ha trasket en del fra butikk til butikk falt valget på Sony. Både fordi forhandleren (Sonybutikk) var svært mye mer imøtekommende og hadde faktisk peiling og fordi designet var så til de grader mye penere. Det sto mellom TV'er med helt like spesifikasjoner og nesten samme pris.

Jeg har selv handlet en del på Komplett. Jeg vil anta at dersom det er et Sony TV du kjøper vil de henvise til nærmeste Sony merkeverksted for deg. Jeg har bare skryt å si om Komplett, både når det gjelder levering og evt. problemer senere. De er raske til å svare og levere.

Gjest Kjøp på nett
Skrevet

Vi kjøpte vår Samsung på nett, hos Komplett.no, og sparte flere tusen på det.

Du skriver at stua er 30 m2, men størrelsen spiller egentlig ikke noen rolle. Det er avstanden fra sofa/stol til tv som har betydning.

Hos oss er avstanden fra tv til sofa litt under tre meter (selve stua er 34 m2). Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe oss en 40 tommer, men fant etter hvert ut at det ville bli for stort, så vi kjøpte 37 tommer, og det ble helt perfekt her. Hvis dere har for stor tv i forhold til avstand, så vil det kunne oppleves å være på en tenniskamp når man skal se fra den ene yttersiden av skjermen til den andre. For seeropplevelsens skyld bør dere kjøpe en skjerm hvor dere ser hele bildet uten å måtte bevege øynene/hodet.

Skrevet

Vi kjøpte akkurat en Hitatchi 52" på Netshop, og er veldig fornøyd. Den har full HD, massevis av utganger og innebygget harddisk. Sparte ca 11.000 i forhold til butikkpris!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...