Gjest Donna Skrevet 6. juni 2003 #1 Skrevet 6. juni 2003 Jeg sliter sånn når jeg skal kjøpe sko. For hva er "riktig" når det gjelder farge på sko i forhold til bukse? Jeg bruker dongerbukser ...og beige/brune/gyldne bukser. Og har ikke råd til å kjøpe ørten par med sko. Nå har jeg et par sko som er beige ....og de er jo greie til de beige buksene ....men hva med dongeribukser da? Svarte støvletter til samme typen bukser ..blir det feil? Må jeg kjøpe et par med beige støvletter også? Og sandaler da - skal de gå i blått eller beige eller svart? hvilke farger er det som er mest nøytrale da og kan kombineres til flest mulig antrekk? Har jeg svarte vekser kan jeg da bruke beige sko- eller må jeg kjøpe en beige veske også ? Og jakker da ....kan en mørk dongerijakke brukes til alt - eller må jeg ha en lys jakke når jeg går med beige bukser? Jeg må si jeg synes det er håpløst jeg ..for jeg kan jo ikke kjøpe tre ulike par fargede sandaler , og tre ulike par støvletter , og tre ulike par vanlige sko ....og så joggesko i tillegg (og ser det finest ut om de er svarte eller hvite - med eller uten masse farger om man skal bruke de til daglig og vil ha nøytrale jogesko?) Og kjøper dere sko som er fine/tøffe og se på - eller tenker dere at dere kanskje skal traske rundt i de en hel dag? :oops: synes det er vanskelig å vite hva som er riktig jeg ...jeg er ikke så flink med slike mote greier .- (men regner med at det er mange her inne som er nøyne på riktig kombinasjoner ..og kan veilede meg ...) :oops:
Gjest gjesta Skrevet 6. juni 2003 #2 Skrevet 6. juni 2003 Beige sko til dongeribusker går helt fint, men det avhenger litt av overdelen: det er fint hvis skofargen på en eller annen måte går igjen i toppen. (og beige sko med sort såle passer bedre til overdel med sort i enn helt beige sko) Ihvertfall sånn i utgangspunktet, det kommer jo helt ann på både skoen, dongeribuksen og toppen. Det er ikke bare fargen som har noe å si liksom. Svarte støvletter, beige bukse: fint hvis du enten har samme farge på genseren som på buksen, eller at det sorte går igjen i toppen. Det er også fint når belte og veske har samme farge som skoene. Sorte støvletter til dongeri: passer til det meste. Ha sort veske også, eller bryt helt -rød e.l. Ikke brun veske og sorte sko. (min mening da..) Sandaler: Skal du ha deg et par? Velg da den fargen som går til det du har mest av. Har du sorte basisplagg ville jeg valgt sort. Et par sorte sandaler er helt basic for meg, men sandaler finnes i mange rimelige utgaver så jeg ender som oftest opp med noen litt sprekere også. Ang vesker: som sagt - det er lekkert når sko, belte og veske matcher. Du kan også ha beige veske og sorte sko, men da bør fargevalget i resten av klærene passe til. Rødt er lekkert til beige og sort. Sommervesker i flettet kurv imitasjon er rimelige og flotte å variere med nå om sommeren. Dongerijakke kan brukes til beige bukse. Fornuftig eller pent: Ja takk begge deler. Sko skal være behagelig og pene, men ikke alle skoene trenger å være "traskesko". Det ble mye "kan, må og bør" dette her, men dette er ihvertfall mine "kjøreregler".
*Lillian* Skrevet 6. juni 2003 #3 Skrevet 6. juni 2003 Jeg helgarderer, jeg... Og har dermed kun ett par sko som ikke er svarte, og det er joggeskoene mine som jeg bruker på jobb og hvis jeg er mye ute og går....... Lillian
Liza Skrevet 6. juni 2003 #5 Skrevet 6. juni 2003 jeg kjøpte et par som var litt "marmorerte" på en måte, både svarte, beige og brune, de går til det meste! :kgblunk: ellers er jeg veldig glad i spesielle sko med litt andre farger, grønne og røde og sånt..
Gjest eminel Skrevet 7. juni 2003 #6 Skrevet 7. juni 2003 Beige, svart og hvitt går til det meste. Men beige sko syns ikke jeg passer dongeribukser (går sjeldent i dongeri selv)! Jeg bruker bare sorte sko jeg, de passer supert til alle klær jeg har!!
Molanya Skrevet 7. juni 2003 #7 Skrevet 7. juni 2003 Jeg bruker alle mulige farger på sko til denim. Svart, beige, rødt etc. Til beige bukser vil vel svart være stilig. Den mest nøytrale fargen er jo svart - svart kan brukes til absolutt alt (blir riktignok litt kjedelig). Altså, du "må" jo ikke noe som helst, ingen som skyter deg om du har beige sko og svart veske - går da helt fint det. Men av og til er det litt ekstra stilig med farger som matcher - spesielt om du bruker knallfarger, andre enn svart og beige med andre ord. Om du bruker jakke i denim til alt er jo opp til deg - jeg ser an stoffet i buksene, mer enn fargen. Hva er egentlig håpløst her, da..? Bare å kjøpe seg noen "nøytrale" sko i begynnelsen det (svarte f.eks.), og adde på med mer kreative varianter etterhvert, når du har råd. Hva som ser fint ut kan du jo ikke spørre KG om - det må du vel ha en mening om selv..?? Jeg er fæl til å kjøpe sko som jeg liker å se på - uten å tenke så mye komfort. Det er ikke så veldig smart, derfor er det godt med noen flate, gode sko også, til diverse bruk.
Gjest Donna Skrevet 7. juni 2003 #8 Skrevet 7. juni 2003 takk for svarene!!! Det er ikke så lett å skaffe seg nye ting når man ikke kjenner "kodene" ..hvordan det "skal " være og ikke ..........og jeg liker ikke å stikke meg frem ...liker helst å gå litt i ett med omgivelsene ..og da er det ikke lurt å bruke "feil" farger ..da legger folk merke til det .... Jeg synes f.eks det er håpløst når jeg må ut på noe ..for jeg er livredd for å ikke ha samme typen klær som de andre ...f.eks at de andre er i bukser og topper og jeg i miniskjørt og høye hæler ....bare for å nevne et eksempel ...... eller de er kledd i rysje-bluser .....og svarte bukser - og så kommer jeg i lys bukse og en genser .... Sikkert mange som ikke ser problemet ...men jeg har sååå liten *vise noen cm med fingrene* selvtillitt ...og liten peiling på hvordan ting skal være ..........og da blir det ekstra viktig å prøve å finne ut av slik ...så jeg ikke gjør for mange bommerter ...... :oops: satser på å skaffe meg et par gode sko som er litt kledelige i f. eks svart ....og så et par sandaler i lysbrunt ..............og nye joggesko ........ og så burde jeg ha en veske til de lyse klærne ....men det er nå et dill med masse vesker også ....å flytte alt fra den ene til den andre *ler* Og noe annet ...når man er lav ..er det ikke da lurt med sko som er mest mulig lik buksen for å ikke markere at man er lav.? eks beige bukse og svarte sko ...blir jo DET blikkfanget ....(?)
Molanya Skrevet 8. juni 2003 #9 Skrevet 8. juni 2003 Og noe annet ...når man er lav ..er det ikke da lurt med sko som er mest mulig lik buksen for å ikke markere at man er lav.? eks beige bukse og svarte sko ...blir jo DET blikkfanget ....(?) Beige + svart blir sjelden "DET blikkfanget", Virgo Poenget ditt derimot, som går ut på at svart overdel + underdel = lengre skikkelse derimot, iforhold til å "deles opp på midten", stemmer.
Musemor Skrevet 8. juni 2003 #10 Skrevet 8. juni 2003 Dersom du går med veske bør den matche skoene, og det kan nok være en fordel å ha en veske i beige, brunt og svart. (de er alle greie basisfarger) Til dongeri kan du bruke alle farger, men da bør du tenke på at skoene matcher overdelen. Det er generelt en grei regel at skoene matcher overdelen, men man kan også velge å ha samme farge (feks beige) på topp og bukse og en annen farge (feks svart) på sko, belte og veske. Bare å sende meg en PM hvis du trenger flere råd og tips, jeg jobber med dette daglig!
Gjest Katarina Skrevet 8. juni 2003 #11 Skrevet 8. juni 2003 Personlig synes jeg ikke at svarte jeans kombinert med sorte sko er spesielt stilig..sorte sko er generelt et litt kjedelig,traust valg. Beige er like klassisk og enkelt å kombinere,men langt stiligere, og en lysere, lettere farge til sommerens lysere klær..I tillegg er mer fargeglade og utradisjonelle sko idag er et godt alternativ.
Gjest Katarina Skrevet 8. juni 2003 #12 Skrevet 8. juni 2003 Beklager, jeg mente MØRKE jeans og sorte sko-hvilket vil si mørkeblå etc, ikke sorte..sorte jeans er utiligivelig uansett sko...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå