Gjest Gjest_Pusi_* Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Jeg har en fjern venninne som nettopp har vært i et kortvarig forhold. Hun var kjeeeempeforelsket og svevde på rosa skyer da hun ble sammen med denne mannen. Så gikk ting litt opp og ned ei stund. Etter hvert ble det mye nedturer, og det endte med at forholdet ble avsluttet med sure miner og spydige kommentarer dem imellom. Dette vet jeg ikke fordi hun har fortalt meg det. Men fordi hun legger ut livet sitt i kommentarer på Facebook... Nå har både hun og mannen skrevet spydige kommentarer til hverandre. Som alle venner av begge to kan lese. Kommentarene er riktignok ikke veldig detaljerte, så det er ikke godt å si nøyaktig hva som har skjedd mellom dem (heldigvis). Men de er tydelige nok til at jeg føler at jeg tar del i deres lille hverdagsdrama. Hvor gamle disse to er? Høres ut som tenåringer, men begge er over 30 og har barn! Jeg må si jeg ble sjokkert. Og synes det er ganske pinlig å sitte å være vitne til denne skittentøysvasken deres. Kommentarene deres dukker jo opp i oppdateringen på min fjesbokside. Jeg er flau på deres vegne, rett og slett. Er dette oppførsel flere har opplevd? Av folk de forventer mer av? Hva er det som driver folk til å legge ut om privatlivet sitt på denne måten?
Gjest Fjøsnisse42 Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Jeg har en fjern venninne som nettopp har vært i et kortvarig forhold. Hun var kjeeeempeforelsket og svevde på rosa skyer da hun ble sammen med denne mannen. Så gikk ting litt opp og ned ei stund. Etter hvert ble det mye nedturer, og det endte med at forholdet ble avsluttet med sure miner og spydige kommentarer dem imellom. Dette vet jeg ikke fordi hun har fortalt meg det. Men fordi hun legger ut livet sitt i kommentarer på Facebook... Nå har både hun og mannen skrevet spydige kommentarer til hverandre. Som alle venner av begge to kan lese. Kommentarene er riktignok ikke veldig detaljerte, så det er ikke godt å si nøyaktig hva som har skjedd mellom dem (heldigvis). Men de er tydelige nok til at jeg føler at jeg tar del i deres lille hverdagsdrama. Hvor gamle disse to er? Høres ut som tenåringer, men begge er over 30 og har barn! Jeg må si jeg ble sjokkert. Og synes det er ganske pinlig å sitte å være vitne til denne skittentøysvasken deres. Kommentarene deres dukker jo opp i oppdateringen på min fjesbokside. Jeg er flau på deres vegne, rett og slett. Er dette oppførsel flere har opplevd? Av folk de forventer mer av? Hva er det som driver folk til å legge ut om privatlivet sitt på denne måten? Gjetter på lav IQ.
¤Kanutten¤ Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 I kampens hete er det ikke sikkert de tenker over at alle kan lese det de skriver, eller så vil de gjerne spre mest mulig dritt om hverandre. Du kan jo gjøre oppmerksom på at du får med deg alt de skriver, så er det ikke umulig at du får vite baktanken med å ta dette offentlig, eller om det er en glipp.
Gjest Chrizzy Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Jeg har sett noen slike kommentarer på facebook, fra et par. Har ikke tenkt noe mer over det, noen er bare sånn, sånn er verden og jeg ser ikke på det som min oppgave hverken å forandre dem eller gå i korstog for noe så unyttig.
Jade Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Enkelte mister totalt sperrene sine når de er på internett. Jeg vet ikke om de tror at en samtale mellom to personer forblir det selv om det går via msn status eller facebook wall posts, eller om de bare liker å brette ut livet sitt til alle de kjenner.
Gjest care Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Hmm, merkelig oppførsel. Dette hadde jeg ikke i min villeste drøm tenkt kunne skje på facebook. Skjønner du er ille berørt. Spørsmåler er vel om du burde si i fra til henne, eller hvis hun er en såpass fjern venn at du ikke bør ligge i vennelisten din? Forøvrig kan du jo lage dine instillinger hvor du kan fjerne slik informasjon eller bare rett og slett fjerne all statusoppdateringer i fra akkurat henne.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Hmm, merkelig oppførsel. Dette hadde jeg ikke i min villeste drøm tenkt kunne skje på facebook. Skjønner du er ille berørt. Spørsmåler er vel om du burde si i fra til henne, eller hvis hun er en såpass fjern venn at du ikke bør ligge i vennelisten din? Forøvrig kan du jo lage dine instillinger hvor du kan fjerne slik informasjon eller bare rett og slett fjerne all statusoppdateringer i fra akkurat henne. Tror nok jeg blir nødt til å gjøre det, altså fjerne statusoppdateringer og slikt fra henne. Er relativt ny på Facebook, så jeg visste ikke at jeg kunne det. Takk for tipset! Denne venninnen er ei jeg egentlig ikke har kontakt med lenger. Men når folk jeg kjenner/har vokst opp sammen med osv legger meg til som venn så klarer jeg ikke å nekte dem det. Så nå har jeg en haug med "venner" på facebook som jeg ikke har snakket med på 15 år, og som heller ikke viser interesse av å snakke med meg nå. Men men, er vel bare sånn facebook er. Greit nok det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå