Tigerlily Skrevet 2. juni 2009 #1441 Del Skrevet 2. juni 2009 Håper du har en kjempedag i dag! Jeg tror jeg gjorde det veldig bra på eksamen - fikk det jeg ønsket meg! Elvesletter, platetektonikk og dyphav, lette kortsvarsoppgaver som uansett var elverelatert og en pisslett kartoppgave. Sukk. Nå er det bare muntlig i morgen og så er jeg "fri" frem til 9. og neste eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #1442 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Jeg tror det betyr at du har vært supersnill jeg! Jamen da har du sikkert rett i det! "Gratulerer med dagen den er diiin... gratulerer med dagen den er diiiin- alle gamle alle unge har en dag som er sin..." *huskerikkemere* Grattis!!! Kos deg med kake og fint vær Haha, det var akkurat så mye jeg husker og. Tusen takk Håper du har en kjempedag i dag! Jeg tror jeg gjorde det veldig bra på eksamen - fikk det jeg ønsket meg! Elvesletter, platetektonikk og dyphav, lette kortsvarsoppgaver som uansett var elverelatert og en pisslett kartoppgave. Sukk. Nå er det bare muntlig i morgen og så er jeg "fri" frem til 9. og neste eksamen. Nerd Fint at det gikk bra ihvertfall! Din flinkis! Jeg har en helt grei dag. Ingen ting veldig spesielt, men det har jeg ikke prøvd å få til heller. Vært på skolen og mekket saker og ting til showet, og nå skal vi straks se på Indiana Jones og spise kake! *glad* *prøver å ikke tenke på prosjektbeskrivelsen som burde vært ferdig...for to dager siden* Endret 2. juni 2009 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 3. juni 2009 #1443 Del Skrevet 3. juni 2009 Det høres gøyere ut med kake og film enn å skrive prosjektbeskrivelse. Du har min fulle støtte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #1444 Del Skrevet 4. juni 2009 Ferdig med prosjektbeskrivelse! Nuh, kan jeg endelig slappe av litt. Skal montere utstilling i dag (og kanskje i morgen om jeg ikke blir ferdig) og saa erd et ikke saa mye aa gjoere. Eller: jeg kommer vel til aa begynne aa jobbe med masterprosjektet mitt, men det er ikke det samme presset. Prosjektet gaar forresten ut paa (veldig forenklet) at jeg skal tegne og fotografere en pokkers masse spinnehjul, og organisere de i en database. Blant annet. Veldig saert og nerdete (til og med de fleste arkeologene rynker paa nesa naar jeg forteller dem om det), men jeg synes det er kult og gleder meg *glad nerd* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 4. juni 2009 #1445 Del Skrevet 4. juni 2009 Hmm, hva er de spinnehjula? Altså, hva ble de brukt til? Hehe.. Synes ikke det var sært jeg da, men så vet ikke jeg hva som blir betraktet som sært og ikke hos arkeologer da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 4. juni 2009 #1446 Del Skrevet 4. juni 2009 Også har jeg kjøpt en mooncup. Skummelt. Mooncup! Vaaah? *misunnelig* Tok den ut nå. Den er ...klumpete og ...DIGER! Ja, det var min reaksjon også. Og du skulle sett ansiktet på venninna mi som sliter med å bruke den aller minste tampongstørrelsen til og med. Ja altså den er mye større enn en tampong... men det er vel strengt tatt ikke mye større enn ...andre ting som av og til puttes inn der... Det er lettere å få den inn når den er våt på utsiden. Og mens vi ikke er inne på teamet: Gratulerer med dagen som var!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #1447 Del Skrevet 4. juni 2009 De festes til en håndtein som brukes til å spinne tråder av for eksempel ull eller lin. Finnes i bruk i omtrent hele verden, og vært i bruk i nesten uendret form i mange tusen år. Litt kult. Skal kanskje lære med å spinne på sånn, det hadde vært morsomt. Jeg liker håndverk Altså, arkeologi er jo sært i seg selv Så har man sære arkeologiemner, og gjerne noe som er sært innenfor det igjen. Sånn ca. der ligger vel jeg, ihvertfall om man erstatter "sært" med "ting som de fleste synes er litt uinteressante". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #1448 Del Skrevet 4. juni 2009 Mooncup! Ja, det var min reaksjon også. Og du skulle sett ansiktet på venninna mi som sliter med å bruke den aller minste tampongstørrelsen til og med. Det er lettere å få den inn når den er våt på utsiden. Og mens vi ikke er inne på teamet: Gratulerer med dagen som var!! Ja, den var veldig fin fant jeg ut! Synes ikke den er SÅ klønete å bruke egentlig, men jeg sliter litt med å få den ut uten for mye styr. Burde klippe av mer på den der tuppedingsen (har klippet av litt, altså) men da får jeg bare noia for at jeg aldri skal få tak i den igjen Tusen takk! Nå er jeg hauggammal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 4. juni 2009 #1449 Del Skrevet 4. juni 2009 Ahaaa! Ikke stikk deg på spinnenålen slik tornerose gjorde nåda! Hehe... Var det ikke det hun gjorde, eller var det en annen prinsesse? :klø: Hehe, litt uvanlig er det nå ja, men som jeg bruker å si; "noen må nå gjøre dette også!", det er så deilig at folk er forskjellige atte Men jeg skjønner ikke helt hva som er poenget i oppgaven enda, skal du ta bilder av forskjellige slike for å se hva som er annerledes, eller skal du se på strukturer, eller hva? *Masemasemase* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #1450 Del Skrevet 4. juni 2009 Ahaaa! Ikke stikk deg på spinnenålen slik tornerose gjorde nåda! Hehe... Var det ikke det hun gjorde, eller var det en annen prinsesse? :klø: Hehe, litt uvanlig er det nå ja, men som jeg bruker å si; "noen må nå gjøre dette også!", det er så deilig at folk er forskjellige atte Men jeg skjønner ikke helt hva som er poenget i oppgaven enda, skal du ta bilder av forskjellige slike for å se hva som er annerledes, eller skal du se på strukturer, eller hva? *Masemasemase* Hihi! Hm, ja var det ikke det hun stakk seg på? Og det var da henne? Jeg skal uansett bare se på en masse runde steiner, så ingen fare Prosjektet mitt går ihvertfall ut på at jeg skal dokumentere (= tegne og fotografere) et utvalg av de spinnehjulene som finnes på museet i Oslo (har valgt ut 180 av 994), for det er det ingen som har gjort ennå. Også skal jeg legge de i en database og organisere de ut fra typer (altså ulike former). Ideen er at de som skal jobbe med sånne gjenstander, enten det er studenter eller forskere som skal jobbe med det eller noen som skal definere nye funn, skal ha et sted det går an å slå opp informasjon som er lett tilgjengelig og forståelig. Omfattende, men forhåpentligvis lærerikt. Hihi, bra folk er forskjellige ja. Det er bare dte at når de blir for forskjellige fra meg, så sliter jeg med å forstå dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 4. juni 2009 #1451 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Ja, den var veldig fin fant jeg ut! Synes ikke den er SÅ klønete å bruke egentlig, men jeg sliter litt med å få den ut uten for mye styr. Burde klippe av mer på den der tuppedingsen (har klippet av litt, altså) men da får jeg bare noia for at jeg aldri skal få tak i den igjen Tusen takk! Nå er jeg hauggammal! Jeg klippet av alt, jeg. En gang fikk jeg skikkelig panikk, for jeg hadde dytta den mye lenger opp enn jeg pleier og da fikk jeg ikke ordentlig tak på den, men det gikk bra da også. Så får meg senario med å få mannen til å få den ut, eller legevakta eller noe. Men måtte bare puste litt og roe meg ned, og voila! Men jeg elsker virkelig mooncupen min. Og jeg var jo superskeptisk på forhånd. Nå er det bare fryd og gammen, and we're falling deeper and deeper in love. Ja. Nå må du begynne å gå med stokk. Jeg joiner deg neste år. Jeg skal ha med ringeklokke på. Edit: jeg innså nettopp at det er under to uker til du flytter tilbake. Hvordan skjedde det? Det var jo nettopp hundre år igjen.. Endret 4. juni 2009 av plingo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 4. juni 2009 #1452 Del Skrevet 4. juni 2009 Nå er jeg hauggammal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #1453 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg klippet av alt, jeg. En gang fikk jeg skikkelig panikk, for jeg hadde dytta den mye lenger opp enn jeg pleier og da fikk jeg ikke ordentlig tak på den, men det gikk bra da også. Så får meg senario med å få mannen til å få den ut, eller legevakta eller noe. Men måtte bare puste litt og roe meg ned, og voila! Men jeg elsker virkelig mooncupen min. Og jeg var jo superskeptisk på forhånd. Nå er det bare fryd og gammen, and we're falling deeper and deeper in love. Ja. Nå må du begynne å gå med stokk. Jeg joiner deg neste år. Jeg skal ha med ringeklokke på. Edit: jeg innså nettopp at det er under to uker til du flytter tilbake. Hvordan skjedde det? Det var jo nettopp hundre år igjen.. Haha! Ja, det frister ikke akkurat aa sette ting fast oppi der... *brrr* Men jeg er overbevist allerede jeg altsaa, den er superfin! Ja! 12 dager! Gleder meg saaaaaaann! Aaja, haha, du er jo eldre enn meg du det skulle selvfoelgelig staatt at VI er hauggamle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 5. juni 2009 #1454 Del Skrevet 5. juni 2009 Aaja, haha, du er jo eldre enn meg du det skulle selvfoelgelig staatt at VI er hauggamle! Jeg hiver meg med i gammalkjerringklubben. :gjeiper: Og gratulerer så mye med overstått Pingting, husker ikke om jeg har sagt noe her! -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #1455 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg hiver meg med i gammalkjerringklubben. :gjeiper: Og gratulerer så mye med overstått Pingting, husker ikke om jeg har sagt noe her! -misa Hihi, tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 5. juni 2009 #1456 Del Skrevet 5. juni 2009 Nåå skjønte jeg opplegget på den oppgaven din myye bedre! Høres jo ganske interessant ut det da! Blir sikkert artig å se det ferdige produktet tenker jeg! Du får bare stå på å tegne og ta bilder da du Men nå skal du jo snart flytte hjem! Herlighet, det blir vel kjekt Håper du har en fin fredag, og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 5. juni 2009 #1457 Del Skrevet 5. juni 2009 Høres spennende ut det prosjektet. Kanskje eg skal begynne med mooncup etter babyen... Ojoj med overstått. Eg har forsatt 5 år igjen før eg runder 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 5. juni 2009 #1458 Del Skrevet 5. juni 2009 En stund siden sist jeg var innom! Gratulerer med overstått bursdag Jeg synes prosjektet ditt hørtes kjempespennende ut, det blir sikkert veldig lærerikt. Håper du får en fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 6. juni 2009 #1459 Del Skrevet 6. juni 2009 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #1460 Del Skrevet 7. juni 2009 Nåå skjønte jeg opplegget på den oppgaven din myye bedre! Høres jo ganske interessant ut det da! Blir sikkert artig å se det ferdige produktet tenker jeg! Du får bare stå på å tegne og ta bilder da du Men nå skal du jo snart flytte hjem! Herlighet, det blir vel kjekt Håper du har en fin fredag, og god helg! Det blir nok morsomt ja! Og fryktelig mye å gjøre, men det begynner jeg å bli vant til. God helg til deg og! Eh, litt sent... Har den vært fin? Høres spennende ut det prosjektet. Kanskje eg skal begynne med mooncup etter babyen... Ojoj med overstått. Eg har forsatt 5 år igjen før eg runder 30. Ja, den er ikke dum altså! Mer økonomisk, mer miljøvennlig, og ingen fare for TSS. Eneste negative jeg kan komme på er at...eh, det SER ikke så lekkert ut når den skal tømmes liksom. En stund siden sist jeg var innom! Gratulerer med overstått bursdag Jeg synes prosjektet ditt hørtes kjempespennende ut, det blir sikkert veldig lærerikt. Håper du får en fin helg!! Halloen! Tusen takk! Jeg har unngått flere hvite hår, hah! Og så farger jeg håret i dag, så om de var der uten at jeg visste det kommer jeg ihvertfall ikke til å finne dem nå. Hah! Jeg har hatt en fin helg! Har gjort ingen ting (lest ikke-studiebøker, brukt timesvis på youtube, surra rundt på KG og sett flere filmer) og nytt det i stedet for å ha dårlig samvittighet! Har du hatt en fin helg? God helg! Jaaa, du og! Eh, litt forsinka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå