Gå til innhold

Pingting på tur

Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trenger ikke å unnskylde deg for å ikke ha KG-tid.. Vi bare savner deg litt. Ta det som et kompliment.

Ååå... Nå ble jeg glad :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

Jeg slenger meg på overstående her som sier at du er savnet :)

Jeg ble akkurat tom for bodybutter selv idag, så kanskje jeg må teste ut den med grapefruit neste gang jeg er i byen. Til nå har jeg prøvd shea butter, den med oliven og en med en skarp lukt av granateple (?). Jeg er altså klar for en ny variant! :)

En ting er sikkert- ingenting slår bodyshop sitt bodybutter- uansett lukt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAH! er det noen treff i nærmeste fremtid da? Eller dere har kanskje sommerferie ;)

Det var faktisk treff på fredagen som var! Du må abonnere på trefftråden. ;) Jeg var ikke med nå sist, men det var visst veldig koselig. :)

Trenger ikke å unnskylde deg for å ikke ha KG-tid.. Vi bare savner deg litt. Ta det som et kompliment.

Signert!

Også vil vi jo ha spennende oppdateringer på hva dere graver frem (selv om dere ikke finner vikingeskip kanskje, du får bare være så entusiastisk at vi synes en teskje er fascinerende! ;))

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg på overstående her som sier at du er savnet :)

Jeg ble akkurat tom for bodybutter selv idag, så kanskje jeg må teste ut den med grapefruit neste gang jeg er i byen. Til nå har jeg prøvd shea butter, den med oliven og en med en skarp lukt av granateple (?). Jeg er altså klar for en ny variant! :)

En ting er sikkert- ingenting slår bodyshop sitt bodybutter- uansett lukt! :D

Helt sant! :strix: Jeg hadde behov for noe med masse fruktlukt nå merket jeg, sikkert fordi det er så annerledes fra lukta av ... eh, jord.

MmmmmmmMmmMmm... Kokosbodybutter.........

*glemmerheltåhilsepåPingtingogdrømmerbareombodybutter*

:fnise:

:ler:

Det var faktisk treff på fredagen som var! Du må abonnere på trefftråden. ;) Jeg var ikke med nå sist, men det var visst veldig koselig. :)

Signert!

Også vil vi jo ha spennende oppdateringer på hva dere graver frem (selv om dere ikke finner vikingeskip kanskje, du får bare være så entusiastisk at vi synes en teskje er fascinerende! ;))

-misa

Oi, ja det må jeg! Jeg hadde ikke hatt mulighet denne fredagen uansett, så det var jo ikke noe å bli irritert over :)

Vi har faktisk funnet noen kule ting:

en leireovn av en type som ingen har sett før

en 1,5 m dyp brønn

i brønnen fant vi kollapset flettverk av tre (vel, de andre sa det var flettverk. Jeg synes det så ut som ... trebiter :fnise:) og nederst lå det jaggu meg en liten treskål! Vi vet ikke hvor gammel denne brønnen er (vi venter på en datering fra en prøve vi sendte inn, men det kan ta flere måneder), men om brønnen er like gammel som en av de andre daterte tingene der (0-400 e.kr) så er det et veldig, veldig sjeldent funn.

Også finner vi litt keramikk, en fant et nesten helt kar på størrelse med en kopp :)

Også fant vi en metalldings som er fin, men som ingen vet hva er.

Nå har vi begynt å grave hvor det ser ut til å være en del graver (antagelig gravhauger som har blitt pløyd ut ved senere jordbruk). Forventer vel ikke en masse spennende gjenstander, men ofte er det sporene av andre ting man lærer mest av :)

Hm, tror det er noe mer snaxy, men jeg kommer ikke på mer før jeg får i meg noe middag :fnise:

Jeg vil ha PM med link til hjemmesiden, Ping! :hoppe:

HEI, forresten! :vinke:

PM er på vei! ;)

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå så fascinerende!! Når jeg hører sånt, så begynner jeg å fundere litt på ... "hva laget de i den ovnen? Var det kjerringa som sto for matlagingen, eller var det en skapmatofil steinaldermann som laget seg barkebrød med nøttesmør en vakker vårdag? Hvem hentet vann i brønnen, i treskålen? Hvem laget egentlig treskålen? Hva tenkte vedkommende på da han spikket den?"

Jeg er sær, i know!

-misa (som gjerne vil se bilder og ha jevnlige oppdateringer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå så fascinerende!! Når jeg hører sånt, så begynner jeg å fundere litt på ... "hva laget de i den ovnen? Var det kjerringa som sto for matlagingen, eller var det en skapmatofil steinaldermann som laget seg barkebrød med nøttesmør en vakker vårdag? Hvem hentet vann i brønnen, i treskålen? Hvem laget egentlig treskålen? Hva tenkte vedkommende på da han spikket den?"

Jeg er sær, i know!

-misa (som gjerne vil se bilder og ha jevnlige oppdateringer!)

hahaha, akkurat sånn er jeg og :) Du skulle hørt de fine "tolkningene" vi har av ting av og til, altså! :ler:

Prøvde å laste over bilder fra mobilen med blutooth, men det ville den visst ikke. hrmpf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i Oslo! :) Fikk en fridag fra jobb for å prate med han som skal være veilederen min på den norske masteroppgaven. Han drar desverre bort i ett halvt år, og det blir jo ikke helt det samme å ha kontakt på mail. Men han er veldig flink og hyggelig, så jeg er glad det blir ett møte først ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det funka! Treskål + gjørme. (og dårlig kvalitet pga mobilkameraet mitt) Tenk at denne kanskje er nesten 2000 år gammel! (ikke for det - jeg hadde syntes det var ganske faktastisk om den var 1000 eller 500 år gammel også) Skal laste opp mer i morgen, nå er det natta, merker jeg :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt! Gleder meg til flere bilder. :) Og gjerne akkompagnert av den beste/sprøeste historien dere har funnet på der borte. ;)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, den ene delen av hjernen min tenker "hm, en trebolle med gjørme på :filer:"

Den andre tenker som Ping, hva har de brukt den til, hvem brukte den, hvordan så de ut??

Svært ambivalent arkeolog, jeg.

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer bilder: dette er en kokegrop eller et ilsted. Steiner, og en masse kull i midten. Er så rart at trekull bevares i tusenvis av år, synes jeg :)

Vi finner mye sånt (men de er ikke alltid like runde og fine som denne), det er generelt vanlig i hele landet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, den ene delen av hjernen min tenker "hm, en trebolle med gjørme på :filer:"

Den andre tenker som Ping, hva har de brukt den til, hvem brukte den, hvordan så de ut??

Svært ambivalent arkeolog, jeg.

det er vi alle :ler: De fleste er nok litt blaserte etterhvert, og blir ikke like imponert av å holde i en 5000 år gammel ting (de fleste som studerer arkeologi hyperventilerer jo de første gangene de får gjøre slikt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin dag i dag, til tross for regn i Oslo :) Traff ei venninne jeg ikke har sett på lenge, så vi gikk og spiste sushi, drakk kakao med krem (eh, ikke samtidig...) og fikk jaggu shoppet bitteligg også (mest nerdeting, vi liker begge japanske tegneserier og sånne sære ting).

Nå skal jeg mekke spaghetti carbonara til meg og J, resten av kvelden blir det enten avslapping eller øl. Begge deler er fint, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer bilder: dette er en kokegrop eller et ilsted. Steiner, og en masse kull i midten. Er så rart at trekull bevares i tusenvis av år, synes jeg :)

Vi finner mye sånt (men de er ikke alltid like runde og fine som denne), det er generelt vanlig i hele landet tror jeg.

Sweet, her er det bare å finne fram pølsene og fyre opp :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet, her er det bare å finne fram pølsene og fyre opp :lur:

:skratte:

(da tror jeg utgravningslederen hadde jaget meg med gravemaskina!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...