Gå til innhold

Pingting på tur

Pingting

Anbefalte innlegg

Mastergraden jeg skal begyne på er i arkeologisk illustrasjon. Det går ut på å tegne gjenstander, lage rekonstruksjoner (av hus, landsbyer, skip osv) og lignende.

Hvilket år tok du prosjektbeskrivelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket år tok du prosjektbeskrivelsen?

Prosjektbeskrivelsen i Oslo tok jeg våren 2008, om det var det du mente :) (leverte ikke noen prosjektbeskrivelse på forhånd på den illustrasjons-graden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiin dag i dag! Jeg har fått gjort MASSE på skolen, og ei av de jeg bor med har bursdag som ble feiret som seg hør og bør med pizza, kake og sånn passelige mengder vin. Og en film, Burn after reading tror jeg den het. Skikkelig sær-morsom. Med både Brad Pitt og George Clooney, passet nok bra på en jentekveld ;)

I korgen skal vi på studietur til Avebury og Stonehenge! Jippiii! Selv om været her er MØKK nå, stiv kuling og pissregn! Har lyst til å ta med meg speilreflekskameraet mitt, men det skjer ikke i sånt vær altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektbeskrivelsen i Oslo tok jeg våren 2008, om det var det du mente :) (leverte ikke noen prosjektbeskrivelse på forhånd på den illustrasjons-graden)

Jeg trodde man måtte levere inn prosjektbeskrivelsen jeg. Eller ihvertfall være på det obligatoriske fremleggingsseminaret. Mulig jeg tar feil i at man må og at man kan la være- hadde du et annet prosjekt først?

Av de 11 jentene på ARK4200 våren 2008- var du en av dem? O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man måtte levere inn prosjektbeskrivelsen jeg. Eller ihvertfall være på det obligatoriske fremleggingsseminaret. Mulig jeg tar feil i at man må og at man kan la være- hadde du et annet prosjekt først?

Av de 11 jentene på ARK4200 våren 2008- var du en av dem? O.o

Sorry, jeg sa det kanskje litt klønete, det var mastergraden jeg tar i England dette året jeg ikke måtte levere på! :)

Men, eh, JA, det var jeg! Iiik, hvem er du a? (send en melding, du!) *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjett hvem som har kjøpt seg Sigma 150 mm. :lur:

-misa

ÅÅÅÅÅ! Vil også ha! :hoppe: Dyrt? (tør aldri sjekke pris jeg, haha!)

...gjett hvem som tok 172 bilder på tur i dag? :ler:

Håper du koste deg på studietur i dag :)

Ja, det var kjempekjempeüberfint! Kaldt og grelt, men det gjør da ingen ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ! Vil også ha! :hoppe: Dyrt? (tør aldri sjekke pris jeg, haha!)

...gjett hvem som tok 172 bilder på tur i dag? :ler:

Ja, det var kjempekjempeüberfint! Kaldt og grelt, men det gjør da ingen ting!

Så bra med fotostudietur! :hoppe:

De makroobjektivene jeg har sett på tidligere har kostet 7-8000,-, så jeg hadde egentlig slått fra meg et slikt kjøp. Så kom vi over dette objektivet, og det kostet 'bare' (alt er relativt) 5100,-. Men så fant jeg et brukt på foto.no, og ringte i dag og bestilte det. 3500,-. :nigo: Woho, jeg er så heldig!! Selgeren er en seriøs forhandler, og de har solgt 3500 (!) ting på markedsplassen på foto.no, og har nesten bare toppscore fra sine kjøpere. Jeg gleeeeeeder meg så!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ, huet mitt er teit! Jeg var SÅ trøtt da jeg kom tilbake fra turen, så jeg bestemte meg for at usunn middag (pasta carbonara fra scratch, namme!) og jobbefri kveld var tingen. Holdt på å sovne i 8-tiden. Nå er kl kvart over 12, jeg burde ha sovna for et par timer siden, og jeg er HELT våken. Jeg blir gal. *mumle, grumle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ, huet mitt er teit! Jeg var SÅ trøtt da jeg kom tilbake fra turen, så jeg bestemte meg for at usunn middag (pasta carbonara fra scratch, namme!) og jobbefri kveld var tingen. Holdt på å sovne i 8-tiden. Nå er kl kvart over 12, jeg burde ha sovna for et par timer siden, og jeg er HELT våken. Jeg blir gal. *mumle, grumle*

å. stakkar. jeg vet så utrolig godt hvordan du har det. har ikke tall på hvor mange ganger jeg har opplevd det samme. det er så grusomt frustrerende. håper du fikk sove til slutt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å. stakkar. jeg vet så utrolig godt hvordan du har det. har ikke tall på hvor mange ganger jeg har opplevd det samme. det er så grusomt frustrerende. håper du fikk sove til slutt i alle fall.

Det fikk jeg, heldigvis!

Isj, jeg har lagt meg til saann teit vane med aa bli redd for aa ikke faa sove. Og da faar man jo ihvertfall ikke sove. Saa hvaer gang den j*** naboen gaar i doera (jeg skjoenner fortsatt ikke hvorfor det er noedvendig aa roeske til seg doerhaandtaket i stedet for aa aapne den paa vanlig maate?) reagerer jeg med aa bli skikkelig vaaken, og irritert/stressa. Hmpf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men turen i gaar var kjempefin, altsaa! Det er saa sinnssykt mye kul arkeologi i det omraadet her at det nesten ikke er morsomt en gang. Masse DIGRE gravhauger (bl.a. Silbury hill, den stoerste menneskelagde haugen i Europa - den er 40 m hoey!). Saa var det Stone henge, Wood henge (noe lignende SH, men det var bygd opp av trepaaler i stedet for steiner), Avebuty (en landsby som er bygget halvveis inni en diger saan henge-ting. Og masse mer :) Alt sammen mange tusen aar gammelt *imponert*

Det var utrolig deilig aa komme seg litt ut av byen! Maa dra med meg J paa noen av disse stedene naar han kommer, tror jeg. Hvis vi har tid, jeg er litt for flink til aa finne ting jeg vil gjoere naar han er her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fikk jeg, heldigvis!

Isj, jeg har lagt meg til saann teit vane med aa bli redd for aa ikke faa sove. Og da faar man jo ihvertfall ikke sove. Saa hvaer gang den j*** naboen gaar i doera (jeg skjoenner fortsatt ikke hvorfor det er noedvendig aa roeske til seg doerhaandtaket i stedet for aa aapne den paa vanlig maate?) reagerer jeg med aa bli skikkelig vaaken, og irritert/stressa. Hmpf.

Me and you both. bortsett fra at jeg ikke har sånn idiotnabo. har hatt det da. og herregud, jeg skjønner ikke hvordan jeg holdt ut det halve året vi bodde sammen. så skjønner i alle fall ikke hvordan du holder ut.

Det var utrolig deilig aa komme seg litt ut av byen! Maa dra med meg J paa noen av disse stedene naar han kommer, tror jeg. Hvis vi har tid, jeg er litt for flink til aa finne ting jeg vil gjoere naar han er her :fnise:

Hvor lenge til han kommer nå? tickeren din er jo borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me and you both. bortsett fra at jeg ikke har sånn idiotnabo. har hatt det da. og herregud, jeg skjønner ikke hvordan jeg holdt ut det halve året vi bodde sammen. så skjønner i alle fall ikke hvordan du holder ut.

Hvor lenge til han kommer nå? tickeren din er jo borte..

Jeg har rett og slett gitt opp idiotnaboen, tror jeg. Om man saavidt nevner noe man er misfornoeyd med, blit han bare skikkelig defensiv og SUR. Skjoenner ikke at det gaar an aa vaere saa barnslig, jeg. Egentlig synes jeg ogsaa det er litt merkelig aa vaere skikkelig braakete naar klokka naermer seg midnatt, det er saann jeg automatisk stopper med. Men han er vel ikke typen til aa vise hensyn, da. Plah.

6 dager!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett gitt opp idiotnaboen, tror jeg. Om man saavidt nevner noe man er misfornoeyd med, blit han bare skikkelig defensiv og SUR. Skjoenner ikke at det gaar an aa vaere saa barnslig, jeg. Egentlig synes jeg ogsaa det er litt merkelig aa vaere skikkelig braakete naar klokka naermer seg midnatt, det er saann jeg automatisk stopper med. Men han er vel ikke typen til aa vise hensyn, da. Plah.

6 dager!!! :strix:

nei. slike er sjarmerende mennesker, og veldig gøy å bo med :ironi:

oi. det er jo kjempesnart. under en uke :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest hyggelig
Men turen i gaar var kjempefin, altsaa! Det er saa sinnssykt mye kul arkeologi i det omraadet her at det nesten ikke er morsomt en gang. Masse DIGRE gravhauger (bl.a. Silbury hill, den stoerste menneskelagde haugen i Europa - den er 40 m hoey!). Saa var det Stone henge, Wood henge (noe lignende SH, men det var bygd opp av trepaaler i stedet for steiner), Avebuty (en landsby som er bygget halvveis inni en diger saan henge-ting. Og masse mer :) Alt sammen mange tusen aar gammelt *imponert*

Hørtes ut som en kjempefin dag! Jeg har faktisk aldri hørt om wood henge :sjenert: Hvor er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. slike er sjarmerende mennesker, og veldig gøy å bo med :ironi:

oi. det er jo kjempesnart. under en uke :strix:

Ja, det er kjeeeempefint. Hadde han i det miste vært hyggelig ellers. Han er ikke fæl heller egentlig, bare...drit kjedelig?

Hørtes ut som en kjempefin dag! Jeg har faktisk aldri hørt om wood henge :sjenert: Hvor er det?

Det hadde ikke jeg heller, før i går! :ler: Det er ikke trestolper der nå da, men de har satt opp små betongstolper som viser hvor de var. Seks ringer med stolper tror jeg det var, ganske imponerende! Det er rett ved Stonehenge! Og rett ved enda en sånn henge-sirkelting. Herlighet, TØFFE området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi straks på pubquiz! Har jobba ganske flinkt i dag, så synes i grunn jeg fortjener det. ;)

Fine pubquizen. Masse spørsmål vi ikke kan svaret på, god stemning, billige drinker også får man sandwicher! *glad*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjeeeempefint. Hadde han i det miste vært hyggelig ellers. Han er ikke fæl heller egentlig, bare...drit kjedelig?

og bråkete, og hensynsløs, og nærtakende :fnise:

Nå skal vi straks på pubquiz! Har jobba ganske flinkt i dag, så synes i grunn jeg fortjener det. ;)

Fine pubquizen. Masse spørsmål vi ikke kan svaret på, god stemning, billige drinker også får man sandwicher! *glad*

jeg har sagt det før... og jeg sier det igjen: jeg vil flytte til England! ;) (men jeg vil ikke det på ordentlig, vil bare drømme om det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...