Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere gaver til folk i familien som er fra babyen/barnet deres, eller kjøper dere gave som er fra alle?

Vil ha en baby på rundt 9 mnd til jula, han er vel med på gave fra oss? vet ikke hva som er normalt jeg, hørt mye forskjellig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh...

Mener du at babyen skal gi en egen gave i tillegg til den dere opprinnelig ville kjøpt?

Hva om dere får tilsammen 5 - 6 barn, skal dere da gi gaver til alle fra alle barna?

Hvem tror du bryr seg om om babyen deres er "med på gaven" eller ei?

Skrevet

Til nær familie, altså barnets besteforeldre, tanter, onkler og faddere ville jeg gitt en ekstra gave. Det er vel normalt å "bytte" gaver? vet ikke om jeg ville begynt allerede når babyen var ni måneder, men etter hvert i alle fall.

Jeg fikk julegave av tantebarnet mitt når hun var to måneder, et lite innrammet bilde. Det har sikkert kostet 12 kroner, og var utrolig hyggelig å få!

Når ungene blir eldre lager de vel gaver selv?

Skrevet

Jeg har ikke barn selv enda, men som en annen påpekte er det normalt å bytte gaver. Ville derfor gitt en liten ekstra ting til de som man vet kommer til å kjøpe noe til babyen (foreldre, besteforeldre, tanter, onkler i allefall :))

Skrevet

Vi har en liten som kommer til å være 4 måneder til jul, og noen "egne" gaver git han nok, til sine besteforeldre og tanter og onkler. Dog, jeg antar dette muligens kommer til å være fotogaver, med ham selv som motiv...

Jeg og min bror ga egne gaver til våre besteforeldre fra så langt tilbake som jeg kan huske, ofte noe selvlaget (appelsin med nellikspiker i og røde bånd til å henge opp med var en stor hit det året vi laget det...) og til våre faddere (har veldig mange tanter og onkler, vi ga ikke til alle dem, det gjør vi fortsatt ikke) og jeg tror nok at selvlagde gaver kommer det til å bli en del av fra mini i årene som kommer også. Gaven fra små barn er mer "symbolikken" enn "verdien" synes jeg. Fotogaver eller selvlagde er vel ganske vanlig?

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Kommer til å gi egne julegaver til besteforeldrene fra barnet

Skrevet

Besteforeldre og gudforeldre får egne gaver. Resten får fra oss alle.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Neste jul kommer vi (forhåpentligvis) til å ha en baby på 7 1/2 måned. Jeg ser ikke for meg at h*n gir egne gaver til noen det året. Vi gir allerede felles gave fra meg og mannen til de fleste (bortsett fra den fra meg til min bestevenninne og et par andre unntak) og ser for meg at den fra da vil være fra meg, mannen og den lille.

Egne gaver fra barna ser jeg for meg kommer til å starte med ting de har laget i barnehagen ol.

Jeg er generelt i mot å gi mange små gaver. Vi forsøker å kjøpe noen få skikkelige ting, men uten å ta av mhp pengeforbruk da heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...