Gå til innhold

Kjæresten i spritfylla..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Minnie_*
Skrevet

Kjæresten min sier stygge ting til meg i spritfylla, ting som at han ikke elsker meg, men bare vil pule meg.

Sist dette skjedde såret han meg dypt, men han kunne ikke forstå noeting dagen etter. Han kunne ikke huske det eller i det hele tatt tro han hadde sagt noe slikt, og bønnfalt meg om å tilgi han.

Nå er han på spritfylla igjen. Jeg er redd for at han skal si noe slikt en gang til, og har derfor sagt at jeg ikke vil ha noe kontakt resten av kvelden.

Er dette urimelig av meg, og skjønner dere i det hele tatt hvordan han kan si slikt i fylla, og så være verdens kjærligste og beste kjæreste edru?

Er det ikke sånn at sannheten får man fra barn og fulle folk? :(

Har gnagd i meg siden det skjedde sist.. jeg er mye mer usikker på hva han egentlig føler, og hver gang han kommer med en spøk om at "jeg leter bare etter fitte" eller lignende, så blir jeg tankefull....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg utrolig godt at du ikke orker å ha noe med kjæresten din å gjøre når han går på fylla. Det er din fylla rett.

Jeg blir litt skremt over sånne menn som ikke husker ting de sier og gjør i fylla. Hvordan kan de drikke deg så drita? Vet de hva de gjør, når de ikke husker noe?

Skrevet

Kjære deg!

Dette må være veldig vondt?

Har dere vært sammen lenge?

Jeg har ikke opplevd dette selv, men har venner som har vært borti lignende. Jeg tror at enten må du få fyren til å roe ned drikking litt - vil han ikke det må du vurdere om du orker å holde ut i et forhold hvor dette kan skje ofte. Er det verdt det, det vil jo antagelig gå ganske hardt ut over selvtilliten din?

Det er mange som endrer personlighet ganske radikalt i fylla, desverre. Tror ikke det er bombesikkert at det er sannheten som kommer frem, men ærlig talt er jeg heller ikke sikker på om det har så mye å si når han i det hele tatt kan si sånne ting?

:klem:

Gjest cybergirl
Skrevet

Dette hørtes ikke bra ut. Han drikker tydeligvis for mye enn hva han tåler, men det er ingen unnskyldning for de stygge tingene han sier. Kanskje du bør kreve at han slutter å drikke helt hvis han vil være sammen med deg. Da vil du også finne ut hvor glad han er i deg, elsker han deg høyt nok så slutter han for din del.

Gjest Gjest_Minnie_*
Skrevet

Vi har vært sammen i litt over et år. Har det supert på alle områder, bortsett fra akkurat dette.

Og ja, det tærer på selvtilliten min.. Jeg vil ikke miste han, men det er jo slitsomt å være så usikker rundt akkurat dette som burde være noe av det viktigste å være sikker på i et forhold.

Han har også sagt ting som "Gå og lek med eksen din da lille h*re"

og "kroppen din jeg er ute etter må du vite".

Han drikker ganske ofte øl, men da bir han aldri for full som han blir av sprit. Derfor jeg er redd for nettopp spritfylla..

Gjest Fjøsnisse42
Skrevet

Fylla er ikke noen unnskyldning for å være rasshøl. En glipp kan skje, men blir det et mønster så still ultimatum.

Gjest Gjeste Blonde65
Skrevet

Det er mange som ikke tåler brennevin, enten fordi de blir så drita at de ikke vet hvem de er eller fordi de totalt forandrer personlighet.

Jeg kjenner flere, den ene har jeg dessverre opplevd gjentatte ganger i brennevinsrus, og vedkommende har ikke vett til å la være og blir like ubehagelig hver gang. Jeg har aldri opplevd at det vedkommende sier er gudsens sanning i disse tilfellene, bare direkte onskapsfullt antenneløst fyllepreik.

De andre har innsett at sprit det kan de ikke drikke, for da blir de idiot. Det vil de ikke fordi de vet at de gjør seg selv og andre vondt når de drikker dette.

Den første personen jeg snakket om er en person jeg unngår for mye kontakt med siden vedkommende er alkoholiker. Det er forøvrig min mening at enhver person som drikker ting de ikke tåler på tross av at omverdenen forteller dem i klare ordelag at deres oppførsel er uakseptabel har et alkoholproblem.

Du trådstarter har et valg her, ønsker du å være sammen med en person som ikke forstår eller vil forstå at deres oppførsel og omgang med alkohol er uakseptabel?

Skrevet

kanskje du skal fortelle ham hvordan han er og rett og slett si at han skal slutte å drikke sprit ?

Mange som reagerer slik på spriten,desverre

Gjest Gjest_Minnie_*
Skrevet

Jeg har sagt det til han, og sagt til han flere ganger at han burde holde seg unna sprit.

Men så fikk jeg jo denne meldingen nå i sted om at "Jeg blir nok god og full i dag ja, for her hagler shotene".

Han VET jeg ble skikkelig såret sist og alt det der..

Men han ble alikevel irritert da jeg ba om null kontakt, selvom jeg har sagt til han at skjer det igjen er det over og ut.

:( åh. Vil jo ikke miste han, men har flere ganger lurt på om det er riktig å være sammen med han..

Skrevet

Dette er ikke et direkte råd, men for å sette ting litt på spissen:

orker du å leve med noe sånt i mange, mange år fremover? Hva om dere får barn og han fortsetter sånn?

Beklager altså, men jeg synes ikke det høres noe særlig ut at han ikke er villig til å ta noe hensyn til dine ønsker. Om du synes det er for drastisk å stille et ultimatum (spriten eller deg), er det en mulighet å lage et kompromiss? For eksempel at han kun får drikke sprit når du er ute sammen med noen andre enn han, og at han ikke skal kontakte deg da?

Skrevet

Hva med å be ham om å ikke drikke sprit?

Det har jeg gjort, og det har sambo respektert. Han kunne komme med kommentarer han ikke mente i spritfylla, men dog ikke så illl som de du får.

Skrevet

Han har ingen rett til å bli sur over at du ikke ønsker kontakt med han når han er full på sprit. Han må jo skjønne at du ikke synes det er noe kjekt å få sånn dritt slengt i trynet. Men når han ble sur, så var han jo allerede godt i gang på shotsa, så det var nok derfor han ikke tenkte logisk.

Han bør skjønne at hvis han behandler deg slik når han drikker sprit, så tåler han det ikke. Og at hvis han vil beholde deg, så må han slutte å behandle deg slik - Med andre ord; slutte å drikke sprit!

Skrevet
Jeg har sagt det til han, og sagt til han flere ganger at han burde holde seg unna sprit.

Men så fikk jeg jo denne meldingen nå i sted om at "Jeg blir nok god og full i dag ja, for her hagler shotene".

Han VET jeg ble skikkelig såret sist og alt det der..

Men han ble alikevel irritert da jeg ba om null kontakt, selvom jeg har sagt til han at skjer det igjen er det over og ut.

:( åh. Vil jo ikke miste han, men har flere ganger lurt på om det er riktig å være sammen med han..

Det er jo ganske klart at han ikke bryr seg om han mister deg eller ikke.

Du har sagt i fra, han bryr seg ikke med det, og gjør dette til kjenne ved å sende deg slike meldinger.

Er det en mann som elsker deg?

Du har ingen rett til å kontrollere han, og hvis han insisterer på å drikke sprit så er det hans sak. Men han har ingen rett til å forvente at du skal tåle det når han vet hvor hardt det går utover deg.

Jeg forstår at du er glad i han og ikke vil miste han, men en av dere må åpenbart forandre dere for at dette skal fungere, og frem til nå så ser det jo ut som han har tatt sitt valg... Er du villig til å la selvtillit og selvrespet gå til grunn for han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...