Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt på EL på onsdag/torsdag, og vi prøvde både på onsdag og fredag. I dag har jeg kjent små stikkinger i underlivet, og tolket det som at eggløsning først skjedde i dag. Men i kveld kom det en bitteliten blødning. Det pleier aldri å skje ved eggløsning vanligvis.. men etter vi prøvde litt i går var det litt rosafarge på det som kom ut igjen etter prøvingen.. Jeg tenkte ikke så veldig over det, tenkte bare at det var på grunn av sexen.. Det pleier jo vanligvis ikke å skje ved sex.. men det samme skjedde faktisk når vi prøvde i forrige syklus, akkurat den dagen jeg mente jeg hadde eggløsning (hadde ikke testet meg da, men kjenner syklusen min godt). Jeg blødde ikke noe mer i går kveld/natt eller i dag før i kveld, så derfor ble jeg litt overrasket nå. Sist syklus når det også var litt rosafarget som kom ut igjen etter sex blødde jeg ikke noe mer etterpå, og har heller ikke gjort det ellers utenom sex.

Jeg har gått uten p-piller i 13 mnd nå, og har ikke opplevd noen slike småblødninger i noen av de andre periodene bortsett fra vanlig mens.

Man lurer på så mye rart når man driver med denne prøvingen.. tror jeg skal bestille meg en GU hos legen for å sjekke at alt ser normalt ut.. bare for å roe ned alle disse undringene. Det er lenge siden sist undersøkelse, ettersom jeg gruer meg så forferdelig til dem.

Kan det være det slik at man er litt ekstra sensitiv der akkurat på denne tiden i syklusen? Har dere opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan bety at man er ekstra fruktbar akkurat da:)

Skrevet

Jeg vet at det er ved EL man er fruktbar.. :) men mente du at blødningen kan bety at en er ekstra fruktbar akkurat da?

Skrevet
Jeg vet at det er ved EL man er fruktbar.. :) men mente du at blødningen kan bety at en er ekstra fruktbar akkurat da?

:skratte:

Jepp!!

se her: Eggløsningsblødning

Noen får en lett blødning eller blodspor i sekretene rett før eggløsning. Dette er et tegn på at man er veldig fruktbar akkurat da.

Det forårsakes av at livmorslimhinnen kan lekke litt blod midt mellom østrogenstupet som kommer før eggløsningen og før det har blitt produsert nok progesteron til å opprettholde livmorslimhinnen.

http://www.pernille.info/egglosning.htm

Skrevet

Det kan være en såkalt EL-blødning ja, og det betyr at du er ekstra fruktbar, da det skaper gode forhold. Du kan ha EL-blødning selv om du ikke har hatt det før. Om du ikke temper er det vanskelig å si akkurat når EL er. Selv om du kjennner stikking, er det vanskelgi å vite på hvilket "stadie" i EL du kjenner. Det kan variere fra gang til gang, og fra kvinne til kvinne. Så det er ikke nødvendigvis selve EL, men kansje vandringen i egglederen elelr noe annet. Det kan også være EL. Stikkinger er derfor et dårlig mål å bruke for å fastslå om man har hatt EL eller ikke.

Men dere har jo kost på rett tidspunkt uansett, så her er det bare å krysse fingrene for at du er ekstra fruktbar denne mnd :)

Skrevet (endret)

Jasså! Du verden så mange ting det er å lære seg... tusen takk for hjelp! Det høres ut som dette kan stemme bra.. satser på at prøvingen kanskje kan få uttelling denne gangen da... :jepp:

Endret av Littlebird

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...