Gå til innhold

Estimert kostnad for et par ringer - noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er snakk om to ringer:

Ring 1: Damering i platinum, 3 mm bred, 23 round round cut diamanter med totaltvekt på 0,68 ct (TW/VS1).

http://www.peterjgermano.com/images/jewelry_lg/rings/006.jpg

Ring 2: Herrering i platinum, 4 mm bred, comfort fit.

http://mdcdiamonds.com/images/ProductImages/WB97-1.jpg

Noen som kan si hva dette vil koste å kjøpe hos gullsmed her i landet?

Innlegget er endret i henhold til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si, men platinum er vel dyrere enn gull er det ikke??

Pene ringer i alle fall :)

Skrevet

Platinum er meget mye dyrere.... Vi falt egentlig for et par i p, men lommeboka ville ikke det, så det ble akkurat like fine i hvitt gull og en god middag etterpå :)

Gjest Gjest_Bette_*
Skrevet

Hvor mye ringene sånn ca koster, har jeg ikke den fjerneste aning om! Men ville bare si at jenteringen var utrolig nydelig!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Den herreringen skal ikke være matt slik som på bildet, men blank.

Årsaken til at jeg spør om verdien er rett og slett av nysgjerrighet. Kjøpte nemlig disse ringene da jeg og samboer var på ferie i USA i høst og totalt kom det på ca 13 000 kr for disse to ringene.

Lurer derfor på om vi bør forsikre disse på noen måte og evnt hva verdien på disse ringene vil være her i landet... Tittet på ringer her hjemme før vi reiste til USA og kom fram til at noen lignende ringer med da i f.eks hvitt gull og færre diamanter og noe dårligere kvalitet ville havne på omtrent samme sum.

Har sett at man kan få takst på ringer hos gullsmed, men de jeg har sjekket skal ha 700-800 kr for jobben og det vil ta noen uker... Lurer derfor på om det er noe poeng å få disse forsikringstaksert eller om man bare skal gå ut fra at verdien for disse to er 13 000.

Noen innspill? :)

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva disse ville koste i Norge i og med at det ikke er flust av diamantringer i platinum på markedet her, men generelt sett sies det vel at platinum er ca 3 ganger så dyrt som hvitt gull... Det betyr jo ikke at ringen nødvendigvis blir 3 ganger så dyr i og med at jeg regner med at diamantene er den mest kostbare biten...

Skrevet

Gikk innom Oslo Diamansenter for en stund siden og spurte om de hadde ringer i platina som jeg kunne få se på. Fikk til svar at de kunne få tak i men at de ikke hadde noe inne til utstilling... Lurer på hva grunnen er til at dette metallet er så lite utbredt her i landet.

Skrevet

Da er ringene taksert og anbefalt forsikringstakst på paret havnet på nesten 34 000 kr :jepp: Kan neste ikke tro det når vi kjøpte dem for 13 000 i USA :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei. Vi bestillte ringer fra asecogull. Vi bestillte ringer i både hvitt og gult gull. De var helt fantastiske. :jepp: Vi tittet på mange forskjellige, men kom til dette paret siden vi følte vi fikk mest for pengene da. :) Lykke til

Skrevet
Hei. Vi bestillte ringer fra asecogull. Vi bestillte ringer i både hvitt og gult gull. De var helt fantastiske. :jepp: Vi tittet på mange forskjellige, men kom til dette paret siden vi følte vi fikk mest for pengene da. :) Lykke til

linken funket ikke?

Skrevet

hva er kriteriene for å få igjen pengene på forsikringene? hvis de blir stjålet? holder det om man bare "mister" dem når man tar av seg hanskene i snøen f.ex...?

• 2 år senere...
Skrevet

linken funket ikke?

Beklager. Har ikke sett etter svar her i det siste. Linken jeg hadde lagt opp gikk til asecogull.no, men jeg ser de har blitt til nettgullsmeden.no

Du har vel kjøpt ringer uansett og er godt gift. :)

Til lykke. :D

-Trine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...