Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Litt usikker på om dette er rette forumet, men alle som er gravid tenker vel på hva nurket skal hete når han/hun ENDELIG kommer ut??

Jeg ønsker å finne et fint norrønt guttenavn, men har ikke kommet over noen enda... Noen som har noen gode forslag?

:vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ravn, Ørn, Varg, Tor, Odin, Hugo, Torolf, Hauk, Stein, Birk, Brynjar, Viljar

Skrevet

Et godt tips hvis du vil ha norrøne navn er å finne islandske ættesagaer. Der er det masse norrøne navn, av forståelige årsaker. :) Heimskringla er også fin til å bruke som navnebok. :)

Skrevet

Synes Odin er et fantastisk nydelig navn!

Skrevet

Jeg har lest eller hørt at etter at den nye navneloven ble innført er det blitt forbudt med navn som egentlig er dyr, altså Ravn, Ørn, Varg, Ulv osv. Bjørn er visst et unntak, fordi det er "tradisjonsbærende" eller noe sånt. Men ikke arrester meg hvis dette ikke stemmer, for jeg er ikke sikker på om jeg (eller naboen eller hvem det nå var) har forstått dette riktig..

-siina-

Gjest Embla s
Skrevet

Ulvar, Birk, også Ask... (jada det har blitt nevnt før...) :wink:

Skrevet

Agnar Agne Alv Are Balder Berse Bodvar Dag Dygve Egil Einar Erling Erlend Finn Fjolne Fridleif Fridrek Frode Gautrek Grjotgard Hall Halldor Hallfred Halv Halvdan Hogne .......

Flere finner du i Snorres kongesagaer.

Skrevet

Hedda er et fint jentenavn. :pippi:

Obs! :oops: Jeg leste ikke overskriften skikkelig... :oops:

Skrevet

Snille deg, hva du enn gjør: Ikke kall en baby "Berse"!!! :o Det blir nok litt ironisk mens barnet er lite, og er vel å be om at han må bli mobbet senere.

Jeg må påstå at jeg ikke synes noe om Fjolne (høres ut som en hest), Fridleif (som en håpløs tegneseriefigur eller en av kompisene til Hårek) eller Grjotgard (litt "mektig", hvis du skjønner hva jeg mener..? "Grjotgard Pettersen" er liksom en slags kræsj :roll: , men hvis du har et mer "norrønt" etternavn blir det litt bedre..)

Huff, nå var jeg fryktelig kritisk.. :lol: Uansett, Sigurd, Odin og Trym synes jeg er skikkelig fine navn! Sigve er heller ikke så ille hvis du smaker litt på det.

Lykke til med valget!

-siina-

Gjest marilyn
Skrevet

hva med REIN.. kjempe fint synes jeg.

Skrevet

Tji-hi, tusen takk, Bergenspiken!

Skrevet

Synes det var mange merkelige navn, og Berse er definitivt ikke et navn vi vi velge!

Mange fine forslag å da, men jeg tenkte på litt mer "normale" som Håvard, Vegard.... Noe i den duren. Trym er fint da :) Men vi kjenner noen som har en hund som heter Odin.

Takk for mange gode forslag! (Og noe vi kan more oss litt over...)

Skrevet

Sønnen min heter Tor.....

Han er den eneste jeg vet om, bortsett fra en som heter Tor-Erik....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...