Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med en fyr i ca 6 mnd nå. Vi har det veldig fint sammen og jeg kan ikke huske å ha vært så forelsket før..

Men saken er den at jeg har hengt meg opp i det at ingen av oss har sagt at vi er glade i hverandre..Og nå har det liksom blitt en sånn stor greie at om jeg sier det så føles det som om jeg kommer til å si at jeg elsker han. Og jeg aaaaner ikke om hvordan jeg skal få sagt det..og er det egentlig en så viktig ting å si?...tydligvis siden jeg har hengt meg så mye opp i det..

Noen andre som skjønner problemet? Hvordan kan jeg enten si det uten å føle at jeg sier noe som er veeeeldig stort eller at jeg ikke henger meg så mye opp i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vil at det skal virke så stort så kan du prøve å si det i en telefonsamtale, når dere sier ha det og skal legge på. Noe a la "vi snakkes, glad i deg, hadet" eller noe sånt?

Å kunne si til den man er glad i at man er glad i han/henne, er jo veldig viktig i et parforhold da.

Skrevet

Du Thomas, jeg har noe veldig viktig jeg har lenge gått å tenkt på, og det er en viktig sak og jeg har så vidt turt å sagt det. Men jeg mener det virkelig, og jeg føler det så sterkt. Å nå må jeg bare si det....

Jeg er glad i deg!!!

Med mindre du gjør dette, tror jeg det går fint :P hehe

Du må bare si "jeg er blitt glad i deg" :) Diskuter sammen senere en gang at du ikke synes "glad i deg" er "jeg elsker deg"

Skrevet

Kan ikke tenke meg annet enn at det blir godt mottatt når du får tatt mot til deg :)

Hmmm... etter min erfaring fungerer det godt å komme med sånt etter sex, når man ligger og koser. (om ikke han er typen som sovner to sekunder etterpå da, hihi) Eller så kan du prøve å gjøre det til en litt mer hverdagslig ting - for eksempel på vei ut døra eller noe sånt?

Det er ikke lett med sånt, altså. Første gang jeg sa "jeg elsker deg" til min kjære, hadde jeg sikker 45 i promille. Anbefales IKKE, man blir så mobba dagen etterpå :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Skriv det i en sms vel :-)

Det går så fint så, lykke til!

Skrevet

Jeg var i liknende situasjon lenge i forhold til min kjæreste. Dvs han skrev det i en sms for lenge siden, men for meg blir det helt feil å skrive sånt i sms. Så jeg svarte ikke på den smsen eller sa det før etter en stund. Å si elsker deg er vi nok kke klar for enda. Men så falt det seg naturlig en kveld vi bare lå og kosa: "du vet jo at jeg er glad i deg, ikke sant?"-"mm, jeg også". så sånn var det sagt :)

Skrevet

Det du kan prøve på er å ikke si "glad i deg" STOPP!!! Men heller si det i en samtale, i en seting.. Dere tuller f.eks om etter eller annet, eller snakker om noe.. Klarer ikke finne på et bra eksempel nå, men f.eks

Dere er uenig om noe, la oss si fotball, han elsker det, du liker det ikke...

Så kan du si "Jaja, jeg er jo glad i deg likevell:p"

Da har du sagt det uten at det blir på den samme ekle seriøse måten..Når du sier dette MÅ han jo ikke si noe om det tilbake!!

Litt vanskelig å forklare.. Hehe! Lykke til iallefall

Skrevet

Ikke for å være negativ, men hvis du ikke engang greier å si "jeg er glad i deg" etter hele 6 mnd (!!!) så tror jeg ikke forholdet har en sjanse...

Skrevet

Jeg har hørt at mange ikke tørr å si: jeg er glad i deg fordi de er redde partneren ikke skal si det tilbake. Derfor skal du være stolt over at du har sagt det framfor å forvente at h*n sier det tilbake.

Skrevet
Det du kan prøve på er å ikke si "glad i deg" STOPP!!! Men heller si det i en samtale, i en seting.. Dere tuller f.eks om etter eller annet, eller snakker om noe.. Klarer ikke finne på et bra eksempel nå, men f.eks

Dere er uenig om noe, la oss si fotball, han elsker det, du liker det ikke...

Så kan du si "Jaja, jeg er jo glad i deg likevell:p"

Da har du sagt det uten at det blir på den samme ekle seriøse måten..Når du sier dette MÅ han jo ikke si noe om det tilbake!!

Litt vanskelig å forklare.. Hehe! Lykke til iallefall

Ikke for å være negativ, men hvis du ikke engang greier å si "jeg er glad i deg" etter hele 6 mnd (!!!) så tror jeg ikke forholdet har en sjanse...

Er enig med missLdy her. Min kjære sa dette til meg fleire ganger i starten av forholdet, er ein veldig grei måte å sei det på for oss som ikkje er så flinke til å snakke om/uttrykke følelsar.

Noke som bringer med over på kva gjest seier; tuller du?!? Det er faktisk andre ting i eit forhold som seier det samme som "glad i deg". Og for noken så er det faktisk vanskelig å uttrykke følelsar fordi om ein føler det. Spesielt i eit nytt forhold der du er redd for å bli avvist. Så å sei at forholde ikkje har ein sjanse, er kanskje å ta litt hardt i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...