Gjest Gjest_Simsalabim_* Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Jeg har så utrolig lyst på en lys skinnsofa. MEN jeg har småunger i huset, så sjansen for at sofaen både får smake leverpostei og is er vannvittig høy... Jeg har ikke lyst på mørk skinnsofa, så det jeg egentlig lurer på er om det er noen som har erfaring med å ha lys skinnsofa? Holder den seg i fargen? Blir den fort misfarget og stygg? Bør den behandles med noe? Jeg blir veldig glad for alle råd og tips!
Kosemose Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Har ikke erfaring med hvit/lys skinnsofa så jeg burde vel ikke svare, men hvis du i utgangspunktet vil ha lys sofa tror jeg det er lurere med skinn enn stoff. Skinnsofa er ekstremt praktisk når man har små barn med klissete syltetøyhender i hus
pittie Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 vi hadde i mange år en lysrosa en. Den holdt seg veldig bra, enda bedre om min mor hadde vært flinkere med skinnmidler. Disse fungerer som fuktighetskrem til skinnet, veldig lurt å kjøpe om du skal ha skinnsofa. Farger fra mat/drikke pigmenterte ikke skinnet om det er det du frykter, så lenge den får riktig vedlikehold. Her har du en link til et profesjonelt firma som vet hva skinn trenger http://www.skinnassistanse.no/skinn/hvorfo...inn-pleies.html
Anamelona Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 (endret) Jeg har, og den er lett å fjerne så å si alle slags flekker på.. Fra saft til vin. (MERK: Så lenge det gjøres umiddelbart!) Og hvis du klarer å holde barna unna når det gjelder penn og tusj (gjelder vel alle slags møbler forøvrig) så tror jeg den er mye bedre enn vanlig "stoff" der flytende og/eller klissete ting vil trekke inn. Lys skinnsofa vil ikke falme heller. Det har ikke min gjort iallefall. (2 år gammel) Jo, det er en god sofa, og nå som jeg venter smått, så ser jeg på sofaen som en fordel veid opp mot en stoff-sofa altså!!! Men: husk å behandle den jevnlig med skinnpussemidler du får kjøpt i møbelforretninger (skeidar, Bohus, etc...) Ikke alt for dyr start-pakke (ca 200 (?) kr tror jeg det var) Og vi gjør dette 2-3 ganger i året, tror jeg.. (har ikke helt statistikk på dette) i tillegg til nødvendig vask om skitten viser seg.. Da bruker vi bare en godt vridd klut med lunkent vann. Det er kanskje den eneste negative siden jeg har funnet; atskitten kan vise godt fra der buksene er; fra setet og ned mot gulvet foran på sofaen. Men jevnlig vask med klut vil fjerne det verste. Og hvis sofaen er helt ny må du nok også regne med noen måneders skinnlukt.... Er det noe du lurer på ang behandling osv så er det alltids noen i møbelforretningene som har en eller annen spesialist som kan hjelpe deg. Brosjyrer angående flekkfjerning av forskjellige flekker, behandling osv finnes også i disse forretningene. Lykke til... Endret 13. september 2008 av Anamelona
Gjest Gjest_Robert_* Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Vi har hatt hvit(!) skinnsofa (fra boconsept) i ca 1 år og må si jeg angrer på fargevalget. Med små barn i huset vises kulepenn meget godt og det blir umulig å holde fargen fin. Blir grå misfarging av skit som vises der puten krummer seg og i sømmer. Det virket som en god ide da vi satset på hvitt, men kunne nå tenkt meg en mørkere farge (brun e.l) det fins jo andre moderne kule farger som er lettere å leve med.. Råder deg bare til å tenke deg godt om.
pittie Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Vi har hatt hvit(!) skinnsofa (fra boconsept) i ca 1 år og må si jeg angrer på fargevalget. Med små barn i huset vises kulepenn meget godt og det blir umulig å holde fargen fin. Blir grå misfarging av skit som vises der puten krummer seg og i sømmer. Det virket som en god ide da vi satset på hvitt, men kunne nå tenkt meg en mørkere farge (brun e.l) det fins jo andre moderne kule farger som er lettere å leve med.. Råder deg bare til å tenke deg godt om. Bruker dere egnede produkter for rengjøring, og fjernes flekker med en gang? Det er veldig viktig. Det er og mulig å kjøpe skinnkorrigeringskit for å farge pennstreker til skinnets farge. Se link lengre oppe
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Vil du ikke heller gå for en lys grå eller noe? Da tåler den i allefall bittelitt mer flekker...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå