Gjest gjest_squash Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Noen her som har ariston vaskemaskin? Skulle henge opp en klesvask nå, og da blinker det F-05 i displayet. Står ingenting om hva feilmeldingen betyr i bruksanvisningen, bare at man må ringe teknisk hjelp... Får jo ikke åpnet døren eller noe. Noen som har samme maskin eller som vet hva trikset er for å nulle ut dette? Går ikke å dra ut ledningen eller noe...
hufsa! Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Hei nei har ikke det merke men har en som jeg også får feilmeld på.Har du prøvd å holde inne startknappen litt ?Det er det eneste som funker på min med feilmeld.lykke til.
Gjest Gjest_squash Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Hei nei har ikke det merke men har en som jeg også får feilmeld på.Har du prøvd å holde inne startknappen litt ?Det er det eneste som funker på min med feilmeld.lykke til. Ja prøvde det også.. Merkelig at det ikke står noe om hva de ulike feilmeldingene betyr i bruksanvisningen..
hufsa! Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Ja prøvde det også.. Merkelig at det ikke står noe om hva de ulike feilmeldingene betyr i bruksanvisningen.. Ja,vet sånn er det med min også.Ikke alle står der..hm..e den full av vann?itillfelle åpne filteret og få ut vannet så du får åpna den.
Gjest gjest_squash Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Ja,vet sånn er det med min også.Ikke alle står der..hm..e den full av vann?itillfelle åpne filteret og få ut vannet så du får åpna den. Hei igjen Nei det er ikke vann i den. Har prøvd å trykke inn alle knapper uten at det skjer noe.
Gjest gjest_squash Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Fant dette når jeg søkte litt rundt på nettet: F05 - Pressure switch jammed on full - Book a service engineer. Men... hva betyr det?
molline Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 (endret) . Endret 17. januar 2023 av molline
Gjest Gjest_Torunn_* Skrevet 13. desember 2008 #8 Skrevet 13. desember 2008 Da min maskin hadde samme feilkode (F-05) prøvde jeg overnevnte "oppskrift". Tok ut stikkontakten og åpnet opp slik at vannet rant ut (da slukker dørlås skiltet i displayet og det er mulig å åpne døren), etter dette renset vi filteret, og vips så var vaskemaskinen i orden igjen:)
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Vi har en whirlpool maskin og har fått F05 meldingen et par ganger og da åpnet jeg dekselet foran på maskinen og lot vannet komme ut og fjernet evnt tekstiler som lå der. Husk å ta ut stikkkontakten først.
Gjest hege Skrevet 28. august 2009 #10 Skrevet 28. august 2009 Vi har en whirlpool maskin og har fått F05 meldingen et par ganger og da åpnet jeg dekselet foran på maskinen og lot vannet komme ut og fjernet evnt tekstiler som lå der. Husk å ta ut stikkkontakten først. jeg har en ariston med feilmelding F05, men jeg får ikke skrudd opp filteret.. Det har kilt seg fast eller så er det noe som henger fast inni der...aner ikke hva jeg skal gjøre..
Gjest Spinell Skrevet 28. august 2009 #11 Skrevet 28. august 2009 (endret) jeg har en ariston med feilmelding F05, men jeg får ikke skrudd opp filteret.. Det har kilt seg fast eller så er det noe som henger fast inni der...aner ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg har også en Ariston som dette skjedde med. Min modell er så gammel at den ikke har display, så jeg vet ikke nummeret på feilmeldingen, men den oppførte seg slik du sier. Det endte med at jeg måtte ha en servicemann til å åpne den. Han fant en 50-øring og deler av en snor ("pynt" på et pagg, som var blitt ødelagt under vask) der inne. Den hadde snurret seg fast på en slik måte at den låste lokket fra innsiden. Heretter sjekker jeg alle lommer ekstra nøye, og vrenger alle klær med pyntedetaljer før vask. Endret 28. august 2009 av Spinell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå