Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Ang permanent hårfarge; er frisørfargene sterkere enn hjemmefarge? Er kvalitetsforskjellen stor? Jeg skal farge håret i en farge tett opp mot min egen, jeg farger i første rekke for å kamuflere grå hår og vet at farger har en tendens til å bli mørkere i håret enn hva man ser på fargekartet. Noen som har lyst å fortelle om sine erfaringer?
Skylines Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Hei! Jeg føler at fargen fra frisøren er litt mer holdbar. Det er også en fordel å få hjelp hvis man skal farge over lyse striper/grå hår, da det er lett å glemme bakhodet f.eks=)
hufsa! Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Ang permanent hårfarge; er frisørfargene sterkere enn hjemmefarge? Er kvalitetsforskjellen stor? Jeg skal farge håret i en farge tett opp mot min egen, jeg farger i første rekke for å kamuflere grå hår og vet at farger har en tendens til å bli mørkere i håret enn hva man ser på fargekartet. Noen som har lyst å fortelle om sine erfaringer? Heia,helt ærlig tror jeg ikke det er så mye å bytte på men iforhold til å finne finest farge som passer deg og at den kansje sliter mindre på håret det kan være..
Fortunatus Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 jeg hadde bleket håret helt og skulle farge dette mørkt hos frisør. Det var veldig pent i frisørsalongen, men kun 2-3 uker etterpå var håret omtrent like blekt som før jeg dro dit.. Nå fikk jeg nå også fortalt at håret mitt hadde mistet mesteparten av pigmentene sine så håret kunne ha problemer med å ta opp hårfarge. Men jeg vil egentlig si jeg ble ganske skuffet..
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 jeg hadde bleket håret helt og skulle farge dette mørkt hos frisør. Det var veldig pent i frisørsalongen, men kun 2-3 uker etterpå var håret omtrent like blekt som før jeg dro dit.. Nå fikk jeg nå også fortalt at håret mitt hadde mistet mesteparten av pigmentene sine så håret kunne ha problemer med å ta opp hårfarge. Men jeg vil egentlig si jeg ble ganske skuffet.. Forpigmenterte de ikke håret ditt først, før de tok i den fargen du skulle ha?
Fortunatus Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 hva er det? De sprayet en slags spray før de hadde i selve fargen, men det var ikke mer enn det.. hjalp vel omtrent ingenting
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har like god erfaring med å farge håret selv som hos frisøren... Pleier å velge minicolour/ikke-permantent farge hos frisør, eller tilsvarende ikke-permantent når jeg farger selv. Jeg synes ikke alltid frisørene er så gode til å velge farge for meg (mistenker samme problem som parfymerier; kunstig belysning så de blir "fargeblinde"), men enig i at hvis de skal stripe, eller man føler man trenger noen gode råd om varme/kalde farger o.l, så er det lurt å gå til en flink frisør. Selv om jeg nå pleier å farge håret selv, er det takket være frisør at jeg har blitt gjort oppmerksom på at jeg f eks kler mørkere farger enn jeg trodde.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 hva er det? De sprayet en slags spray før de hadde i selve fargen, men det var ikke mer enn det.. hjalp vel omtrent ingenting Siden håret er helt bleika så har du ikke farge pigmenter i håret ditt, dette blir da tilført med forpigmentering, enn tynn, tynn flytende farge som inneholder rødpigmenter, du vil da få en orange farge på håret ditt før de setter i den fargen du skal ha til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå