Malla Skrevet 12. april 2002 #1 Skrevet 12. april 2002 Hei! Hadde egentlig tenkt å be alle gjestene til middag men nå blir det så mange at vi tror vi deler opp... Er jo ergentlig av den formening at man bør be alle til middag fordi det er en del utgifter med klær, overnatting, gave mm... Så da må jeg jo gå sånn litt mot mine egne synspunkter,,, Det er vel ikke så veldig viktig men..... Hva syns dere? Føler dere at dere er mindre verdsatt som venn når dere er bedt til kaffe og fest?? Det er jo da venner har det som morsomst da??!"!
Skorpion72 Skrevet 12. april 2002 #2 Skrevet 12. april 2002 Hvis det er mange dere skal be til kaffen, burde du gjøre litt ut av dem også. F.eks samle alle et sted, med litt enkel mat, litt drikke kanskje. En fin måte å bli kjent på også, hvis det er mange ukjente Vi ble bedt til kaffe en gang, og de som giftet seg brydde seg ikke særlig om de som kom til kaffen.
Malla Skrevet 12. april 2002 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2002 De som blir bedt til kaffen får selvfølgelig velkomstdrink og at vi tar i mot de og hilser på alle! Det tar jeg som en selvfølge.. Det blir ca 40 som kommer til kaffen da... Så det er ikke bare noen få nei.. da hadde vi tatt alle til middag... men Jeg synes det er et veldig vanskelig valg å ta... Med tanke på talene og det som skjer under middagen.... Huff nei... det skal vel ikke være så lett heller.... En annen ting jeg kom på er jo at det er vanskelig å angi et tidspunkt for kaffen ... når middagen er ferdig?? Den kan jo vare alt fra 2- 4 timer.... men kanskje ikke når vi blir 60-70 til bords?? Vil gjerne har innspill og meninger om dette!!
Tiger Skrevet 12. april 2002 #4 Skrevet 12. april 2002 I utgangspunktet ikke, men det kommer an på hva brudeparet/vertskapet gjør ut av det. Er man ikke bedt før kl.21 og må stå på gangen og vente enda en halv time fordi middagen ikke er ferdig, hadde jeg nok ikke følt meg kjempevelkommen, nei. Det var noen i et lignende innlegg som foreslo å ha en liten samling for de som er bedt til kaffe, hos noen som bor i nærheten. Litt enkel oppvartning og felles transport til festen tror jeg vil gjøre susen, og ingen vil føle seg oversett.
Engel Skrevet 12. april 2002 #5 Skrevet 12. april 2002 Bor man nært, evt. har familie nært, så er det greit å komme til kaffe. Men hvis man må betale for overnatting m.m. - da tror jeg faktisk ikke jeg hadde giddet. Så kynisk er jeg. Det blir så mye styr for bare noen få timer, og har selv opplevd som kaffegjest følelsen av at man aldri kommer inn i selskapet, man har gått glipp av så mye liksom. Men prismessig er det en gunstig løsning. Vet noen tar en vennefest litt senere for å unngå masse kaffegjester. Kanskje det er en løsning for dere også?12
Tyren Skrevet 12. april 2002 #6 Skrevet 12. april 2002 Jeg har aldrig følt meg mindre verdsatt som venn, selv om jeg kun har blitt bedt til kaffe! Er jo såpass voksen at jeg skjønner at ett bryllup koster... Vi må dele opp i bryllupet vårt, selv om vi ikke har lyst, men som sagt, ett bryllup er ikke billigt og jeg skjønner det enda bedre nå som jeg skal gifte meg selv _________________ Tyren 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tyren den 2002-04-12 14:26 ]
Mailin Skrevet 12. april 2002 #7 Skrevet 12. april 2002 Personleg har eg aldri følt meg mindre verd som ven når eg er bedd til kaffi. P.g.a. økonomi kan valet ofte stå mellom å be til kaffi eller kutta ned på gjestelista, og poenget skal vel vera å feira med så mange av dei ein bryr seg om som mogeleg? Det synest i alle fall eg. Me er ikkje alle fødd med ei sølvskei i munnen eller lottomillionærar, og er ein ein ekte ven, forstår ein dette. Me slit også med det same sjølv, og det ER vanskeleg, for er det avgrensa kor mange gjestar ein kan ha, og skal ha dei næraste venane, så er det ikkje alltid lett å vita kor "grensa" går for kor nære venane i så fall vera? Ofte kan det vera dei ein har mest med å gjera, men ein kan også ha vener ein ikkje nødvendigvis ser eller snakkar med kvar veke (eller mnd) men likevel føler seg så nært knytta til at dei er sjølvsagte gjester til store hendingar i livet. Når ein då MÅ setta ei grense, kor går den? For min del er den ikkje lett å setta. og så kjem eg frå ein stor og samansveisa familie, og det gjer ikkje saka lettare. Me har planlagd å ha ein stor vene- og resten-av-familien-til-Mailin-fest, og så ha næraste familie (heile hans familie, for den er så liten) og nokre få vener på sjølve dagen, og då kjem problemet: Kven og kven ikkje? (bra formulering, eller? Kor går grensa? Eg har framleis ca eit år å bestemma det på, og i mellomtida prøver eg å vinna i Lotto. Lukke til de andre!! _________________ Mailin ¤~ 12.juli 2003 er dagen!! ~¤1212[ Dette Innlegg er endret av: Mailin den 2002-04-12 15:55 ]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå