Gå til innhold

Advarsel: Provoserende Tråd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spørsmål:

Er det mulig å naske i butikken, og samtidig være en person som har normal omgang med din egen krets og både deler og mottar kjærlighet?

Kan du være komfortabel med at andre har et bilde av deg som ikke lenger helt stemmer overens med oppførselen din?

Hva med å ta det noen skritt videre, fra smånasking/ musikknedlastning til biltyveri, ran av gamle damer og vold for moro skyld?

Grunnen til at jeg spør er at jeg selv definitivt beveger meg i "gal" retning her, men jeg finner ingen motargumenter så lenge jeg kan leve med konsekvensene. Motargumentet til nå har vært at jeg har råd, så da trenger jeg ikke stjele. Jeg "trenger" strengt tatt heller ikke mac air book, 50 tommers plasma skjerm, volvo og gucci sko. Men jeg har det jo.

Jeg stod i butikken i dag med kjeften full av smågodt, da en litt prippen dame kom bort til meg og lurte på om jeg trodde det bare var å forsyne seg av snopet. Da klarte jeg å artikulere sånn passe bra, til tross for 15 gummikrokodiller, "er det ikke det jeg gjør da?" Dama var helt himmelfallen. Hun snakket noe om at hun ringer politiet og hva vet jeg. Sånt syns jeg vanligvis er utrolig ubehagelig, men nå hadde jeg trent litt på forhånd. Jeg pekte på den stappfulle handlevognen, og sa at da fikk hun rydde tilbake de sakene der. Jeg gikk til kassa, fylte opp handleposene, betalte, og dro. Det kom ingen snut, og hva skulle de ha gjort? Gjennomlyst magen min?

Samtidig er jeg fullt klar over at dette høres veldig ut som antisosial personlighetsforstyrrelse. Det kan det vel også tenkes at det er, men hva skal jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest EugenOnasiss
Skrevet

Du kan fint være lykkelig gift og samtidig være utro!

Skrevet

Dette kaller jeg egoisme.

Om du føler for å være egoist og vil andre vondt, ja så vær så god. Men en dag må man nok stå for konsekvensene. Bli satt i fensel, betale ufattelige store summer og kanskje gå så langt som å ta livet av noen og måtte leve med et? Hva om en som stod deg nært ble utsatt for blind vold, ran eller drap? Tenker du ikke overhodet?

Få deg hjelp før det skjer noe mer.

Skrevet
Du kan fint være lykkelig gift og samtidig være utro!

Bare så du vet det. Om du skal prøve og late som du er meg så må du ha skrivefeil og du må skrive Eugene Onegin riktig

og en ting til om man er utro er man ikke lykkelig gift

Skrevet
Dette kaller jeg egoisme.

Om du føler for å være egoist og vil andre vondt, ja så vær så god. Men en dag må man nok stå for konsekvensene. Bli satt i fensel, betale ufattelige store summer og kanskje gå så langt som å ta livet av noen og måtte leve med et? Hva om en som stod deg nært ble utsatt for blind vold, ran eller drap? Tenker du ikke overhodet?

Få deg hjelp før det skjer noe mer.

Jeg ville vært fryktelig lei meg om noen som stod meg nær ble utsatt for blind vold. Jeg har ikke stor familie, men den lille familien jeg har, er jeg veldig glad i. Du later til å tro at det er en automatikk i at familien min vil oppleve vold om jeg selv utøver vold mot andre. Det skjønner jeg ikke. Du mener jeg burde sette meg selv i andres situasjon og sympatisere med dem, fordi vi sånn sett er i samme båt? Poenget mitt er jo at jeg ikke må, og det forferdelige er at det ikke er noe argument jeg finner som kan hindre meg. For jeg har jo rett.

Nå var vold et ekstremt eksempel fra min side. Jeg vet ikke om jeg kunne slått ned noen, og fremdeles ha det godt med meg selv. Men etter at jeg nå har begynt å smånaske, har jeg begynt å tenke etter hvordan jeg må gå fram for å stjele en psp. Det er litt skremmende.

Jeg tror ikke at det er noen som kan hjelpe meg med dette. Jeg tror ikke det fins hjelp. Men om noen har noen gode argumenter mot å stjele som jeg ikke allerede har tenkt over, så lytter jeg gjerne.

Skrevet

Slapp av. Du betaler for krokodillene du tok. De legger på noen kroner ekstra på maten du kjøper for å dekke over nask.

Så ingen grunn til panikk.

Skrevet
Du mener jeg burde sette meg selv i andres situasjon og sympatisere med dem, fordi vi sånn sett er i samme båt? Poenget mitt er jo at jeg ikke må, og det forferdelige er at det ikke er noe argument jeg finner som kan hindre meg. For jeg har jo rett.

Klart, man må ingenting. Men jeg ser på det som mennesklig å vise sympati. Jeg ønsker bare at du feks tenker hva du ville følt om det skjedde deg. Ikke tenk på sympati, men tenk hva du ville følt.

Og dette med stjeling begynner ofte forsiktig, men om du fullfører planen du har lagt for å stjele noe som er verd flere hundre kroner må man nesten få hjelp. Og jeg tror man kan få hjelp for det meste som gjelder akkurat slike ting. Ingen er født for å være kriminell. Det er et livsvalg.

Noe som er imot er at du kanskje en dag sårer familie med å stjele en bil feks. Kommer i fengsel, de blir skuffet over deg etc. Jeg liker ihvertfall ikke tanken på at alle de som står meg nært blir skuffet over meg, og kanskje til og med kutter meg ut.

Skrevet

Om du utfører vold for moro skyld så har du absolutt ingen empati.

Skrevet
Slapp av. Du betaler for krokodillene du tok. De legger på noen kroner ekstra på maten du kjøper for å dekke over nask.

De legger på noen kroner for kalkulert nask av en liten del av de besøkende.

Dette betyr at alle deler på utgiften - inkludert de som er for god til å naske.

Som representant for denne lille naskegruppen, påfører du ekstrautgifter på alle de som ikke nasker. Ergo er dere er parasitter på alle som ikke nasker.

Skrevet

Om du ønsker å utføre vold for moro skyld, foreslår jeg at du bestiller time med psykolog!

Skrevet

Jeg ler godt her!!!

Du trenger nok bekymre deg, for dette ER ikke helt bra. For å si det mildt, men kommentaren din med munnen full av skumkrokodiller var kostelig.

Tror det største problemet ditt nok er at du sikkert vil bli bortvist fra dagligvarebutikkene om du fortsetter slik.

Skrevet

Dette stemer ikke...

De legger på noen kroner for kalkulert nask av en liten del av de besøkende.

Dette betyr at alle deler på utgiften - inkludert de som er for god til å naske.

Som representant for denne lille naskegruppen, påfører du ekstrautgifter på alle de som ikke nasker. Ergo er dere er parasitter på alle som ikke nasker.

Dette stemmer heller ikke..

Men TS.. fine kommentar til hu damen :) Ser ironien i det..

Men du tenker ikke mye på oss stakkarene som prøver å drive sjappa :(

Og hadde jeg tatt deg i et eller aent hadde jeg ikke tatt lett på det for å si det sånn.. Men det er vel den sjansen du er villig til å ta?

Gjest Gjeste Blonde65
Skrevet

Jeg ser ikke et eneste argument FOR at du skal stjele jeg ...? Kjeder du deg glugg i hjel og mangler spenning? Mener du at ingen blir skadelidende av at du stjeler?

Hva om du drev en butikk og noen stjal fra deg og du fikk økonomiske problemer pga det? Hva om det var 50 tommer tv'n din de stjal eller Gucci tingene dine?

Eller hva om noen bare gjorde ting for å ødelegge for deg? Fordi de kunne?

Du skal ikke la være å stjele pga at de rundt deg ikke skal bli skuffet. Du skal la være å stjele fordi det er galt. Så enkelt er det.

Hadde jeg vært butikkeieren hadde du ALDRI sluppet over dørstokken igjen, det kan jo være gøy, hvis du må dra langt for å handle.

Skrevet
Dette stemer ikke...

Dette stemmer heller ikke..

Er det butikkeieren personlig som trekker svinnet av lønna si da eller?

Skrevet

Du får naske til du blir tatt for det da.

Som min bror altid sier: har ikke gjort noe galt før en blir tatt for det.

Om dette stemmer er jeg ikke så sikker på....hmm

Skrevet
Du får naske til du blir tatt for det da.

Som min bror altid sier: har ikke gjort noe galt før en blir tatt for det.

Om dette stemmer er jeg ikke så sikker på....hmm

Klassisk holdning fra folk som mangler evnen til empati. Det er et sikkert tegn.

Skrevet
Klassisk holdning fra folk som mangler evnen til empati. Det er et sikkert tegn.

Kjære deg, du må ikke ta svare mitt så seriøst.

Jeg tror TS vet hva som er rett og galt. I hvertfall gjør jeg det.

Skrevet
Spørsmål:

Er det mulig å naske i butikken, og samtidig være en person som har normal omgang med din egen krets og både deler og mottar kjærlighet?

Kan du være komfortabel med at andre har et bilde av deg som ikke lenger helt stemmer overens med oppførselen din?

Hva med å ta det noen skritt videre, fra smånasking/ musikknedlastning til biltyveri, ran av gamle damer og vold for moro skyld?

Grunnen til at jeg spør er at jeg selv definitivt beveger meg i "gal" retning her, men jeg finner ingen motargumenter så lenge jeg kan leve med konsekvensene. Motargumentet til nå har vært at jeg har råd, så da trenger jeg ikke stjele. Jeg "trenger" strengt tatt heller ikke mac air book, 50 tommers plasma skjerm, volvo og gucci sko. Men jeg har det jo.

Jeg stod i butikken i dag med kjeften full av smågodt, da en litt prippen dame kom bort til meg og lurte på om jeg trodde det bare var å forsyne seg av snopet. Da klarte jeg å artikulere sånn passe bra, til tross for 15 gummikrokodiller, "er det ikke det jeg gjør da?" Dama var helt himmelfallen. Hun snakket noe om at hun ringer politiet og hva vet jeg. Sånt syns jeg vanligvis er utrolig ubehagelig, men nå hadde jeg trent litt på forhånd. Jeg pekte på den stappfulle handlevognen, og sa at da fikk hun rydde tilbake de sakene der. Jeg gikk til kassa, fylte opp handleposene, betalte, og dro. Det kom ingen snut, og hva skulle de ha gjort? Gjennomlyst magen min?

Samtidig er jeg fullt klar over at dette høres veldig ut som antisosial personlighetsforstyrrelse. Det kan det vel også tenkes at det er, men hva skal jeg gjøre med det?

Du har et stort behov for å markere deg. både her inne og i butikken. Hva slags diagnose en har når en har et stort markeringsbehov, det vet jeg ikke. Spør psykologen neste time.

antagelig gjør ikke penger, flatskjerm og guccisko mere lykke for deg.

Å du....er det liksom topp å ha 50 tommers flatskjerm? trodde snart det var allemannseie....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...