Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Jeg skal fly til usa i morgen, med Lufthansa (tror det er et annet selskap som tar seg av selve flygingen, muligens us airways). Får man tannkrem, tannkost og slikt på flyet? Jeg sliter med å få plass til tannkremen i den lille posen min... Hva med sånn nakkestøttesak? Jeg har hørt om folk som får det på "lengre reiser", men er usa en lengre reise? Eller er det til asia og australia og sånn de snakker om da?
ingefær Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Reiste med Lufthansa til Sør-Amerika for en måned siden. Da var det teppe og pute der, men ikke tannkrem, tannbørste eller nakkestøttesak. Kunne vel dra frem sånn greie som er på hodestøtten sånn at man kan hvile seg mot dem. Tok med min egen nakkestøtte som jeg brukte under flygningen God tur!
Lenestol Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Flydde til Florida i fjor med KLM. Der var det teppe og pute, men ikke tannkost og sånn. Flydde til samme sted med Virgin i sommer, da fikk vi tannkrem + øyebind + sokker etc. Kjempegreier! Men vet ikke hva Lufthansa praktiserer...
Lune Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Nei, ikke på økonomi klasse. Kjøp Jordan to-go, de hadde jeg med meg.
gard Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Hei Nei, du får nok ikke dette på Lufthansa med mindre du flyr businessklasse. Men det finnes noen selskaper som fremdeles deler ut slik..South African Airways delte ut tannkost, sokker og bind for øyene da jeg fløy til Sør-Afrika i vår :-) God tur.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Man får ganske mange småflasker og ting med i den lille posen, sikker på at du ikke får med en liten tannkremtube? Skal du ha med så mange andre ting du prioriterer foran tannkrem, og som du trenger å ha med på flyet?
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Man får ganske mange småflasker og ting med i den lille posen, sikker på at du ikke får med en liten tannkremtube? Skal du ha med så mange andre ting du prioriterer foran tannkrem, og som du trenger å ha med på flyet? En vanlig stor tube får ikke plass selv om man legger den på diagonalen. Mulig at det er plass til en vanlig tube i poser med litt andre dimensjoner, dog. Nå har jeg funnet en halvtom tube jeg klarte å brette sammen, så den fikk plass. Jeg må ha med minst et par etuier med linsevæske, siden det antageligvis blir litt på og av med linser. (jeg ser ikke godt nok i brillene til at det går an å bare bruke disse). Og så må jeg ha med kremer mot eksem, og så liker jeg å ha med en deodorant. Beholderne til dette er jo så knotete at det blir mye "dødplass" i posen man ikke får utnyttet.
Lune Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Hva skal dere med alt det? Jeg hadde et par ekstra linser, that`s it.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 En vanlig stor tube får ikke plass selv om man legger den på diagonalen. Mulig at det er plass til en vanlig tube i poser med litt andre dimensjoner, dog. Nå har jeg funnet en halvtom tube jeg klarte å brette sammen, så den fikk plass. Jeg må ha med minst et par etuier med linsevæske, siden det antageligvis blir litt på og av med linser. (jeg ser ikke godt nok i brillene til at det går an å bare bruke disse). Og så må jeg ha med kremer mot eksem, og så liker jeg å ha med en deodorant. Beholderne til dette er jo så knotete at det blir mye "dødplass" i posen man ikke får utnyttet. Bare pass på at tannkremtuben er under 100 ml Linsevæske tror jeg du får ha med utenfor posen, det regnet som medisin.
heeggee Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 Jeg fløy med SAS til Seattle for akkurat 1 år siden... det var kun teppe og pute her også.. Jeg kjøpte sånn nakkegreie på gardermoen, hadde ikke med noe tannkrem og tannbørste og slikt.. tenkte jeg ikke på engang.. så ikke noen andre med det heller om jeg tenker meg om..!! Kos deg i USA.. jeg savner Seattle..
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #11 Skrevet 13. september 2008 Hva skal dere med alt det? Jeg hadde et par ekstra linser, that`s it. Jeg synes det er digg med sovemaske, ørepropper og en minipute når jeg sover på fly. Tannbørste og tannpasta forklarer seg selv, og er veldig praktisk å ha om bagasjen ikke kommer fram i den andre enden.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #12 Skrevet 14. september 2008 Tannbørste og tannpasta forklarer seg selv, og er veldig praktisk å ha om bagasjen ikke kommer fram i den andre enden. De har tannkrem og tannbørster i USA, believe it or not Linsevæske til bruk på reisen kan man ha med utenfor den lille plastposen.
Gjest Elfrida Skrevet 14. september 2008 #13 Skrevet 14. september 2008 På Vita har de tannkrem i reisestørrelse. Jeg ville ikke satset på å få utdelt noe annet enn teppe og en liten pute hvis jeg var deg.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 De har tannkrem og tannbørster i USA, believe it or not Har jeg hevdet at de ikke har det? Kanskje du vil prøve på nytt?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #15 Skrevet 14. september 2008 Har jeg hevdet at de ikke har det? Kanskje du vil prøve på nytt? De har tannkrem på flyplassen innenfor sikkerhetskontrollen, de har tannkrem i USA. Og nå ser jeg at du har tannkrem i posen din også. Så da er sjansen stor for at du fortsatt har skinnende rene tenner også i fremtiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå