Gjest Miley Skrevet 13. september 2008 #1 Del Skrevet 13. september 2008 Noen som har Italiensk Mynde som kan fortelle litt om rasen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #2 Del Skrevet 14. september 2008 Hei! Italiensk mynde er en fantastisk hunderase! Min hund har bare litt IM i seg, men hun heldigvis arvet mye av de gode egenskapene til rasen.. Hun er alltid glad, og har enormt energi til de rette tidene. Med det mener jeg at hun elsker å ligge under pleddet en hel dag og kose seg, men blir hun bedt med på tur, er hun klar med en gang og selv om hun er liten klarer hun lett en 5 timers fjelltur!.. Les mer om rasen på www.canis.no .. under hunderaser: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chianty Skrevet 14. september 2008 #3 Del Skrevet 14. september 2008 Noen som har Italiensk Mynde som kan fortelle litt om rasen? Jeg har hatt det, ufattelig herlig rase Rasens opprinnelsesland og hjemland regnes for å være Italia, der den gjerne omtales som eller liten italiensk mynde om du vil. Rasen kan ha røtter som småvokst mynde fra mer enn 2.000 år tilbake i tid, uten at dette kan dokumenteres. Italieneren er korthåret, langbent og kvadratisk, og minner ikke så rent lite om en greyhound i miniatyr. Pelsen kan være sort, grå, skifergrå eller gul (isablla) i alle nyanser. Hvitt er tillatt på brystet og potene. Dette er en livlig og grasiøs hund, og du skal ikke la deg lure av dens sparsomme fysiske proporsjoner. Italieneren er nemlig en lynhurtig liten tøffing - en typisk mynde på alle måter, som står godt på egne bein. Dens lette bevegelser og mangel på dverghundpreg gjør bildet av grasiøs eleganse nærmest fullkomment. Den kan være litt reservert overfor fremmede og passer kanskje dårlig for familer med små barn, dersom de ikke har rukket å lære seg å respektere hunder. Italieneren regnes imidlertid som både snill og tålmodig, også med barn, så dette har nok mest med hundens skjøre anatomi å gjøre. Dessverre ser man alt for ofte at eierne overbeskytter disse små hundene, som så absolutt ikke trenger dette. De klarer seg utmerket sammen med andre hunder. Kunne ha skrevet masse til deg men stopper her Drev for mange år siden "Italiensk Myndeklubb" men den ble nedlagt pgr av vi var for få medlemmer i Norge! Dessuten drev jeg både lydighet, agility & spor med min lille herlighet Lykke til om du har bestemt deg for denne rasen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 14. september 2008 #4 Del Skrevet 14. september 2008 Så man kan drive agility med dem og? Så herlig Mannen er oppvokst med Afghansk mynde og synes Italiensk mynde blir noen små pingler i forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chianty Skrevet 14. september 2008 #5 Del Skrevet 14. september 2008 Så man kan drive agility med dem og? Så herlig Mannen er oppvokst med Afghansk mynde og synes Italiensk mynde blir noen små pingler i forhold. klart man kan, man kan gjøre hva man vil, de er små men de vet hva de vil Klart det er forskjell på de to rasene, men slik var det her også IM & Shafer hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 14. september 2008 #6 Del Skrevet 14. september 2008 Hvordan er trimbehovet demmes? Nå maser jeg på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chianty Skrevet 14. september 2008 #7 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Bare spørr i v) det er nok litt forskjell på disse hundene som alt annet. Min hund var jeg veldig aktiv med, lydighet,agility & spor tre dager i uka. Vi hadde ellers hver dag en god tur på formiddagen, og resten av dagen var hun mest intressert i å ligge under ovnen Hun fikk kull denne snuppa av meg, ungene hennes var utrolig hypre, skulle være ute å løpe hele dagen og ville ikke sitte mye i ro. Så tror nok det at det er veldig opp & ned! Må bare fortelle også, at hannvalpen etter min hund ble med på jakt også. Han var med på småvilt jakt.. passer greit for en slik hund med ADHD hehe Men vil nok si i det lange løp er dette en bedagelig rase. Endret 14. september 2008 av Chianty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ecolia Skrevet 14. september 2008 #8 Del Skrevet 14. september 2008 Så man kan drive agility med dem og? Så herlig Har hunden 4 bein og kan hoppe så kan den i teorien gå agility også Hvorvidt alle raser kan HEVDE seg i agility er jo en annen sak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå