lidia Skrevet 6. juni 2003 #1 Skrevet 6. juni 2003 ..jeg er fortsatt helt rød-rikkete over begge beina. Skulle ikke dette gitt seg nå? Gjorde det i salong i dag tidlig. Det gjorde forressten veeldig vondt , kan ikke huske at jeg synes det har vært så vondt før. Hadde tenkt å ta armhulene snart, men det kommer ikke på tale nå. Så, er det noen som har tips mot rødprikkete legger?
Gjest Tristessa Skrevet 6. juni 2003 #2 Skrevet 6. juni 2003 Aloe Vera gel gjør alltid susen, prøv det. Hvis det ikke gir seg kan du prøve en mild hydro-kortisonkrem, men det er egentlig ikke å anbefale i disse solfulle dager. Prøv Aloen først, du.
Gjest Liten Skrevet 6. juni 2003 #3 Skrevet 6. juni 2003 Helt vanlig å være litt rødprikkete samme dagen en har vokset eller epilert. Du blir fin igjen dagen etterpå, hårsekkene trenger bare å komme seg etter sjokket Litt lotion, olje eller aloe vera gjør imidlertid bare godt
Tweetie_20 Skrevet 6. juni 2003 #4 Skrevet 6. juni 2003 Jeg endte opp med blåmerker første(og siste...)gangen jeg prøvde voks.Angra veldig da jeg sto med 2 vokslapper klistret godt inn i hver armhule :o
Fru Fomle Skrevet 7. juni 2003 #5 Skrevet 7. juni 2003 Bare pass på hvis du begynner å klø - ikke klø deg! Jeg holdt på å forgå av kløe etter å ha vokset leggene i salong. Resultatet ble masse sår på leggene, og jeg som trodde jeg skulle bli så lekker. :o
starie Skrevet 7. juni 2003 #6 Skrevet 7. juni 2003 Dette er helt vanlig, rødheten kommer av at hårsekkene blir belastet og at mastcellene i huden brister og det blir utskilt histamin. Det er viktig å ikke dusje, bade, sole seg, gå med trange klær eller smøre olje på de første 24 timene etter at man har vokset. Dette vil gjøre det værre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå