Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Dette er første syklus etter at jeg sluttet med p-piller. Ønsker nå å bli gravid. Skjønner at syklusen nå kan være i ubalanse. Men kan jeg i utgangspunktet regne med at mensen skal komme i samme tid som før, eller vil det blir feil, siden det da var pillene som styrte det? Har brukt pillene så lenge at jeg aner ikke hvordan syklusen min var før den tid heller, men mener at den var nokså stabil på rundt 28 dager
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 En annen ting er at jeg i midten av perioden og frem til nå har hatt ubehag i nederste del av magen, kan bl.a kjenne eggstokkene (tror jeg i allefall;) Skifter litt fra side til side. Samtidig som jeg av og til føler jeg skal få menstruasjon uten å få det. Vil dette mest sannsynlig bety at jeg har hatt eggløsning denne mnd?
flickan Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Når (tidsmessig) du har fått mens mens du har gått på pillen, er dessverre ingen indikator på hvor lang tid det vil ta før du får første mens igjen etter pilleslutt. Du kan jo håpe at du har en gjennomsnittsyklus på 28 dager, men det er helt umulig å vite. Selv har jeg hatt sykluser på hhv 36, 16 og 42 dager etter pillelsutt i mai, så den er relativt ustabil enda. Dette er helt normalt. Det er like normalt å komme mer eller mindre rett tilbake til syklusen sin. Det er likevel normalt at syklusen er ustabil opptil ca 18 mnd etter pillelsutt, selv om de fleste vil oppleve at den stabiliserer seg innen få mnd. Syklusen endrer seg gjennom hele livet og om det er lenge siden du begynte på hormonell-prevensjon kan syklusen ha blitt kortere leller lengre. Dette er helt normalt, og kommer ikke av selve p-pillebruken som mange tror. Endringen ville skjedd uansett, men kamufleres i flere år av uekte pillemens. Det sies at man er ekstra fruktbar i tiden rett etter pilleslutt, og det er faktisk større sjanse for flerlingsvangerskap i denne perioden også, pga at flere egg løsner. Det er vanskelig å si om det er EL du har kjent, men det er vanlig å kjenne en del murringer i forbindelse med pilleslutt. Disse trenger hverken å være knyttet til EL eller mens, men kan være det. Som du skjønner blir det få eksakte svar her. Dette er fordi hver kvinne er unik, og det er umulig å si på forhånd hva som gjelder for deg. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet og vente å se. Enten sitter det en spire snart, eller så får du muligheten til å utforske syklusen din mer. Det er flere måter å bli kjent med syklusen sin på , og jeg anbefalerpernille.info om du vil lære mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå