Gå til innhold

Snyte seg ved matbordet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt diskret snyting er greit, særlig om man snur seg vekk. Men å skikkelig lage snytelyder og herje på, det blir litt ekkelt igjen.

Min bestefar pleier å snyte seg i servietten ved bordet.. Det er ekkelt, det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde være forbudt å putte mat i munnen uten å gå ut av rommet. Det ser jo så udelikat ut - fysj. Og man bør bruke gummihansker når man tar i brødskiva for å unngå bakterier.

Ellers er det veldig morsomt med sånne tråder som dette, da ser man hvor mange snålinger det finnes rundt omkring.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg synes i utg pkt det er ekkelt, men det finnes verre ting enn å snyte seg, for eksempel å surkle på snørr i timesvis fordi man ikke gidder å snyte seg :sinna: Dette her virker jo mest som et uhell mer enn noe

Skrevet
Jeg har vært veldig forkjølet i det siste, dessverre kom forkjølelsen akkurat da vi skulle på en liten ferietur. Vi gikk på restaurant, og nesen begynte selvfølgelig å renne i det maten ble servert.

Jeg prøvde diskret å pusse nesen, men damen ved nabobordet sendte et stygt blikk, hun likte tydeligvis ikke at jeg gjorde dette.

Synes dere det er ekkelt når noen snur seg vekk og snyter seg ved matbordet?

Ja, jeg syns det er ekkelt og mener man skal gå vekk fra matbordet når man skal snyte seg.

Skrevet
Ja, jeg syns det er ekkelt og mener man skal gå vekk fra matbordet når man skal snyte seg.

Helt enig!

Gjest Gjest_hjertesukka_*
Skrevet

Alt med måte,da.- Et lite diskret snyt bør være lov.

Men sist jeg var på date, var vi på indisk restaurant og fyren jeg data, var visst ikke vant med SÅ sterk mat. Jeg syns ikke den var særlig sterk da, men,men. Det medførte at fyren satt med rennende nese og snøyt seg omtrent hele middagen igjennom.- Koselig date! :ironi:

Skrevet

Må man så må man. Jeg har selv vært forkjølt i det siste, og blitt nødt til å pusse nesa bl.a på forelesning. Men når det gjelder skikkelig snyting, så går jeg på toalettet.

Skrevet

Ja, renner det skikkelig bør man gå ut, er ikke særlig å sitte på restaurant og ha nabopersonen gurgle i vei med nesa mens man prøver å spise..

Men som mange her sier, et diskret snyt er vel ikke direkte uhøflig... :vetikke:

Skrevet

Hmm... jeg tror at det får man bare leve med, at noen mennesker er forkjølet og trenger å snyte seg. Må man,så må man.

Hadde nok syntes at det var ekkelt, så "bordskikk" syntes jeg ikke det handler om- er man forkjølet er det vel ikke dårlig bordskikk å snyte seg, men mest ekkelt.

Og jeg ville nok egentlig bare prøvd å tenke på noe annet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...