Meaty Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Jeg har vært veldig forkjølet i det siste, dessverre kom forkjølelsen akkurat da vi skulle på en liten ferietur. Vi gikk på restaurant, og nesen begynte selvfølgelig å renne i det maten ble servert. Jeg prøvde diskret å pusse nesen, men damen ved nabobordet sendte et stygt blikk, hun likte tydeligvis ikke at jeg gjorde dette. Synes dere det er ekkelt når noen snur seg vekk og snyter seg ved matbordet?
Gjest virvelvind Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Ja, jeg synes man kan gå på toalettet om man skal snyte seg. Mulig jeg er prippen.
Meaty Skrevet 13. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2008 (endret) Ja, jeg synes man kan gå på toalettet om man skal snyte seg. Mulig jeg er prippen. Fair enough, men det kan jo bli veldig mange toalett-turer dersom man har nese som bare renner hele tiden. (Selv om jeg bare gjorde det den ene gangen da) Endret 13. september 2008 av Meaty
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Jeg blir så syk når jeg er forkjølet, at jeg aldri ville gått på restaurant. Ville ikke hatt noen glede av det selv, og måtte ha flydd ut for å pusse og vaske hele tiden. Vil ikke smitte folk unødig heller. Når jeg er hjemme og forkjølet, spiser jeg alltid for meg selv, i den grad jeg orker å spise
Meaty Skrevet 13. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2008 (endret) Jeg blir så syk når jeg er forkjølet, at jeg aldri ville gått på restaurant. Ville ikke hatt noen glede av det selv, og måtte ha flydd ut for å pusse og vaske hele tiden. Vil ikke smitte folk unødig heller. Når jeg er hjemme og forkjølet, spiser jeg alltid for meg selv, i den grad jeg orker å spise Så dårlig var jeg ikke... Mange har jo også rennende nese pga allergi, og det smitter jo ikke. Endret 13. september 2008 av Meaty
Gjest Spiss Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Jeg tenker at det er forskjell på å pusse nesen og å snyte seg. Pusse nesen er ok, men ikke snyte seg synes jeg.
Meaty Skrevet 13. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2008 Jeg tenker at det er forskjell på å pusse nesen og å snyte seg. Pusse nesen er ok, men ikke snyte seg synes jeg. Mulig du har rett der, at det er to forskjellige ting. Men det jeg gjorde var det første, for det var ikke full sørpe liksom...
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Pusse nesa forsiktig fordi det renner, synes jeg ikke er ekkelt, men å snyte seg skikkelig reagerer jeg på. Er så heldig å ha en nær slektning som gjør det (gjerne i selskap også), og når vedkommende i tillegg har brukt masse energi på å kritisere min bordskikk fra jeg var liten blir det dobbelt så festlig
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Fikk beskjed fra kjæresten min å si at Fy Faen, det skal man ikke gjøre verken ved bordet eller i fly!
Gjest Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 Jeg liker det ikke, men så syntes også jeg at tannpirkere er en uting ved bordene jeg da. Syntes det ser så ekkelt ut...
Amanlis Skrevet 13. september 2008 #11 Skrevet 13. september 2008 Må man så må man. Jeg synes det er bedre med pussing av nesen enn å sitte å høre på noen "heiser" snørr for å være høflig. Skal man snyte seg skikkelig, kan man gå en tur på toalettet å gjøre det synes jeg.
Gjest Pupsilure Skrevet 13. september 2008 #12 Skrevet 13. september 2008 Jeg syntes ikke det er så ille. Må man så må man. Men det er forskjell på å snyte seg skikkelig, og litt. Er det bare en skikkelig snyt syntes jeg man kan gå på do. Er det litt snørr mange ganger, syntes jeg det er helt greit
missLynch Skrevet 13. september 2008 #13 Skrevet 13. september 2008 Å snyte seg diskret på restaurant er helt greit, synes nå jeg. Er man sjuk, ja så er man sjuk. Mat skal man ha likevel. Tannpirkere, derimot....ewwwh! Har hatt besøk fra USA som har reagert med vantro når de har sett at vi har tannpirkere på bordet på restauranter.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #14 Skrevet 13. september 2008 Det kommer helt an på personen. Om de ikke fryktelig forkjølet og drar inn snørra hele tiden, så foretrekker jeg heller at de pusser nesa. Men jeg synes godt man kan være litt overbærende med en forkjølet person. SÅ fisefin er jeg ikke at det ødelegger mitt eget resturantbesøk.
Meaty Skrevet 13. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 13. september 2008 Jeg liker det ikke, men så syntes også jeg at tannpirkere er en uting ved bordene jeg da. Syntes det ser så ekkelt ut... Enig i det, ganske ufyselig når det spretter matrester veggimellom!
Meaty Skrevet 13. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. september 2008 Fikk beskjed fra kjæresten min å si at Fy Faen, det skal man ikke gjøre verken ved bordet eller i fly! Da vil ikke jeg sitte ved siden av kjæresten din på fly. Kan jo risikere å få snørr i fanget.
Gjest Miley Skrevet 13. september 2008 #17 Skrevet 13. september 2008 Litt diskre tørket under nesen må da være greit. Jeg tror grensen min går ved lyd Brrllpllplp..da tusler man på do.
Ciara Skrevet 13. september 2008 #18 Skrevet 13. september 2008 Jeg liker det ikke, men så syntes også jeg at tannpirkere er en uting ved bordene jeg da. Syntes det ser så ekkelt ut... Fullstendig enig! Jeg har aldri forstått at det er sosialt akseptert å pirke løs matrester i munnen ved matbordet. Det er direkte udelikat. Jeg er nazi på dette når jeg har middagsselskap - jeg har ikke tannpirkere, og hvis noen spør etter det sier jeg at de gjerne kan låne tanntråden på badet
Gjest Skrevet 13. september 2008 #19 Skrevet 13. september 2008 Jeg er nazi på dette når jeg har middagsselskap - jeg har ikke tannpirkere, og hvis noen spør etter det sier jeg at de gjerne kan låne tanntråden på badet Jeg har tannpirkere på badet, så de får tusle dit om de skal..
Gjest Tigress Skrevet 13. september 2008 #20 Skrevet 13. september 2008 Det må vere lov å snyte seg, ein kan jo ikkje renne på do heile tida heller! Dei fleste klarar å snyte seg utan at det slår ut på Richters skala, og det synast eg dei fleste bør kunne tole.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå