Gå til innhold

Hårfarge fra H&M ga feil farge

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg kjøpte i går en hårfarge fra H&M, mørk blond, og det endte med at hun ble VELDIG mørk i håret.

Hun var ganske lys blond med mørke blonde striper i håret.

Hva har hun krav på når en hårfarge blir så feil?

Pengene tilbake?

Betalt frisørtime for å ordne opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror egentlig ikke hun har noen rettigheter.

Alle reagerer forskjellig på hårfarger, og det er en risk du nesten må ta når du farger håret.

Skrevet

Må si meg enig med trixis. Tviler på det nytter å klage på dette. Hvis resultatet er veldig avvikende kan hun jo alltids prøve å ta det opp med butikken, hvis de er greie så får hun kanskje pengene igjen?

Skrevet

Men hvis hun farget det i går, vil det jo lysne litt, spesielt hvis håret var bleket fra før.

Skrevet

Når hun kjøper hårfarge av merket H&M så ber hun om problemer. Det er den dårligste hårfargen du får tak i til hjemmebruk. Invester litt mer penger i det neste gang...

Skrevet

Må si meg enig med grafica her. H&M sinne hårfarger er av veldig dårlig kvalitet, og jeg trodde det var alment kjent. Eneste fargen de har som gir riktig resultat er svart tror jeg.

Skrevet
Må si meg enig med grafica her. H&M sinne hårfarger er av veldig dårlig kvalitet, og jeg trodde det var alment kjent. Eneste fargen de har som gir riktig resultat er svart tror jeg.

Ikke dét engang. Min blåsorte tone ble vasket ut på et par uker- og dette var permanent hårfarge!

Skrevet

Haha, jeg skulle stripe mitt lysblonde hår med HM-striper en gang. Det som skulle bli kobberrødt ble gulrotoransje og det som skulle bli mørk grå ble knall lilla. Lekkert! :skratte:

Skrevet
Ikke dét engang. Min blåsorte tone ble vasket ut på et par uker- og dette var permanent hårfarge!

Det var blåsvart, jeg sa bare den svarte. Den som er svart/svart, den som er kjempesvart hihi, den holder..

Alle de som inneholder en annen farge enn svart pleier å gå ut..

Skrevet
En venninne av meg kjøpte i går en hårfarge fra H&M, mørk blond, og det endte med at hun ble VELDIG mørk i håret.

Hun var ganske lys blond med mørke blonde striper i håret.

Hva har hun krav på når en hårfarge blir så feil?

Pengene tilbake?

Betalt frisørtime for å ordne opp?

hehe..vi i H&M ( jobber der selv) får tusenvis av sånne henvendelser hver dag at håret ikke ble som det ble. dette kan vi ikke noe for, HVIS de ikke har spurt oss om råd først da, vi kan ikke heller garantere noe. hvis vennina di ikke har spurt oss om råd og det ikke ble som det ble, kan det være at den h&m en du kjøpte hårfargen på at du får pengene tilbake, men ikke frisørbesøk betaling. vennina di valgte selv å farge håret

Gjest Gjest_mumi91_*
Skrevet

Jeg farget håret mitt for to dager siden. det ble lilla men skulle egentlig bli mørkebrunt. H&M ja. Er det farlig å farge det ibrunt gjen i dag da? Med et annet merke selvfølgelig. Kan det falle av? Bli grønt eller noe sånt no?

Skrevet
Jeg farget håret mitt for to dager siden. det ble lilla men skulle egentlig bli mørkebrunt. H&M ja. Er det farlig å farge det ibrunt gjen i dag da? Med et annet merke selvfølgelig. Kan det falle av? Bli grønt eller noe sånt no?

Det er nok igjen fare ;) Kanskje et lite hint lilla i det brune. Er det veldig mørk lilla? i såfall blir det mer lilla med brunt i.

Skrevet
hehe..vi i H&M ( jobber der selv) får tusenvis av sånne henvendelser hver dag at håret ikke ble som det ble. dette kan vi ikke noe for, HVIS de ikke har spurt oss om råd først da, vi kan ikke heller garantere noe. hvis vennina di ikke har spurt oss om råd og det ikke ble som det ble, kan det være at den h&m en du kjøpte hårfargen på at du får pengene tilbake, men ikke frisørbesøk betaling. vennina di valgte selv å farge håret

Står det på hårfargingspakken at betjeningen må gi instrukser for å bruke fargen?

Nei, det skal være nok informasjon til at man selv kan velge riktig farge, dessuten er det meget spesielt at H&M får så mange klager , men likevel velger å selge produktet.

Skrevet

Hjemmefarging må man selv ta ansvar for. Man tar en stor sjanse. Har hatt noen skrekkopplevelser med dette, og lærte av det. Foruten grusom farge, måtte jeg rette det opp hos frisør, noe som medførte veldig, veldig slitt hår, og ei tom lommebok.... :tristbla:

Nå går jeg til frisør dersom jeg skal tone, stripe eller farge- da vet man at det mest sannsynlig blir et bra resultat, tross mye høyere pris.

Det er surt å ødelegge håret. Særlig dersom det er langt.

Håper venninna di får ordnet det!

Gjest Gjest_mumi91_*
Skrevet
Det er nok igjen fare ;) Kanskje et lite hint lilla i det brune. Er det veldig mørk lilla? i såfall blir det mer lilla med brunt i.

Så det er egentlig ingen ting jeg kan gjøre da?

Skrevet
Så det er egentlig ingen ting jeg kan gjøre da?

Farge og prøve. Eller la en frisør ordne opp :)

Skrevet
Står det på hårfargingspakken at betjeningen må gi instrukser for å bruke fargen?

Nei, det skal være nok informasjon til at man selv kan velge riktig farge, dessuten er det meget spesielt at H&M får så mange klager , men likevel velger å selge produktet.

Vel, jeg er hvertfall skeptisk til den billigste hårfargen på markedet. Jeg kjøper ikke H&M sminke, fordi den er dårlig og tørker ut huden, dermed ser jeg på det som naturlig til å ikke kjøpe hårfargen heller... Men de fortsetter å selge den fordi den ikke er ulovlig og de tjener penger på det.

Jeg farger håret hjemmet, men bruker de dyrere fargene som Revlon Color etellerannet og sånt, fordi de er bedre. Siden jeg farger mitt svart tar jeg det ikke i salong. Men for noe annet, om jeg skulle bleike det ned eller farget bleket hår mørkere, ville jeg helt klart gått til frisør. Fordi det er tross alt kjemi, og frisørene har fått opplæring i det.

Du gjest med lilla hår: Du kan kjøpe en mørk brun, men vær forberedt på at det kan bli VELDIG mørkt brunt på grensa til sort. Eller rusle til en frisør :) Og aldri mer kjøp H&M farge ;)

Skrevet

Men det er ikke bare H&M som er slik, jeg kjøpte den fargen som cubus reklamerte for en liten tid tilbake hvor man fikk med en hårføner, i fargen mørkebrun. Den ble svart hehe, så man vet jo aldri.

Skrevet

Følger ikke du med på hva jeg lærer bort på gothforumet du eller AnnChristin? ;P

Farger blir alltid mørkere enn på pakkene, og ja, mørk brun blir nesten svart, jeg farger alltid mitt med farge som heter mørk brun og det ser sort ut. Bortsett fra at fargen er mye mykere enn den som heter SVART.

Man skal alltid sjekke bildet på forsida og den guiden som er på pakka, evt. "hårprøve", og så gå for den som er en-to nyanser lysere enn den som ser ålreit ut.

Skrevet

Jeg har helt motsatt hår av der jeg da, for jeg elsker skikkelig rød hår, men jeg får bare litt rødskjer i mitt brune hår. Og har jeg brukt en brunfarge, så blir det brunt, aldri i nærheten av svart.

Men jeg ville aldri brukt H&M sin hårfarge da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...