Gå til innhold

Twin Peaks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Twin Peaks går igjen på TV (TV2).

Så du på TP da den gikk første gang i 1990? Har du noen minner/assosiasjoner?

Ser du på denne runden? Hva syns du - hvordan er det evt å se den igjen?

-------------------

Jeg kan jo være den første til å svare på mine egne spm.: Nei, jeg så ikke på serien da den gikk i 1990. Foreldrene mine mente nok at det gikk for sent på kvelden og var for skummelt, og var litt strenge på leggetider og hva vi fikk se (jeg var 12 år). Så jeg var vel blant de ukule i klassen som ikke fulgte med på O' store Twin Peaks. (En del av allmenndannelsen min falt du der gitt.. ;) ). Derfor måååååå jeg jo se den når den går nå - har sett de to første episodene og synes serien er noe rar, litt creepy og ganske bra. David Lynch altså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
(En del av allmenndannelsen min falt du der gitt.. ;) ).

Skulle stå: En del av allmenndannelsen min falt ut der gitt.

Skrevet (endret)

Jeg var aaaaaaltfor ung til å se den da den gikk på i 1990, men husker han dvergen i rødt fra jeg sniktittet på reprisene litt senere på 90-tallet.

Nå når jeg har blitt stor har jeg begge sesonger på dvd, og jeg elsker det!

Så må selvfølgelig følge med på tv, da dette gir en litt bedre følelse av tv-serie.

Jeg elsker alt det rare og føler en skrekkblandet fryd når det skumle kommer :)

Denne serien er rett og slett så genial at alle burde se den! Bob er det skumleste som finnes i hele verden :sjenert:

Og det er egentlig få ting jeg ler mer av enn når Nadine finner opp de lydløse gardinene :fnise:

Gleder meg til mer!

Endret av Snorkefrøken
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

Jeg var fem år i 1990, så jeg så den naturligvis ikke da. Men jeg har den på dvd, og er nå i gang med å se den for tredje gang! Den er genial!

"Diane, I'm holding in my hand a small box of chocolate bunnies!"

Endret av Lamia Lenis
Skrevet

Jeg så ikke på Twin Peaks før ettersom vi ikke hadde annet enn nrk. Dessuten var jo bare 9 år i 1990. Så jeg må prøve å huske å se på det nå da.

Men var det første episoden som gikk i går?

Skrevet

Fredagskveldene ruler etter at tv2 nå har begynt å sende dette mersterverket igjen!! :happy: Skal sees hver fredag, så sant jeg ikke skal på hytta etc.

Så serien i 1990 og fikk åpnet øynene for den geniale David Lynch. Husker at jeg syntes det var ufattelig skummelt, :redd: men også moro. Herlig!

Musikken er dessuten fantastisk.....

Skrevet

Jeg så serien da den gikk på NRK og den har satt dype spor. Vi har kjøpt den på DVD og det var veldig stort å se den igjen. Den er like fantastisk som den var, og noen av episodene gjør meg faktisk psykisk utslitt etter at jeg har sett dem.

Skrevet
Men var det første episoden som gikk i går?

Nei, det var den andre episoden som gikk i går..

Skrevet

Jeg så serien i 1990. Vi benket oss foran tv'en med "a damned good cup of coffee and a doughnut".

Mange år etter seriens slutt turde jeg ikke i speilet på bilen i mørket, i frykt for at Bob satt i baksetet.

Ellers husker jeg at jeg ble veldig imponert over Audrey Hornes evne til å knyte kirsebærstilker i munnen med tungen, eller var det Donna? Jeg tror det var Audrey. Iført en übersexy sort, liten kjole.

Dessuten gjorde the log lady et uslettelig inntrykk på meg.

Skrevet

Hihi! Nå minner du meg på at jeg har ei venninne som kan knyte kirsebærstilk med tunga. :) Inspirert fra Twin Peaks, selvfølgelig.

Skrevet (endret)
Hihi! Nå minner du meg på at jeg har ei venninne som kan knyte kirsebærstilk med tunga. :) Inspirert fra Twin Peaks, selvfølgelig.

:ler: Jeg må øve!

Synd kirsebærsesongen er over for i år.

Endret av Elastica
Skrevet

Jeg var for ung når den gikk på tv for første gang. Fikk ikke lov av foreldrene å se den. Mens mange av mine venninger gjorde det. Var veldig ukul da.

Men skal følge med den nå. Syns den virker spennende.

Jeg vet faktisk ingenting om serien. Så for meg er det virkelig som å følge med den som om den gikk på tv for første gang.

Skrevet
Jeg så serien i 1990. Vi benket oss foran tv'en med "a damned good cup of coffee and a doughnut".

Mange år etter seriens slutt turde jeg ikke i speilet på bilen i mørket, i frykt for at Bob satt i baksetet.

Ellers husker jeg at jeg ble veldig imponert over Audrey Hornes evne til å knyte kirsebærstilker i munnen med tungen, eller var det Donna? Jeg tror det var Audrey. Iført en übersexy sort, liten kjole.

Dessuten gjorde the log lady et uslettelig inntrykk på meg.

Som om jeg skulle skrevet det selv!

Jeg kjøpte meg Twin Peaks på DVD til jul og jeg sliter med å se på den igjen, innbiller meg at BOB lurer over alt. Særlig nå som jeg ofte er oppe på natta og ammer minsten, syns jeg at jeg ser BOB i stuevinduene, bak gardinene, bak sofaen- i det hele tatt. Men det er en fantastisk serie, persongalleriet er herlig og handlingen er drivende god.

For øvrig er jeg en av de som klarer å knyte en kirsebærstilk i munnen med tunga, jeg øvde flittig den sommeren jeg var 15. Dog ser jeg ikke like sexy ut som Audrey...

Skrevet
Som om jeg skulle skrevet det selv!

Jeg kjøpte meg Twin Peaks på DVD til jul og jeg sliter med å se på den igjen, innbiller meg at BOB lurer over alt. Særlig nå som jeg ofte er oppe på natta og ammer minsten, syns jeg at jeg ser BOB i stuevinduene, bak gardinene, bak sofaen- i det hele tatt. Men det er en fantastisk serie, persongalleriet er herlig og handlingen er drivende god.

For øvrig er jeg en av de som klarer å knyte en kirsebærstilk i munnen med tunga, jeg øvde flittig den sommeren jeg var 15. Dog ser jeg ikke like sexy ut som Audrey...

Og dumme meg! :klaske:

Jeg bildegooglet "killer bob". Det skulle jeg aldri gjort. :redd:

Kirsebærbabe! Heldiggris! :ler:

Skrevet (endret)
Og dumme meg! :klaske:

Jeg bildegooglet "killer bob". Det skulle jeg aldri gjort. :redd:

Kirsebærbabe! Heldiggris! :ler:

...Og som den dumme "copycat kua" jeg kan være, måtte jeg selvfølgelig gjøre det samme. Det bildet av Bob bak senga til Laura? :redd::haar:

Jeg så serien da den gikk på NRK og den har satt dype spor. Vi har kjøpt den på DVD og det var veldig stort å se den igjen. Den er like fantastisk som den var, og noen av episodene gjør meg faktisk psykisk utslitt etter at jeg har sett dem.

Jeg vet akkurat hva du mener!

Jeg er en av de som tar bøker, filmer etc veldig inn på meg- ting som gjør inntrykk kan bli værende i dagesvis og etter å ha sett en TP episode, bærer jeg med meg den litt ugne understrømsfølelsen lenge.

Men jeg klarer ikke la være å se heller.

Endret av Nicky B
Skrevet
:ler: Jeg må øve!

Synd kirsebærsesongen er over for i år.

På den lokale kiwibutikken selger de fortsatt moreller og morellstilker er fine å øve med!

(Ellers har jeg et kirsebærtre i hagen og kan sende deg noen stilker hvis du vil. ) ;)

:fnise:

Skrevet

Var fjorten-femten år da det gikk på godeste sendetiden fredagskveld på fjernsynet. Fy faen som redd jeg ble for skogen etter det. Å gå hjem alene etter mørkets frembrudd ble en mare!

Så den i reprise som voksen først på TV3 som sendte den natt for noen år siden (tok opp på vhs), og ble påmint over hvor fantastisk glimrende denne serien er. Ble en selvfølge med innkjøp når DVD'ene ble sluppet på markedet. Har sett den noen ganger nå.

Spoiler!

Ekleste Bob-scenen jeg vet om er når han kryper over sofaen mot Maddie. :sjokk::overrasket::haar::hakeslepp:

Men den er bare hårfint slått av Ronettes drøm/hukommelse om Laura og Bob når Laura blir myrdet. Det ekle skjærende skriket til Laura gjør det hele forferdlig.

Å se den som voksen er litt morsomt, for har serien bringer frem mange gode minner fra den tida. Hva var det med at vi alle sminket oss med den SAMME rødbrunde sminken? Rougen og øyenskygge og leppestift var samme farge og den satt på alle og enhver. Og hårsveis og klærne da. :ler:

Husker også jeg ble forelsket i alle mennene i Twin Peaks, først James, så Cooper, så sheriffen, så Hawk, så litt til tider Bobby når han viste sine gode sider, så litt Mr. Smith og så litt Billy Zane.. så litt James igjen, så Cooper osv.

SPOILER!

Eneste jeg ikke likte med Twin peaks var Heather Graham. For en utrolig slett karakter. Jeg vet ikke om det var manuset eller henne som skuespiller, det er jo litt vanskelig å si. Jeg heller til å tro at det var henne som skuespiller, men litt slett manus også. Audrey (18) hadde sjarme og utseende og karakter som du ble helt fenglset av, men man forstod at en 35 år gammel FBI agent ikke lar seg rive med slikt. Men så blir han helt borte i en platt og grå og kjedelig 19-åring med store psykiske problemer (som vi ikke kan se antydning til i det hele tatt i suespilleren, for hun her var TOOOOOM, men teknisk får vi jo vite at hun var borte et år på kloster for å ha prøvd å ta selvmord). BAH!

Skrevet

Kirsebærstilk-knytere! :pls:

Jeg klarte det aldri, men lærte meg å jukse i steden... :sjarmor:

Har faktisk lurt et par godtroende mannfolk med den "kunsten" der.

For øvrg så jeg TwinPeaks i 1990, ja, selv om jeg egentlig var litt i yngste laget. Husker spesielt en gang jeg hadde en venninne på overnatting og vi satte på plata med soundtracket (LP-plata, ja!)- tror dere noen fikk sove?

Nei, jeg elsker den serien, og har den på DVD nå. Det må være en av verdens beste. Jeg er veldig glad i Andy, jeg da. Sitter alltid og småhumrer når han er på sitt mest (minst) slagferdige.

Og i dypet av mitt hjerte elsker jeg fremdeles Dale Cooper, akkurat som da jeg var 12... *sukk* :hjerte:

Skrevet
Var fjorten-femten år da det gikk på godeste sendetiden fredagskveld på fjernsynet. Fy faen som redd jeg ble for skogen etter det. Å gå hjem alene etter mørkets frembrudd ble en mare!

Så den i reprise som voksen først på TV3 som sendte den natt for noen år siden (tok opp på vhs), og ble påmint over hvor fantastisk glimrende denne serien er. Ble en selvfølge med innkjøp når DVD'ene ble sluppet på markedet. Har sett den noen ganger nå.

Jeg har ikke sett serien siden den gikk i 1990, og det er mye jeg har glemt, for eksempel hvem Heather Graham var. :klø:

Går det ikke an å lage en spoilertråd, forresten, jeg ville like å få litt info før jeg ser resten av serien. Eventuelt ikke ser den, fordi jeg ikke tør.... :lur:

Jeg kjenner forresten at jeg er ekstremt fristet til å trykke på linken din vedrørende Bob. Men jeg skal prøve å motstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...