Gå til innhold

Bestille på restaurant

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du bestiller bord på restaurant, bestiller du i fornavnet eller etternavnet ditt?

Jeg har brukt å bestille i etternavnet mitt, men har forstått at noen bestiller i fornavnet sitt. Er det blitt vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når du bestiller bord på restaurant, bestiller du i fornavnet eller etternavnet ditt?

Jeg har brukt å bestille i etternavnet mitt, men har forstått at noen bestiller i fornavnet sitt. Er det blitt vanlig?

Herregud...man bestiller i navnet sitt. De fleste har et fornavn og et etternavn, da bestiller man i hele navnet sitt. Hvis den du bestiller hos bare vil ha ett av navnene, vel, så gir du bare ett da. Det er ingen fasit som gjelder for alle bordbestillinher.

Skrevet
Herregud...man bestiller i navnet sitt. De fleste har et fornavn og et etternavn, da bestiller man i hele navnet sitt. Hvis den du bestiller hos bare vil ha ett av navnene, vel, så gir du bare ett da. Det er ingen fasit som gjelder for alle bordbestillinher.

Det er ingen grunn til å ta sånn på vei.

Skrevet
Takk for seriøst svar.

Jo, bare hyggelig. Det er vel i og for seg normal folkeskikk med seriøse svar på spørsmål som stilles. Ihvertfall for meg.

Skrevet

Jeg oppgir etternavnet mitt hvis jeg er med venner, og begge navnene hvis jeg er med familien. Etternavnet mitt er såpass sjeldent at det pleier ikke være et problem. (Det er 31 stk i Norge som har det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...