Gjest ts Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Når du bestiller bord på restaurant, bestiller du i fornavnet eller etternavnet ditt? Jeg har brukt å bestille i etternavnet mitt, men har forstått at noen bestiller i fornavnet sitt. Er det blitt vanlig?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Når du bestiller bord på restaurant, bestiller du i fornavnet eller etternavnet ditt? Jeg har brukt å bestille i etternavnet mitt, men har forstått at noen bestiller i fornavnet sitt. Er det blitt vanlig? Herregud...man bestiller i navnet sitt. De fleste har et fornavn og et etternavn, da bestiller man i hele navnet sitt. Hvis den du bestiller hos bare vil ha ett av navnene, vel, så gir du bare ett da. Det er ingen fasit som gjelder for alle bordbestillinher.
Gjest ts Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Bruker fullt navn jeg. Takk for seriøst svar.
The Kitten Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Herregud...man bestiller i navnet sitt. De fleste har et fornavn og et etternavn, da bestiller man i hele navnet sitt. Hvis den du bestiller hos bare vil ha ett av navnene, vel, så gir du bare ett da. Det er ingen fasit som gjelder for alle bordbestillinher. Det er ingen grunn til å ta sånn på vei.
Gjest Sisu Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Takk for seriøst svar. Jo, bare hyggelig. Det er vel i og for seg normal folkeskikk med seriøse svar på spørsmål som stilles. Ihvertfall for meg.
The Kitten Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Jeg oppgir etternavnet mitt hvis jeg er med venner, og begge navnene hvis jeg er med familien. Etternavnet mitt er såpass sjeldent at det pleier ikke være et problem. (Det er 31 stk i Norge som har det).
SnillMito Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Jeg bruker et pseudonym. Hjalmar Nappedåsen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå