Gjest Lilleulv Skrevet 12. september 2008 #1 Del Skrevet 12. september 2008 risikoen for å få det er høy dersom man har hatt det i tidligere svangerskap. og jeg hadde det jo, veldig tidlig og ILLE. Hvordan skal jeg tørre å bli gravid igjen? Andre som har hatt svangerskapskløe her, som har vært gravid flere ganger? Fikk dere kløen i begge svangerskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. september 2008 #2 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg hadde svangerskapskløe med nr 2 og nr 3. Men jeg "slapp unna" det verste med gallesyre i blodet (var bare de vanlige leververdiene som var forhøyet og det er ikke like skummelt) Men uansett - med nr 2 fikk jeg kløen "sent" (mellom uke 26-28 om jeg ikke husker feil) og det var ille. Med nr 3 fikk jeg kløen tidlig (uke 12-14), men fikk tabletter for å holde verdiene "i sjakk". Når jeg passerte uke 30 var verdiene normale, og kløen var borte. Så jo, selv om sjansen er veldig stor for at du får det samme i neste svangerskap også, så trenger det ikke bli så ille, og det kan behandles tidligere når man vet om faren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 14. september 2008 #3 Del Skrevet 14. september 2008 hm ok. Litt av mitt problem var at ursofalk hadde ingen innvirkning på meg vi klarte ikke å holde verdiene i sjakk med medisin. Til slutt var gallesyre på 60, og det var da de valgte å ta ut ungen. Synes det var skremmende at medisinen ikke hjalp noe, og det stussa legene over også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 15. september 2008 #4 Del Skrevet 15. september 2008 Kanskje medisinen ville virket dersom de hadde startet tidligere, det vet jo ingen. Og det er vel også en medisin man kan bruke "forebyggende", såvidt jeg vet. Men dette bør du snakke med legen din/JM om - gjerne før det blir aktuelt å bli gravid en gang til, slik at du slipper å bekymre deg unødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå