Bomull Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg vet vi burde skaffe oss det umiddelbart men jeg er usikker på hvor stor utbetaling vi bør satse på? Hvordan bør vi beregne riktig utbetalingssum?
Gjest Pupsilure Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Livsforsikringen er på like mye som min del av lånet ( ca 600 000) og ulykkesforsikringen min er på 1,5. Tror jeg.
Supramundane Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Når man tegner slik forsikring må man oppgi helseopplysninger. Hvis man senere ønsker å endre forsikringssummen (det som utbetalingen blir beregnet av), må man avgi nye helseopplysninger. Det er derfor gunstig å sette summen relativt høyt i utgangspunktet, da helsen din kan snu over natten - da står du kanskje uten noen ting.
flickan Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Vi har både uføre og dødsforsikring på 22 G hver.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Vi har begge livsforsikring på 11G og ulykkesforsikring på ca 1,5 mill.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Forts.. Beregn gjerne livsforsikringen utfra den gjelden dere har. Må alt slettes, eller kan den lengstlevende bli sittende igjen med noe gjeld? Ulykkesforikring er så billig at den kan dere jo godt skru opp beløpet skikkelig på. Husk at ulykkesforsikringen dekker en del andre ting også, hvor dekningsbeløpet er avhengig av forsikringens størrelse. Vi har våre forsikringer hos Gjensidige gjennom kollektivavtaler i YS på bakgrunn av min manns medlemskap i Parat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå