Darkannie Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Vi har proevd i snart 2 aar. Min mann har tidligere sterilisert seg, men har reversert. Jeg er fullstendig klar over at det mest sannsynlig er her problemet ligger, men jeg har ogsaa vaert plaget med uregelmessige sykluser, 30 dager, neste mnd 45 dager, mnd etter det igjen 23 dager, ogsaa videre.... Saa, jeg fikk meg time hos lege ved mitt helsesenter for aa finne ut av dette. Jeg endte opp hos en ung turnus lege, som ringte til gynekologisk ved naermeste sykehus for backup. Legen paa sykehuset er paa hoeytaler over telefonen, saa vi prater sammen alle tre. Etter at jeg har forklart at jeg brukte p-piller over en periode paa ca 5 aar, men sluttet for 7 aar siden paa dem, presterer denne legen over telefonen aa si at hun tror at det er derfor mine sykluser er ustabile, at de blir ofte det etter p-pille bruk. Og jeg er vel forsaavidt enig, MEN ikke enda etter 7 aar!!!! Jeg hadde det liksom ikke i meg aa sitte der aa si at jeg syntes det hun sa var feil, det er jo hun som er legen, men virker det ikke litt rart aa si at det kan gaa 7aar foer man er tilbake til normal syklus etter p-pille bruk???
Strix Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg syns det høres rart ut! Er på ingen måte noen lege, men det denne legen da sier er jo at hormonene fra p-pillene aldri går ut av kroppen omtrent :klø:
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Legen må nesten ha hørt feil angående hvor lenge det er siden du sluttet på pillene... Ellers burde det jo vært en tydelig advarsel mot å bruke p-piller om det var sannsynlig at syklusene ble på bærtur i årevis etterpå, og det burde stått på pakningsvedlegget... jeg har ellers sett leger si at grunnen til at noen har ustabile sykluser etter å slutte med hormonprevansjon, er at kroppen rett og slett har forandret seg i mellomtiden, ikke pga pillene, men naturlige endringer. Pillene maskerer jo den naturlige syklusen, så man ikke merker at noe skjer. Hva som egentlig er fakta har jeg ikke peiling på, statistisk sett vet jeg ikke om feks fruktbarheten reduseres for de som har brukt hormonprevansjon framfor andre i samme aldersgruppe, men tror kanskje ikke det :klø:
Littlebird Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Jeg har aldri hørt noen si at p-piller tar så lang tid, tviler på det kan stemme. Jeg ville bestilt en ny time med lege for å sjekke nøyere at alt er i orden ellers med deg, og kanskje også med mannen din. Det anbefales jo å kontakte lege når man har så uregelmessige sykluser og prøver å bli gravide. De bør jo ta deg på alvor og ikke avfeie dette med at p-pillene har tullet til syklusene dine..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå