Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Noen som vet om noen linker til steder på internett hvor det står om huslån? Jeg leier leilighet, bor alene, har ca 110 000 kr i inntekt i året... Jeg må vel ha mer enn det i året hvis jeg skal bygge eller kjøpe hus? Jeg er 27 år gammel, og får mer og mer lyst på eget hus. Jeg jobber og studerer, har ikke tid til mer jobb slik jeg har det nå. Men for å få huslån må jeg vel ha høyere årsinntekt, eller?
Darkannie Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Tror nok at de fleste banker vil be om kausjonering hvis du vil kjoepe hus med tanke paa at du fremdeles er student og tjener saapass lite som du gjoer. Jobber sammen med en som studerer, han fikk faren sin til aa kausjonere med avtale om at laanet i sin helhet skulle overfoeres til han naar han var ferdig utdannet. Tror nok det er den eneste loesningen din akkurat naa.
Lovis Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Regelen er vel at du ikke får låne mer enn 2,5 ganger egen inntekt uten kausjonist/ sikkerhet. Det finnes mange lånekalkulatorer på nettet som gir deg en pekepinn på hvordan du ligger ann.
Alison Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Med din inntekt har du ingen mulighet til å få lån alene. Mest sannsynlig må du ha med en medlånetager. Studerer du så kan banken regne med studielånet ditt som inntekt. De vil se på hvilken utdannelse du tar, hvor lang tid du har igjen og hvilken lønn du sannsynligvis kan få når du er ferdig utdannet. Du må kunne klare renteutgiftene på den inntekten du har nå, men kan få avdragsfrihet til du er ferdig med utdanningen din. Kontakt banken din så får du vite hva slags muligheter du har.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Noen som vet om noen linker til steder på internett hvor det står om huslån? Jeg leier leilighet, bor alene, har ca 110 000 kr i inntekt i året... Jeg må vel ha mer enn det i året hvis jeg skal bygge eller kjøpe hus? Jeg er 27 år gammel, og får mer og mer lyst på eget hus. Jeg jobber og studerer, har ikke tid til mer jobb slik jeg har det nå. Men for å få huslån må jeg vel ha høyere årsinntekt, eller? Hvordan hadde du tenkt deg de faste utgifter utenom huslånet med den inntekten? Er det netto eller brutto 110.000? Du kan vel ikke mene dette seriøst?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå