Gjest Victoria, 40 Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Mine kolleger har satt meg opp til en Blind Date, da de mener det er horribelt og meningsløst at jeg som "ser så flott ut og er så hyggelig" (deres ord...) skal gå single. De har derfor forbudt meg å jobbe overtid på fredager og har satt meg opp på en Blind Date med en visstnok fantastisk mann flere av de kjenner. Dette er nytt for meg og det kan jo bli ok å treffe et nytt menneske, men tidligere erfaringer tilsier at jeg er "picky" og blir av og til skuffet over utseendet til mannen. Har mannen en skikkelig rar ansiktsform el.l klarer jeg ikke å se bort fra det så lenge vi er i "datingmodus". Hva kan jeg gjøre?
Jade Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Hvis utseendet hans er så viktig for deg, så ikke si det til han ihvertfall. Finn på en unnskyldning om at du er dårlig el.l., hvis du ikke holder ut resten av kvelden. Hvis han ber deg ut på ny, vær "ærlig" og si at du ikke følte at kjemien var der, og takk nei.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Mine kolleger har satt meg opp til en Blind Date, da de mener det er horribelt og meningsløst at jeg som "ser så flott ut og er så hyggelig" (deres ord...) skal gå single. De har derfor forbudt meg å jobbe overtid på fredager og har satt meg opp på en Blind Date med en visstnok fantastisk mann flere av de kjenner. Dette er nytt for meg og det kan jo bli ok å treffe et nytt menneske, men tidligere erfaringer tilsier at jeg er "picky" og blir av og til skuffet over utseendet til mannen. Har mannen en skikkelig rar ansiktsform el.l klarer jeg ikke å se bort fra det så lenge vi er i "datingmodus". Hva kan jeg gjøre? Herregud - hvilke menn har du tidligere møtt? Skikkelig rart ansiktsform? Hva er det?
Gjest Victoria, 40 Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Herregud - hvilke menn har du tidligere møtt? Skikkelig rart ansiktsform? Hva er det? Jeg har stort sett møtt kjekke menn, handsome, veltrente og hyggelige. De fleste er veldig hyggelige. Det eneste er at når det gjelder Blind Dates, så er det farefulle at man ikke har valgt de ut selv. Man vet ikke helt hva som venter en. Jeg opprettet en nettprofil på www.parmatch for moro skyld for å teste det ut (mine kolleger insiterte på at jeg burde handle!) - og også der, når menn sender bilder av seg selv, så er de ikke så kjekke...De har flotte stillinger og er sikkert hyggelige, men utseendet tiltaler meg så ikke. Kall det gjerne overfladisk, men jeg ser på helheten og utseendet er en viss del av den. Det var bare det. Men velger å være åpen til sinns til denne daten som er på fredag - selvsagt.
Gjest Huldali Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Hvis du ikke liker hvordan mannen ser ut og ikke vil møte han igjen pga utseende hans, så bare prøver du å gjøre det beste ut av de timene dere er på date også lar du det være med det. Du er jo ikke forpliktet til å møte han igjen. Og unasett kan det jo hende om det blir en hyggelig kveld, selv om dere ikke får noe kjemi
Gjest Purple Haze Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Mine kolleger har satt meg opp til en Blind Date, da de mener det er horribelt og meningsløst at jeg som "ser så flott ut og er så hyggelig" (deres ord...) skal gå single. De har derfor forbudt meg å jobbe overtid på fredager og har satt meg opp på en Blind Date med en visstnok fantastisk mann flere av de kjenner. Dette er nytt for meg og det kan jo bli ok å treffe et nytt menneske, men tidligere erfaringer tilsier at jeg er "picky" og blir av og til skuffet over utseendet til mannen. Har mannen en skikkelig rar ansiktsform el.l klarer jeg ikke å se bort fra det så lenge vi er i "datingmodus". Hva kan jeg gjøre? Jeg har vært på noen mer eller mindre blind dates, og nesten uten unntak har jeg ikke falt for utseendet deres. Jeg har da bare sagt takk for en hyggelig stund, men dessverre var ikke kjemien der for min del. Det er da en helt real ting å si, mener jeg. Ingen går vel inn i et evnt forhold til noen de ikke liker utseendet til.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Kolleger/venner pleier ofte å bomme på matchingen! De forstår ikke utseendemssig mismatch. Nopen ganger er de helt på tryne i hva de tror kan passe sammen av par. Utrolig, for de kjenner jo den single godt.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Mine kolleger har satt meg opp til en Blind Date, da de mener det er horribelt og meningsløst at jeg som "ser så flott ut og er så hyggelig" (deres ord...) skal gå single. De har derfor forbudt meg å jobbe overtid på fredager og har satt meg opp på en Blind Date med en visstnok fantastisk mann flere av de kjenner. Dette er nytt for meg og det kan jo bli ok å treffe et nytt menneske, men tidligere erfaringer tilsier at jeg er "picky" og blir av og til skuffet over utseendet til mannen. Har mannen en skikkelig rar ansiktsform el.l klarer jeg ikke å se bort fra det så lenge vi er i "datingmodus". Hva kan jeg gjøre? Du kan jo jobbe med holdningene dine? Greit at utseende er med i betraktningen til en viss grad, men hvis det blir så viktig som det høres ut som for deg så må det jo hemme deg veldig. En "rar ansiktsform" blir man fort vant til, etter noen få møter har man glemt det. En rar personlighet derimot, det er verre å bli vant til. Jeg ville nok bekymret meg mer for personligheten enn utseendet til en jeg skulle på blind date med. Om du ikke takler å tilbringe et par timer sammen med en som ikke fyller dine krav til utseende, så må du kanskje se litt innover i deg selv.
Gjest Gjest_Carmen_* Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Man bør like utseendet til en med en gang (helheten). Dersom man vet at man ikke helt er komfortabel med mannens utseende, er det ikke noe poeng å sitte og slite for å tenke at "ja, ja, jeg kan nok venne meg til hvordan han ser ut dersom jeg jobnber loitt med det". Det må dere forstå blir helt feil!
Caramela Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 Om du ikke liker utseende hans, så skal du i det minste være hyggelig de få timene av livet ditt daten tar. For alt du vet kan vedkommende være ufattelig morsom, og kvelden kan bli en høydare til tross. Det er jo bare å la være å gå på ny date om du ikke er fornøyd.
Jade Skrevet 13. september 2008 #11 Skrevet 13. september 2008 Ingen som tvinger deg til å være sammen med en du synes er stygg. Men du klarer vel å overleve et par timer? En blind date er ikke bindende. Du trenger ikke venne deg til en som du har en date med. Ingen som har sagt at du trenger å gå på flere med han.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #12 Skrevet 13. september 2008 Men ofte blir jo folk penere når man blir kjent med de, gjør de ikke? Om jeg skulle ha lagt vekt på utseendet til andre med en gang jeg så de ville det være få jeg fortsatt ville hatt kontakt med. Synes faktisk de fleste "ukjente" ser både rare ut og oppfører seg rart. ..
Gjest Sirissang Skrevet 13. september 2008 #13 Skrevet 13. september 2008 Jeg pleier å se på "ukjente" om jeg synes de pene eller ikke...ser jop på helheten men utseendet er liksom en veldig stor del av den gitt. Perosnligheten kan man jo få en anelse av gjennom å se nøye på hele figuren og utstrålingen. Huff, synd Norge har så mange vakre kvinner, men akk så få kjekke og ikke minst ledige menn.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #14 Skrevet 13. september 2008 Det er få jeg med en gang synes er veldig pene. De må de være smellvakre/-kjekke, langt over snittet....! Og jeg synes det er utrolig mange flotte og pene menn i Norge jeg da. Synes egentlig generelt at menn ofte er penere og flottere enn kvinner, og de bruker jo heller ikke sminke (som regel da).
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #15 Skrevet 14. september 2008 Men ofte blir jo folk penere når man blir kjent med de, gjør de ikke? Om jeg skulle ha lagt vekt på utseendet til andre med en gang jeg så de ville det være få jeg fortsatt ville hatt kontakt med. Synes faktisk de fleste "ukjente" ser både rare ut og oppfører seg rart. .. Støtter denne! Folk som henger seg mye opp i utseendet til andre går glipp av mye. Jeg har vært på date med DEN superkjekke mannen. Helt perfekt, utseendemessig. Men fyren var en stor dust, det var tre pinlige timer vi tilbrakte sammen, og vi har aldri hatt kontakt igjen siden. En annen jeg datet var mindre pen, mange vil nok kalle han stygg. Og jeg selv ble litt satt ut da jeg møtte han. Men etter fem minutter glemte jeg det, for mannen hadde en utstråling, sjarme og humor som traff meg som et skudd. Nå ble vi aldri kjærester, men er veldig gode venner. Jeg er så glad for at jeg møtte han! Og hadde omstendighetene vært annerledes (han var ikke klar for et forhold da vi møttes, og da han endelig ble klar for et forhold hadde jeg møtt en annen) kunne det fort blitt oss to. Det var ikke utseendet som stoppet oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå